Gisteren hadden we kerstdiner met zowat heel mijn kant van de familie bij mijn ouders thuis. Mijn broertje van 15 en neefje van 16 hadden ineens allebei zonder dat ze het van elkaar wisten hun snor laten staan (tenminste; snor is meer wat donkere donshaartjes). Ik vond het er niet uit zien en was echt geneigd om een scheerapparaat te pakken en hun allebei de snor af te halen. Mensen maakten er wel soms wat grapjes/opmerkingen over maar daar gingen hun juist goed op. Want verder groeit er geen haar op hun kin of wang. Wie herkent dit en is dit een trend: do snorretjes?
12 reacties
17 jaar
1 dag geleden
Ik heb getwijfeld of ik wel zou reageren. Iedereen komt nu eenmaal in de puberteit. Dan verandert het lichaam, haargroei hoort daarbij. Bij jongens ook baardgroei. Een handvol lange haren op kin, bovenlip of gezicht is inderdaad lelijk. Maar als er een volledige snor "groeit" en de lange haren zijn ingekort ,so what? Als de jongen zijn "snor" verzorgt, waarom zo zeuren? Dat jij het niets vind is persoonlijk. Ouders kunnen advies geven, misschien consequenties aan een keuze koppelen. Maar niet dwingen. De mening van leeftijdsgenoten weegt zwaarder. Wij hadden ook kerstdiner, daar moeten wij "netjes" gekleed zijn. Daar heeft niemand een probleem mee. Een pak hebben, en een das kunnen strikken is sowieso handig. Je hebt weleens een trouwerij, receptie, uitvaart etc. Mijn vader ziet er dan als een zakenman uit. Thuis, in korte broek en hemd zie je tattoos. Maar hij blijft dezelfde persoon. Zijn biker leefstijl kan hij goed combineren met netjes zijn.
Dat jij iets niet mooi vind, prima. Maar bemoei je maar met je vriend. Want waar ligt de grens met het bemoeien bij broertje en je neefje. Keuze van kleding of kapsel. Wil jij geschoren benen wanneer zij een korte broek dragen. Moeten zij hun de oksels scheren van jou, als ze een hemd dragen? En wanneer zij zonder shirt lopen, en je ziet een "happy trial" moet deze er ook vanaf? Als je bij het zwemmen ziet, dat er haar buiten de speedo zichtbaar is, moet het schaamhaar er van jou af. Benieuwd hoeveel jou vriend accepteert van jou bemoeien met hem, en anderen...
Dat jij iets niet mooi vind, prima. Maar bemoei je maar met je vriend. Want waar ligt de grens met het bemoeien bij broertje en je neefje. Keuze van kleding of kapsel. Wil jij geschoren benen wanneer zij een korte broek dragen. Moeten zij hun de oksels scheren van jou, als ze een hemd dragen? En wanneer zij zonder shirt lopen, en je ziet een "happy trial" moet deze er ook vanaf? Als je bij het zwemmen ziet, dat er haar buiten de speedo zichtbaar is, moet het schaamhaar er van jou af. Benieuwd hoeveel jou vriend accepteert van jou bemoeien met hem, en anderen...
21 jaar
2 dagen geleden
Heel eerlijk, dat ziet er natuurlijk ook niet uit, maar het hoort bij de pubertijd. De ene jongen zal er trots op zijn dat hij wat donshaartjes heeft en de ander haalt het er meteen af. Hoort bij die leeftijd, lekker laten zoals het is of je kan eens in gesprek met ze gaan en de tip geven om het wel wat netjes bij te houden ;)
19 jaar
3 dagen geleden
Ik moet zeggen; een snor die mooi in een lijntje is geschoren vind ik wel heel stoer. Maar een donssnor die onverzorgd twee weken ongeschoren is vind ik gewoon niet mooi. Mijn neefje is intussen wel naar de kapper geweest en heeft mijn tip om dat te doen ter harte genomen. Nu mijn broertje nog; maar die is niet zo van de kapper
14 jaar
3 dagen geleden
Ik vind een snorretje voor een jongen mooi, stoer en mannelijk. Bij mij in de klas zit een jongen, die al een mooie baard en snor heeft. Ik vind dit echt super leuk voor een jongen.
