• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Uiterlijk en verzorging
  4. Blote voeten
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Blote voeten

13 jaar
9 maanden geleden
Staat het stom om altijd op blote voeten te lopen? Ik vind het fijn en heb gelezen dat het ook gezond is. Ik zie soms weleens meisjes buiten op blote voeten lopen, maar eigenlijk nooit jongens. Ik wil na de zomervakantie ook op blote voeten naar school, zodat ik echt nooit meer schoenen draag. Mijn ouders zeggen dat dat een beetje vreemd staat, maar als ik dat echt wil het gewoon moet doen als ik maar goed oplet dat ik mijn voeten niet bezeer. Wat vinden jullie? Kan ik altijd zonder schoenen of staat het stom? Wat moet ik doen?
15 reacties
13 jaar
9 maanden geleden
Hoi. Ja, ik loop alleen nog maar op blote voeten. Op school kreeg ik de eerste dagen wel wat opmerkingen maar dat stopte vanzelf. Ik ben zo blij dat ik het durfde want het voelt echt veel fijner.
12 jaar
9 maanden geleden
Ik ben benieuwd of je nu met blote voeten naar school gaat. Ik vind het niet stom maar juist stoer als je dat doet.
15 jaar
9 maanden geleden
Je moet niet lang blijven stilstaan in sneeuw of op ijs, maar als je even beweegt of loopt worden je spieren warm en heb je geen koude voeten. Dan voelt het alleen maar lekker fris. Wat je echt niet moet doen is 's zomers stil blijven staan op asfalt waar de hele dag de zon op heeft geschenen. Dan verbrand je je voeten. Ik loop dan wat sneller of door de berm of over tegels. Blote voeten voelen vooral heel fijn en zijn ook nog eens heel gezond. Kijk maar op Google of ChatGPT.
16 jaar
9 maanden geleden
Is dat niet erg koud als je in de winter ver moet stappen ?
15 jaar
9 maanden geleden
Beetje laat, maar ik lees dit nu pas. Ik heb al sinds mijn 12e geen schoenen meer en vind het leuk dat ik niet de enige ben. Ik ken geen andere jongens die altijd op blote voeten lopen en vind het leuk dat er dus wel meer jongens zijn die dat doen. Ik zou willen dat het normaler wordt, want ik moet best wel vaak uitleggen dat ik het gewoon fijner vind. Dus vooral doen!
12 jaar
9 maanden geleden
Hoi. Ik draag ook geen schoenen. Al 2 jaar niet. Net als mijn moeder. Na de vakantie ga ik naar een andere school dus ik vind het ook spannend hoe ze daar reageren maar ik heb geen schoenen meer dus ik ga gewoon op blote voeten. Ik vind blote voeten fijn en als jij dat ook vindt moet je het gewoon doen.
22 jaar
9 maanden geleden
In Brussel zou ik het zeker nooit doen: daar ligt om de meter een dikke vette hondenstront op het voetpad. Daar moet je bijna hinkstapspringen. Zelfs in de "betere" wijken zoals Ukkel, waar de rijken en diplomaten wonen. In de achterbuurten ligt het ook nog eens vol drugspuiten en sluikstort.

Misschien dat het wel kan in een landelijke of kustgemeente, waar de mensen nog wel enig fatsoen hebben? Toch in de zomer; in de winter weet ik niet of het zo gezond is in de kou en het nat? Het is hier Griekenland niet.
12 jaar
9 maanden geleden
Ik zou ook wel altijd op blote voeten willen lopen maar durf dat niet. Het lijkt mij heel lekker om nooit meer schoenen te dragen en als jij dat mag en durft moet je dat zeker doen. Ik denk niet dat mijn ouders het goed vinden. Ik zou willen dat ik het ook mag en durf.
15 jaar
9 maanden geleden
Als misdienaar bij de paters loop ik met blote voeten in die open sandalen.
Verder draag ik daarbij een krijtwitte albe met een witte halsdoek om voor me kleren af te dekken.
20 jaar
9 maanden geleden
Ik draag meestal teenslippers over de zomermaanden omdat ik graag 4 teenringen draag en enkelbandjes om mijn enkels heb en ze wel wil zien shinen. Helemaal op blote voeten lopen zou ik ook niet doen. Om dezelfde redenen als de reacties hier boven.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.