• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Uiterlijk en verzorging
  4. Uiterlijk en verzorging
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

buzzcut twijfels

17 jaar
2 maanden geleden
Ik twijfel er al een tijdje over misschien een buzzcut te nemen. Langs de ene kant denk ik dat het me een frisse uitstraling zou kan geven. Maar langs de andere kant ben ik bang omdat ik een groot voorhoofd heb en kale plekken op zijkanten van mijn hoofd begin te krijgen. Zou iemand mij advies kunnen geven.
49 reacties
19 jaar
2 maanden geleden
@j16 Neehoor.,een buzzcut kan heel het jaar door. Ik denk dat je wel buiten als het koud is een muts ofzo kan dragen. Ik vind het alleen wel jammer dat sommige jongens hun buzzcut niet met vertrouwen durven te dragen en ook binnen een pet dragen. Gisteren in de supermarkt zag ik ook een jongen die ik van school ken die blijkbaar een buzz had maar een pet droeg om het te verbergen.
16 jaar
1 kwartaal geleden
Is buzzcut niet meer voor de zomer? Veel zwemmen en warm.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik heb alles eraf laten scheren ben gewoon bijna helemaal kaal. Ik heb nu een super korte buzzcut moet nog steeds wennen.
19 jaar
1 kwartaal geleden
J@20 ik ga de zijkanten kaal opscheren. En de bovenkant langer en anders als het wel staat helemaal kort. Ik ga het laten doen bij de herenkapper.
20 jaar
1 kwartaal geleden
@j19. Ik hoop alleen dat je de zijkanten en achterkant hoog en kaal laat opscheren. Ga je naar een herenkapper of een barbershop?
20 jaar
1 kwartaal geleden
@j17. Nou heel lang bovenop is een beetje raar omdat je dan geen mooie hoge overloop krijg. Als de zijkanten hoog en kaal opgeschoren worden dan moet het haar ook bovenop korter. De voorkant kan wel wat langer blijven blijven. Wat wil jij met je haar laten doen?
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik denk dat ik een buzzcut doe en dan iets langer boven op laat en dan de zijkanten kaal op geschoren. Ik ga vrijdag naar de kapper. ik laat mijn ervaring nog wel weten als het is gebeurd.
17 jaar
1 kwartaal geleden
Ik denk dat wat jongen 20 schrijft ook een mooie (tussen) oplossing is. Zij en achterkanten kort: van kaal naar heel lang bovenop, en waar mogelijk een beetje een slag in je haar. Ik denk dat je naar een high skin fade french crop op zoek bent. Als je dan alsnog een buzzcut wil kan je dat later alsnog doen. Maar inderdaad; je hogere voorhoofd kan hiermee perfect worden opgelost. Stiekem denk ik dat ik dit ook ga doen.
20 jaar
1 kwartaal geleden
@j19. Naar welke kapper ga je? Jij geeft aan dat je een vrij hoog voorhoofd hebt. Dan kun je beter de voorkant wat langer laten. Laat in ieder geval wel jouw zij en achterkant lekker hoog kaal opscheren.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Oké bedankt voor het reageren. Me haar zit er nog aan. Maar ga zo snel mogelijk een afspraak maken het is nu wel een beetje te lang ga als het goed is vrijdag alles eraf scheren.
20 jaar
1 kwartaal geleden
Ik ben fan van hoge skinfades. Mijn Marokkaanse jonge kapper scheert mij altijd lekker hoog kaal op tot ver boven mijn oren. Na de tondeuse volgt de balding shaver. Mijn zij en achterkant worden dan volledig kaal. Hij maakt wel een hoge overloop en mijn voorkant blijft langer. Marokkaanse en Turkse herenkappers scheren erg goed op, en gaan hierbij hoger omdat ze hier niets anders doen. Bovendien betaal je hier een stuk minder. Een burst fade is voor mij geen optie omdat ik dat niet mooi vind.