16 jaar
4 dagen geleden
Ik had al op mijn 13/14e een snorretje maar die scheerde ik toen, maar sinds een halfjaar laat ik hem staan en ik ben er wel trots op ik verzorg hem altijd en ik ga hem altijd bijlijnen en strak doen met zo’n Klein mesje. Ik vind mezelf er cool uitzien en geil het is zo’n beetje dun snorretje maar niet heel dun ofzo maar ik ben wel benieuwd wat dames ervan vinder
21 jaar
4 dagen geleden
Ach laat ze toch. Het maakt onderdeel uit van het man worden.
19 jaar
5 dagen geleden
Ik bedoel het zeker niet lulllig. Alleen zo’n snorretje vond ik er een beetje zielig en onverzorgd bijstaan. In de auto terug had ik het met me vriend er over en hij zei net als iemand anders die hierop reageerde dat toen hij eenmaal een snor kreeg dit meteen eraf moest. Hoe anders is het nu dat je steeds meer jonge jongens met snor ziet
22 jaar
5 dagen geleden
Ach, op die leeftijd probeer je wat uit en hoort dat er zeker bij. Vraag maar eens aan je Pa, misschien heeft hij nog wel een paar foto's van zichzelf uit die goede oude tijd... In ieder geval heb je in dit land de vrijheid om zelf te bepalen hoe jij er uit wilt zien, een Groot goed dat niet overal op deze planeet van toepassing is. Een mening hebben mag ook. Sommigen vinden het niets, sommigen vinden het prachtig, ieder z'n ding. Misschien heeft jouw broer ook wel bepaalde 'preferenties' over zijn zus' uiterlijk. Een gesprek aangaan kan nooit kwaad. Kunnen uitleggen wat jullie minder mooi maar ook prachtig vinden van elkaars uiterlijk. Daarmee help jij je broer om een 'mooie' snor te onderhouden en wellicht steek je er zelf ook iets van op ;)
18 jaar
6 dagen geleden
Ja het is iets typisch. Ze zijn pubers en voelen zich zo meer mannelijk en stoefen. Mijn kleine broer 15j is ook helemaal trots op zijn snor donshaartjes en zo Hier en daar Lange haren op zijn wang. Ikzelf kreeg mijn snor op 13j. Maar schaamde me Er kapot Hard voor dus ik heb het vanaf die altijd gechoren.
14 jaar
6 dagen geleden
Je bent raar. En je scheert zeker niet?
22 jaar
6 dagen geleden
Haha, ja. Je ziet bij gastjes van 15/16 best vaak van die lullige donshaar snorretjes. Hoort bij de leeftijd. Ik was ook er ook enorm trots op toen ik eindelijk wat lichaamshaar kreeg. Ik weet nog dat ik het eerste borsthaartje ontdekte op m'n 15de. Voelde me helemaal het mannetje. Dat is met de snorretjes net zo. Heb zelf tussen 16 en 17 een snorretje + sikje gehad. Waren ook van die donshaartjes en het zag er niet uit maar ik vond het helemaal geweldig. Dat zullen je broertje en neefje nu ook vinden. Het besefmoment dat ze flink voor lul lopen komt vanzelf wel. Laat ze lekker gaan tot die tijd
20 jaar
6 dagen geleden
Ik wil vervelend doen, maar een snorretje is mannelijk schoon.
Weet je wel wat wij als mannen vaak allemaal raar vinden bij vrouwen, en ook niet "ingrijpen" zoals jij van plan was met een scheerapparaat.
Denk je dat wij het mooi vinden dat een vrouw haar wenkbrauwen weghaalt om te vervolgens alsnog op te tekenen? Of superlange wimpers opplakken, nepnagels, gevulde lippen, extensions etc etc...maar ja. Jij stoort je aan een snorretje haha
Weet je wel wat wij als mannen vaak allemaal raar vinden bij vrouwen, en ook niet "ingrijpen" zoals jij van plan was met een scheerapparaat.
Denk je dat wij het mooi vinden dat een vrouw haar wenkbrauwen weghaalt om te vervolgens alsnog op te tekenen? Of superlange wimpers opplakken, nepnagels, gevulde lippen, extensions etc etc...maar ja. Jij stoort je aan een snorretje haha
Plaats je reactie