• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Geld
  4. Geld
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Ouders gescheiden, dus te weinig kleedgeld(?)

14 jaar
4 jaar geleden
Mijn ouders zijn gescheiden (sinds ongeveer een jaar). Vroeger hadden we best wat te besteden; mijn ouder met een groot inkomen en een kleine hypotheek. Maar nu betaalt mijn vader de meeste kosten omdat hij bijslag enzo krijgt.

Ik heb sinds de scheiding ook kleedgeld gekregen (naast €25 p/m). Dit is €50 per maand (gebaseerd op NIBUD). En dat is net het probleem; want nibud houdt er geen rekening mee dat ik gescheiden ouders heb met dus 2 huizen die beide van kleding voorzien moeten worden. Nu moet ik dus 2x zolang sparen ten opzichte van iemand zonder gescheiden ouder en met dus 1 huis.

Ik heb het al bij mn vader aangekaart, maarja, die blijft redelijk overtuigd van nibud.

1. Heeft iemand tips voor dit?
2. Vinden jullie het ook zo raar dat er niks is voor kinderen met gescheiden ouders, want zo’n 40% is gescheiden.
3 reacties
19 jaar
4 jaar geleden
Wees blij met wat je krijgt, wij hebben het niet heel breed (facturen kunnen betaald worden ) maar ik heb nog nooit zakgeld of kleedgeld gekregen van mn ouders.
Tot mn 13e kocht mn moeder alles uit c&a, zeeman enz maar had ik nog nooit gehoord van merkkledij. Rond mijn 14e vroeg ik hierachter en dan moest ik het zelf betalen.

Ps: kom niet af met dingen zoals leugens, niet waar ofzo want tot het 3e middelbaar droeg ik alles wat ze kochten, geen merkkledij.
Dan veranderd van school en zelf beginnen kopen.

Ik weet ook ongeveer wat er op de rekening staat, soms een paar honderd euro, soms minder dan 0.
14 jaar
4 jaar geleden
Zegt het Nibud echt 50 euro? Ik vind dat behoorlijk weinig eigenijk. Ik krijg 85,- maar ik hoef geen schoenen, jassen, sportkleding en ondergoed te kopen. Een eigenijk vind ik dat nog niet zoveel. Ja misschien gaat het Nibud ervan uit dat je gewoon alles mee neemt?
23 jaar
4 jaar geleden
Ik snap dat je op beide plekken wel wat kleding wil hebben liggen, maar je hebt toch niet de dubbele hoeveelheid kleding nodig? Je kunt ook gewoon kleding meenemen van je vaders huis naar je moeders huis en omgekeerd.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.