• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Uiterlijk en verzorging
  4. Blote voeten
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Pers & Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Blote voeten

13 jaar
3 maanden geleden
Heel lang geleden las ik hier over een jongen die altijd op blote voeten loopt. Ik durfde dat nooit maar afgelopen week durfde ik eindelijk te stoppen met schoenen dragen. Ik vind dat veel fijner en het schijnt ook gezond te zijn. Ik blijf iedere dag commentaar krijgen dat ik normaal moet doen en schoenen aan moet doen. Maar anderen doen wel wat ze willen. Ze verven hun haar blauw of trekken vreemde kleren aan. Waarom kan ik dan niet doen wat ik fijn vind? Mijn moeder zegt dat ik mij er niets van moet aantrekken en ik er niemand kwaad mee doe. Ze zegt dat ik nu nog maar een week op blote voeten loop en anderen er nog aan moeten wennen. Maar ik vind het wel vervelend. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Heeft mijn moeder gelijk en moet ik gewoon op blote voeten blijven lopen omdat ik dat fijner vind of moet ik weer schoenen aan doen?
15 reacties
22 jaar
3 weken geleden
zolang je niemand hindert of moedwillig shokeert, moet je gewoon doen wat jij wilt. al die gefrustreerde lui hebben er moeite mee als je ook maar iets doet wat zij 'abnormaal' vinden
15 jaar
3 weken geleden
Toen ik dit topic las vond ik het een beetje vreemd, maar in de vakantie heb ik het ook geprobeerd en vind het ook fijner. Ik draag nu al een paar weken geen schoenen meer, maar volgende week begint school. Moet ik dan weer schoenen aan? Van mijn ouders mag ik zo blijven lopen als ik dat fijner vind, maar ik ben bang dat ze mij op school gek vinden. Wat zal ik doen? Hoe zouden jullie reageren als ik zo bij jou naar school ga?
22 jaar
2 maanden geleden
@meisje 16, ik ben het eigenlijk wel 100% met je eens. Maar dan zou het op slippers worden. En ik draag er nu 4 plus 2 enkelbandjes. Dan maar niet alles meteen dragen denk ik en eerst beginnen met 1 teenring en enkelbandje. Anders valt iedereen stijl achterover ben ik bang.
16 jaar
2 maanden geleden
Maar als je schoenen draagt, zie je je teenringen toch helemaal niet? Ik denk dat het voor jou juist helemaal niet vreemd is om zonder schoenen te lopen en de meeste mensen dat zouden begrijpen. J13 doet het toch ook, waarom zou jij het dan niet doen? Als je vanaf nu altijd op blote voeten gaat lopen, wordt het echt jouw ding. Als je het alleen af en toe doet, moet iedereen er steeds opnieuw aan wennen. Dus als je het wil, moet je gewoon op blote voeten gaan lopen en de reacties zullen vanzelf minder worden.
22 jaar
2 maanden geleden
Met mijn teenringen en enkelbandjes zou ik dat ook wel willen. Maar als jij al commentaar krijgt zal ik dat helemaal weg wel krijgen. Dus dan maar schoenen aan.
13 jaar
3 maanden geleden
Ik heb het eerste bericht geschreven. Ik ben blij dat ik het heb doorgezet. Blote voeten voelt veel vrijer en het voelt heel fijn om overal heen te gaan zonder schoenen aan en uit te moeten doen. Met dit warme weer is het asfalt te warm om overheen te lopen dus loop ik door de berm of hou me op de fiets vast aan een paaltje als het stoplicht op rood staat. Maar de meeste wegen hebben geen asfalt. Mijn voeten zijn wel altijd vies. Op school en in winkels zijn ze soms zwart maar buiten loop je dat er weer af. Het is alleen maar de onderkant en dat vind ik niet erg. Ik denk dat als meer jongens en meiden weten hoe lekker het voelt er veel meer op blote voeten gaan lopen.
13 jaar
3 maanden geleden
Verbrand je je voeten niet met deze temperaturen?
12 jaar
3 maanden geleden
J12 als laatste Hero’s dat het niet mag in het openbaar maar ik zou dat wel graag een keer willen doen😜
12 jaar
3 maanden geleden
beter op blote voeten dan in je blote piemel.
21 jaar
3 maanden geleden
Tja dat moet jijzelf weten. Ik vind het niets. Vuiligheid, glad, poep. Je voeten worden ook erg smerig. Ik loop liever met sneakers met sokken.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.