• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Geld
  4. Geld nodig
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Aanmelden
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Pers & Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Geld nodig

12 jaar
3 maanden geleden
Hoi 👋 ik ben 12 jaar en wil wat geld verdienen maar ik van mijn ouders niet dingen zoals heitje voor karweitje doen weet iemand iets hoe ik geld kan verdienen?
11 reacties
13 jaar
1 week geleden
Misschien kun je chatGPT vragen wat wel en niet kan/mag
22 jaar
1 week geleden
Soms komen er kinderen langs voor lege flessen of blikjes. Dan kun je statiegeld terugkrijgen. Als je langs de deur gaat vragen, dan altijd samen gaan met een vriend of vriendin.
14 jaar
2 weken geleden
Ja, ik zou ook oppassen😄
Mn vriendin doet dat en zei vraagt wel 15 euro🤯
Wel voor 5 kinderen, maar toch.
15 jaar
3 maanden geleden
oppassen of boodschappen doen
12 jaar
3 maanden geleden
Oppassen is het makkelijkste zeker als je weet hoe je een luier moet vervangen ook als alles onder zit. Dan moeten ze in bad wat ze lekker vinden. En ja het stinkt en is vies.
23 jaar
3 maanden geleden
Bij de buren gras maaien, klussen, mee helpen naar de winkel gaan (vb. bij oudere mensen), auto's wassen,...?

Maar let wel goed op: je zit heel snel bij illegale kinderarbeid. En als je per ongeluk iets kapot doet, of als je gewond raakt, riskeer je heel hoge kosten, want verzekering is er niet.

Er zijn wel dingen waarin jongeren mogen werken: vb. als acteur in films, fotoshoots voor mode, kranten en reclame rondbrengen, enz. Maar dat moet met officieel contract, met toestemming en toezicht van de ouders, met verzekering.

Zoek dat goed uit, op voorhand. Kijk na of de familiale verzekering zoiets dekt, kijk na of er ziekte- en ongevallen-verzekering is. Kijk na hoeveel uren of dagen per jaar je mag werken. Hoe je je als jobstudent kan inschrijven, en al dat soort dingen. Ik weet het, het is een pest, maar je moet tegelijk ook jezelf beschermen.

Zeker nooit doen: drugs dealen, helpen bij criminaliteit, jezelf prostitueren voor geld. Dan eindig je binnen twee jaar in de goot als een wrak, of erger; dat wil je niet.

Het is wel goed dat je wil werken: zo leer je de waarde van geld kennen, hoe hard je er voor moet werken. En zo heb je ook veel meer voldoening als je iets kan kopen en daar zelf voor gewerkt hebt. Dan kan je terecht trots zijn op jezelf. Mensen die hard werken, zijn diegenen die onze beschaving vooruit helpen.
12 jaar
3 maanden geleden
M18, spulletjes verkopen op internet op marktplaats ofzo. spulletjes die je toch niet meer gebruikt of zelf gemaakt hebt.
16 jaar
3 maanden geleden
krantenwijk, misschien een lokale krant 1x per week. Dan hoef je niet elke dag vroeg je bed uit.
18 jaar
3 maanden geleden
Misschien kan je gaan oppassen. Volgens mij kan dat ook via een officiële oppascentrale en dat is veilig. Je bent nog te jong voor vele baantjes.
Ik zou niet, zoals j12 zegt, op internet dingen gaan aanbieden. Dit kan heel fout aflopen. Misschien heeft j12 wel verkeerde gedachtes of is hij ouder dan 12.
14 jaar
3 maanden geleden
Folders bezorgen!
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.