17 jaar
1 kwartaal geleden
Ik sluit me deels bij jongen 20 aan.
Ik vind kaal opgeschoren heel gaaf. Vaak gaan ze na het tondeuse werk met zo’n foil shaver (soort scheerapparaat) dan ook nog de laatste stoppeltjes wegscheren. Ik vind een fade wel mooier dan helemaal hoog kaal. Ik wisselde af met mid/high skin en laatst nog een Burst fade gedaan. Daar kan je dan een beetje mee experimenteren, En dan bovenop met stand 2. Ik begon eerst met iets van 6, maar ik vind korter veel mooier. En dan heb je net een mooie overloop. Ik denk dat alle Turkse of Marokkaanse kappers dit goed kunnen. Ze kunnen beter scheren dan een kapper op de hoek.

Zelf heb ik nog een eyebrowslit waar de kapper met de tondeuse het lijntje in mijn wenkbrauw bijwerkt.
20 jaar
1 kwartaal geleden
De zijkanten en achterkant kaal dus standje 0 zonder opzetkam op de tondeuse en vraag de kapper om het flink hoog op te scheren. Ga niet naar een barbershop omdat ze hier weinig ervaring hebben met zeer korte kapsels. Een Turkse of Marokkaanse herenkapper heeft dit wel omdat ze hier bijna niets anders doen. Kijk eens op youtube bij First choise barbershop.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Welke stand raad jij aan om te doen?
17 jaar
1 kwartaal geleden
Gwn schijt hebben Bro en die tondeuse erover. Tip om dit meteen lekker kort te doen
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik ga naar de kapper. Heb het 4 maanden laten groeien en ga ik morgen een buzzcut doen. Ik twijfel nog wel een beetje omdat mijn voorhoofd best groot is.
17 jaar
1 kwartaal geleden
Balen man dat je ziek was. Hopelijk nu weer beter. Tof dat je je haar eraf laat scheren. Ik ben errg benieuwd. Ga je naar de kapper of heb je een thuiskapper? Ik ben een paar weken gelegen kaal gegaan. Voelt lekker.
Ik zou sws geen trinna dragen want ik werd best opgewonden van de verandering dus zag je een behoorlijke bobbel in mijn trainingsbroek,
19 jaar
1 kwartaal geleden
Helaas ben ik ziek geworden heb net griep gehad dus ik ga aankomende vrijdag naar de kapper en gaat dan me haar eraf.
18 jaar
1 kwartaal geleden
@j19 gaaf. Veel plezier. Ik ben benieuwd wat je daadwerkelijk hebt gedaan en wat je ervaring was. Succes morgen!
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik ga morgen naar de kapper.
20 jaar
1 kwartaal geleden
@j19. Wees een echte vent en ga naar een goede herenkapper. Geen barbershop want die hebben minder ervaring. Gewoon wat langer bovenop en voor en rondom lekker kaal opgeschoren. Heb ik ook.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ja het is echt hard nodig dus ik ga snel even een afspraak maken. Ik denk dat het ook goed voor mij is even een ander kapsel en minder lang voor de spiegel
18 jaar
1 kwartaal geleden
Komt goed! Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt en je hebt de kappersafspraak gemaakt dan is dat een mooi moment om naar toe te leven. En eenmaal in de stoel is en je hebt afgesproken wat je gaat doen is het gewoon een kwestie van over je heen laten komen.
Mijn vriend was ook heel ijdel. Elk spiegelmogelijkheid even kijken hoe zijn haar zat. Soms tot het vervelende aan toe. Als ik met hem in de stad was keek hij bijna alleen maar naar de etalageruiten. Daarom was ik heel verbaasd dat hij kaal wilde. Met een gemillimeterd kapsel heeft hij dat niet meer. Hij zegt dat het hem meer rust en zelfvertrouwen heeft gegeven. Terwijl hij nog steeds super verzorgd is.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ja ben wel een beetje gestrest en ben best ijdel. Het is inderdaad een grote verandering.
