• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Uiterlijk en verzorging
  4. Kleding presentatie profielwerkstuk
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Kleding presentatie profielwerkstuk

16 jaar
1 maand geleden
Binnenkort heb ik mijn profielwerkstukpresentatie. Ik vroeg me af wat je dan aandoet, weten jullie dat? Ik dacht aan een nette jeans, overhemd in mijn jeans, studsriem met pyramidestuds en nieuwe witte sneakers aan. Kan dat, of moet het netter, of juist minder netjes?
5 reacties
16 jaar
1 maand geleden
TS hier. Dank jullie voor jullie reacties tot nu toe. Ik had gedacht dat jullie vooral op m'n stadsriem zouden reageren, maar het gaat dus vooral over m'n overhemd :). Ik draag die altijd, en dat is echt wel een dingetje die bij me hoort, dus die ga ik dus sowieso in combi met m'n jeans omdoen. Ik kijk nog even of ik een overhemd aantrek of iets anders. Het leek me juist wel stoer en netjes tegelijk: een overhemd in m'n broek in combi met m'n studsirem erom.
17 jaar
1 maand geleden
Misschien is een overhemd net iets te veel voor een PWS, tenzij je het juist een beetje casual draagt (bovenste knoopjes open en mouwen opgestroopt bijvoorbeeld). Zorg vooral ervoor dat je gewoon een klein beetje een nette uitstraling hebt (blauwe kleding helpt hierbij)
16 jaar
1 maand geleden
Die outfit is echt gewoon goed voor een profielwerkstukpresentatie. Je hoeft daar niet superchic te gaan, het is geen gala. Het gaat er vooral om dat je er verzorgd uitziet en dat je je er zelfverzekerd in voelt.

Nette jeans + overhemd = netjes genoeg.
Witte sneakers = zolang ze schoon zijn, helemaal prima.
Studsriem = kan makkelijk, geeft juist een beetje jouw eigen stijl als je die normaal ook om hebt. Heb je die normaal vaker om?

Ik zie genoeg jongens die gewoon in hoodie en jeans gaan, dus jij zit al ruim boven het minimum. Als jij je er chill in voelt, dan straal je dat uit tijdens je presentatie. Dat is uiteindelijk wat telt.
19 jaar
1 maand geleden
Dat ligt toch helemaal aan waarin je jezelf prettig voelt. Gewoon aantrekken waarin je comfortabel bent.
18 jaar
1 maand geleden
Ligt er natuurlijk beetje aan wat de rest doet, dat je niet buiten de boot valt, maar ik zou gewoon een nette spijkerbroek met een eenvoudig (maar niet simpel!!) tshirt aantrekken. Een net tshirt, het liefst zonder groot merk er op.
Je word niet beoordeeld op je persoonlijke uitstraling maar als je er zo gewoon verzorgd uitziet dan is dat voldoende.

Een overhemd in een spijkerbroek vind ik persoonlijk géén gezicht dus zou ik niet doen
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.