• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU AcademiePPI x JOU
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  1. Home
  2. Forum
  3. Uiterlijk en verzorging
  4. Acne
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

  • Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

  • Over ons
  • Aanmelden
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Pers & Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Acne

13 jaar
4 jaar geleden
Ik heb lang last gehad van acne op m'n voorhoofd en heb er elke dag een zalfje op gesmeerd.. nu ben ik eens een paar dagen gestopt met het zalfje en het is ineens weg? Anderen met dit probleem moeten did ook eens proberen
2 reacties
19 jaar
4 jaar geleden
Misschien allergisch voor iets in het zalfje?

Ik heb eczeem. Dikwijls moet ik daar cortisonezalf op smeren, anders gaat het niet weg en wordt het alsmaar erger en groter, tot alles bloedt.

Maar als ik teveel smeer, wordt het ook erger. Dus ik doe zo weinig mogelijk, veel te weinig volgens de dokter. Maar ik heb liever dat mijn eigen systeem alles zoveel mogelijk regelt, met zo weinig mogelijk medicatie.

Teveel medicatie geeft niet alleen bijwerkingen, maar kan ook je natuurlijke systeem ontregelen, zodat het gaat tegenwerken in de andere richting. Dit is geen wetenschappelijke doktersuitleg, maar gewoon mijn eigen ervaring.

Medicatie onderdrukt verschijnselen, het pakt niet de oorzaak aan. De zalf van vandaag geneest niet de oorzaak van gisteren (of vorige week/maand/jaar) waarom je dat eczeem kreeg, of dat acne bij jou.

Net zomin als het uitblutsen van een auto de oorzaak van de week ervoor aanpakt waarom iemand tegen een boom reed. See?

Dus je moet de diepere oorzaak proberen vinden en aanpakken. Dat is heel erg moeilijk, ik weet het, anders moest ik zelf geen zalf meer smeren. Probleem is dat dokters dat dikwijls ook niet kunnen: zij zijn vooral opgeleid in het onderdrukken van verschijnselen of het terug aan elkaar naaien van de brokken, en dat kunnen ze meestal heel erg goed. Maar ze zijn niet zo goed in het opnieuw in de natuurlijke balans brengen van je lichaam en geest, op natuurlijke manieren.
23 jaar
4 jaar geleden
Ik heb gelezen dat Omega-3 en Omega-6 vetzuren een gunstige invloed hebben op Acne. Zoek maar eens op Omega vetzuren en Acne. Blijkbaar komt je lichaam iets te kort en ontstaan er ontstekingsreacties. Omega vetzuren zijn ook nog voor veel andere dingen goed, dus de moeite waard het eens te proberen.
Fijn TS dat je er vanaf bent. Zat het allen op je voorhoofd of ook op andere plaatsen en is het daar ook weg? Misschien ben je er overheen gegroeid.

Dit topic is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.