Beste M19, Het gezegde is: Als het er uitziet als een eend en het kwaakt als een eend dan is het een eend.
Bij die omschrijving van gabbers lees ik: kort geschoren, trainingspak en Air Max sneakers. Als ik Google vraag om afbeeldingen dan zie ik allemaal jongens met kale koppen. Precies hetzelfde als wat ik hier lees, Air Max, trainingspak, kale kop.
Dan kan je wel zeggen dat gabbers een subcultuur was en wat hier beschreven wordt een vibe, maar ik zie het verschil niet. Hooguit kwam er wat meer versiering bij, housemuziek en die dansstijl, het hakken.
Voor de rest, een bepaald soort jongeren dat graag stoer wil zijn en denkt dat je dat bent met een kale kop, een trainingspak en Air Max sneakers gaat mee met die vibe. Die gabbers hadden gewoon dezelfde motivatie naar mijn idee, dus is het onderliggende mechanisme hetzelfde.
Mij maakt het niet uit, als jij dat leuk of stoer vindt dan moet je het vooral doen. Wat mij vooral opvalt aan die afbeeldingen bij Google is dat al die jongens er erg onaantrekkelijk uitzien met die kale koppen. Beetje haar ziet er bij een jonge knul toch wat leuker uit! De hele dag in trainingspak lopen is voor mijn gevoel ook een beetje familie Flodder. Maar ach, als jouw vriendin jou kaal wil hebben, wie ben jij dan? Toen ze klein was kleedde ze haar pop aan, nu doet ze dat met jou. Echt origineel vind ik het allemaal niet.