18 jaar
1 kwartaal geleden
Qua beschrijving heb je een zelfde soort kapsel als mijn vriend had voor hij kaal ging. Dan zal het ook voor jou wel een hele verandering zijn als de tondeuse er over heen gaat. Standje 2 met kale zijkanten is echt super verzorgd. Vergeet er niet van te genieten wat zowel de scheerbeurt met de tondeuse als de nieuwe look is heerlijk!
19 jaar
1 kwartaal geleden
Het is nu veelste lang aan de zijkanten ik ben 4 maanden niet naar de kapper geweest. Ik heb een soort undercut normaal kort aan de zijkanten en lang bovenop. ik heb all heel lang het zelfde kapsel.
18 jaar
1 kwartaal geleden
Terecht hoor @j19. Gewoon doen waar jij je goed bij voeld. En als het niets is kan je het weer laten teruggroeien en als je het wel wat vind dan kan je altijd nog kaler gaan als je wil of zelf wat experimenteren. Mijn vriend kreeg meer zelfvertrouwen de eerste keer bij de kapper toen hij een pet mee nam. Toen kon hij eerst thuis wennen voor hij zo over straat wilde.

Wat voor kapsel heb je nu eigenlijk?
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ja Ben benieuwd hoe het gaat staan, en Meschien later scheer ik mezelf voor de spiegel als dat lukt.
18 jaar
1 kwartaal geleden
@j19 ik denk goed dat je dit bij de kapper laat doen! Mijn vriend heeft ook een buzzcut, dit groeit best snel terug. Op een moment ging hij elke week naar de kapper. Hij vond elke week kapper € 22,50 per keer een beetje te duur. Dus eigenlijk sinds een paar maanden scheer ik hem. We hebben alles tussen standje 3 en 0 geprobeerd, maar hij is nu op 2 blijven zitten.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik ben best ijdel en wil niet helemaal kaal ik doe een buzzcut stand 2. Dat vind ik voor de eerste keer all erg kort. En de kapper kan nog fade scheren ziet het er ook nog goed en netjes uit.
21 jaar
1 kwartaal geleden
Buzzcut bij de kapper? Gewoon het scheermes erover voor de spiegel!
19 jaar
1 kwartaal geleden
Het is de eerste keer dat ik een buzzcut neem. Ik ben heel benieuwd en zal me ervaring delen als ik bij de kapper geweest ben.
18 jaar
1 kwartaal geleden
Ik ben benieuwd naar je ervaring!! Eerlijk gezegd heb je mij wel geïnspireerd om weer een buzzcut te nemen.
19 jaar
1 kwartaal geleden
Bedankt voor je reactie, ik ga denk volgende week een buzzcut doen ben benieuwd hoe het gaat staan.
18 jaar
1 kwartaal geleden
Als je de buzzcut bij een kapper laat zetten kan je je bezwaren benoemen. Dan kunnen ze meedenken of het bij je past. Door opleiding en/of ervaring kunnen ze wel een schatting maken. Maar je weet het pas echt door het te doen.
Als je het thuis gaat ( laten ) scheren dan gewoon de tondeuse erover en er zo achter komen.

Maar een ervaring: ik zou het bij twijfel gewoon doen. Wat heb je te verliezen?
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik twijfel om een buzzcut te nemen door mijn grotere voorhoofd. Zou ik het doen of nie?
21 jaar
4 kwartalen geleden
Bijna voorjaar, dus ik zeg: lekker scheren! Staat stoer en lekker een kale of bijna kale kop.
16 jaar
4 kwartalen geleden
Er is maar één manier om er achter te komen en dat is lekker scheren. In de zomer gaat de helft van de jongens toch ook al kaal dus zal het bij jouw niet opvallen. Als het toch verschrikkelijk staat kan je een pet op. Je haar groeit een tondeusestand per week volgens mij. Dus zet aan op standje één en na de zomervakantie is je haar al ruim weer 3 cm.
