• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Uiterlijk en verzorging
  4. Uiterlijk en verzorging
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Koukleum

23 jaar
1 maand geleden
Ik draag zelf baggy jeans en ben nogal een koukleum. Voor net wat extra warmte draag ik een trainingsbroek onder mijn jeans en 2 paar sokken.

Ben ik de enig? Wie is er ook een koukleum en doet dit ook of doen jullie andere dingen om jezelf warm te houden
Wie doet dit ook? Of
3 reacties
21 jaar
1 maand geleden
Ik draag panty's onder mijn broek om me warm te houden
22 jaar
1 maand geleden
Als je chronische koukleum bent, onderzoek dan ook eens je voeding. Wat eet je door de dag?

Als je vooral suiker of deegwaren eet, krijg je makkelijk kou: die geven kortstondige flut-energie, en daarna kilte. Vegetariers krijgen meestal ook niet genoeg energie binnen: groenten geven wel vitaminen, maar nauwelijks energie. Dikwijls kosten ze meer energie om te verteren, dan ze opleveren. Dus je moet er nog andere wel-energierijke dingen bij eten.

Als je vooral dingen eet met veel eiwitten en vet, duurt het eerst even, maar krijg je daarna voor langere tijd heerlijk warm. Dus eet een goede beafsteak, of spek-met-eieren (zoals de boeren vroeger deden voor ze op hun land gingen werken), of een grote kippenborst, of een flink stuk zalm. Dan een uurtje laten verteren, dat gaat veel trager dan bij suikers, en daarna krijg je voor langere tijd warm.

Los daarvan: er bestaat ook thermo-ondergoed: onderhemden en onderbroeken met lange pijpen/mouwen, in een stof die warmte geeft door wrijving. Vind je bij winkels zoals Damart. Wintersporters gebruiken dat soms ook.
17 jaar
1 maand geleden
Jongen23. Jeansbroeken zijn ook niet de warmste broeken om te dragen. Als het koud is, draag ik wel gewoon jeans broeken. Als het extreem koud is, dan draag ik een flanellen pyamabroek onder mijn jeans broek. Verder draag ik altijd van die dikke gebreide geitewollen sokken, zodat ik altijd lekker warme voeten heb.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.