Dag TS, Je vraagt naar de regels. Op dreamersforum.nl kan je die vinden maar voor je gemak heb ik ze even gekopieerd:
"Wat mag niet? -> Iemand uitschelden, dates, discrimineren, onnodige uitgebreide beschrijvingen van seksuele handelingen, reageren vanuit je beroep als hulpverlener/arts, reclame maken of zelf iets verkopen, persoonlijke gegevens (bv. naam, mailadres, telefoonnummer) van jezelf of anderen plaatsen."
Waarom jouw posts niet geplaatst worden weet ik natuurlijk niet maar misschien gaat het om de toon van jouw reactie. Je zegt dat je shit wilt delen, maar met welke bedoeling? Als jij dat doet om te laten zien hoeveel jij durft en hoe spannend en leuk dat is dan kan ik mij voorstellen dat ze het niet plaatsen. Het is niet de bedoeling dat de bezoekers van dit forum op verkeerde ideeen worden gebracht.
Aan de andere kant, als jij werkelijk ergens mee zit en spijt hebt van wat je gedaan hebt dan ligt het anders. Dan gaat het er om hoe jij je shit beschrijft. Als een begin kan je het een beetje vaag houden. Je kan vertellen met wat voor zaken jij zit. Heb je gepest, heb je gestolen, heb je iemand benadeeld of gechanteerd, heb je seks gehad met iemand die dat niet wilde, enzovoorts.
Als jij je dus slecht voelt over wat je gedaan hebt en naar een oplossing zoekt om te veranderen of het goed te maken, dan kan je dus vertellen waar het om gaat zonder direct met details te komen. Vanuit jouw verhaal kunnen de lezers dan reageren en met suggesties komen hoe er mee om te gaan.
Je bent 14 en naar mijn idee ben je dan nog te jong om al echt slecht te zijn. Dat wil niet zeggen dat jij geen slechte dingen kan doen, maar er is nog een weg terug.
Dieven hebben de neiging om het geld dat het stelen ze oplevert snel uit te geven. Waarom? Omdat dat geld geen fijn gevoel geeft. Ze willen er plezier mee maken en dan is het weg. Alleen, het geld is weg, maar het slechte gevoel, de schaamte, blijft. Voor altijd.
Je denkt misschien als jij er lol aan beleeft of er beter van wordt iemand kwaad te doen, wat kan de narigheid van die ander jou dan schelen? Alleen, dan blijkt dat je niet alleen die ander kwaad doet maar je wordt er zelf ook minder gelukkig door. Anderen kwaad doen maakt nooit echt gelukkig.
Kijk eens naar die Trump. Hij heeft alles bereikt wat iemand in Amerika kan bereiken. Hij omringt zich met goud, steeds meer goud. Kijk maar in zijn kantoor. Hij heeft alles wat je met geld kan kopen. Is hij tevreden, is hij gelukkig? Nee! Hij wil door koningen ontvangen worden, hij wil de Nobelprijs, waarom? Hij wil respect, hij wil erkenning, maar dat krijgt hij niet. Respect is niet te koop, dat moet je verdienen, met je daden. Je geeft respect, je geeft vriendschap, en je krijgt respect en vriendschap.
Als je jong begint met verkeerde dingen en je blijft er mee doorgaan dan verander je van binnen. Het kwaad vreet het goede in jou op en je wordt een slecht mens. Zo ver moet het met jou dus niet komen.
Ik denk dat er genoeg zijn die jouw verhaal willen lezen en misschien willen reageren. Jouw topic is al meer dan 740 maal gelezen, dus ze vinden het interessant. Ik hoop met de juiste intentie. Dus TS, ik hoop dat je het nog eens probeert. Hou het om te beginnen maar kort en zakelijk. De details kunnen later wel. Tot ziens!