20 jaar
1 jaar geleden
@j17 ik ben een paar weken geleden kaal geschoren door mijn vriendin. Tenminste… op standje 1 gemillimeterd. Ik twijfelde heel lang om het te doen. Maar het was een super opwindende avond toen mijn vriendin me ging scheren. Maar ook nu vind ik het heerlijk aanvoelen en onwijs makkelijk. Inmiddels een paar weken laten groeien (was erg druk) maar ik denk binnenkort weer kaal. Ik zou eigenlijk niets anders willen nu.
22 jaar
1 jaar geleden
@ts Kaal met die kop!! Kaalgeschoren is sexy en staat stoer en mannelijk.
22 jaar
1 jaar geleden
@ts Kaal met die kop!! Kaalgeschoren is sexy en staat stoer en mannelijk.
23 jaar
1 jaar geleden
Er is maar één manier om te ontdekken of het iets voor je is: DOEN!! En eerlijk: ik heb nog nooit iemand gezien bij wie het niet staat. Is je hoofd een beetje mooi van vorm? Tondeuse aan en gaan! 😇👌
17 jaar
1 jaar geleden
Ts, hier. We zijn nu ongeveer 2 maanden verder. En onlangs dat ik meer en meer overtuigt begin te geraken van een buzzcut. Twijfel ik nog steeds. Zijn misschien tips om het wel of toch niet te doen?
22 jaar
1 jaar geleden
gewoon doen! Staat iedereen. Beter vaak zelfs dan de langere kapsels. Maar doe het dan ook wel echt kort en niet zo'n tussenlengte. Bovendien zie je dunnere plekke dan ook minder. Je kunt ook je zijkanten gewoon mooi kaal laten scheren en dan bovenop nog wat millimeters. staat ook stoer!
19 jaar
2 jaar geleden
Een aantal jaar geleden deden we met mijn familie kerst vieren. We deden ook cadeautjes en me pa had een tondeuse gevraagd en gekregen (mijn moeder doet zijn haar altijd) toen iedereen een beetje aangeschoten was. Grappend vroeg hij of hij zijn tondeuse op mij mocht uitproberen omdat ik toen altijd heel ijdel was zeker met me haar. De hele familie moedigde me aan en voor ik wist was ik gemillimeterd met kerst.
17 jaar
2 jaar geleden
Ik denk dat elke tijd van het jaar kan. Ik was vorig jaar net voor kerst kaal gegaan. Toen had ik gewoon een beanie op gedaan. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik zou eerlijk zo weer de tondeuse erover doen ook nu in de winter.
18 jaar
2 jaar geleden
M17 heeft oprecht gelijk want je hoofd word echt veel te koud zonder haar in de winter. ik heb het geweten haha…
17 jaar
2 jaar geleden
Leuk idee maar je wacht er misschien beter mee tot na de winter.
17 jaar
2 jaar geleden
@ts, de korte versie van mijn reactie: doen.
De uitgebreidste versie. Ik heb ook een paar keer een buzzcut laten doen. Ik zou dit dan wel bij de kapper laten zetten en niet zelf meteen al experimenteren met een tondeuse. Als je aan de kapper aangeeft wat je wil en wat je bezwaren zijn dan kan hij daar rekening mee houden. M’n haarlijn is niet mooi en ik heb aan de zijkant ook een plekje waar geen haar groeit. Met een speciale trimmer maken ze de haarlijn super strak en de zijkanten worden kaal geschoren met een mooie overloop naar boven waar de kapper mijn haar had geschoren op standje 3. Maar ook in een buzzcut kan je nog variëren met misschien wel een oplossing voor je bezwaar. Ik wissel vaak van kapsel maar een buzzcut behoord wel tot me favorieten.
Ik neem aan dat je nu ook kerstvakantie heb? Dan is het helemaal het proberen waard. Na twee weken is er al een stuk teruggegroeid als je het echt niets vind.
Wat voor haarstyle heb je nu als ik vragen mag?