Goede middag iedereen, ik heb een vraag: Ik moet voor de bovenbouw, ik zit op het vmbo, maar op mijn school doe je er 5 jaar over ipv 4 jaar. Ik zit in mijn laatste brugjaar, mijn school heeft een driejarige brugklas, dus dit jaar is mijn laatste brugjaar. Ik moet dus vakken gaan kiezen voor in de bovenbouw. Ik weet al welke vakken ik wil doen: Economie, Wiskunde, Duits, Geschiedenis, Tekenen. Tekenen ga ik als extra vak doen omdat ik naar de havo wil. Maar ik zit nu na te denken over welke vak ik als reservevak wil kiezen, want ik moet een reservevak kiezen voor als er één van de vakken die ik heb gekozen niet kan vanwege er al zo veel kinderen dat vak hebben gekozen, ik zit dus te twijfelen of ik nou biologie of aardrijkskunde moet kiezen. Want ik heb een 5,5 als gemiddelde cijfer voor Aardrijkskunde, en 5,9 voor biologie als gemiddelde cijfer. Aardrijkskunde vind ik niet heel erg leuk, en biologie, vind ik ook niet al te interessant. Ik heb al mijn mentor om advies gevraagd, alleen ze kon zelf geen advies geven, omdat ze het te lastig vond, om een oplossing te bedenken. Ik heb al mijn docenten om advies gevraagd, maar ik heb nog geen antwoord gehad, ik heb het ook via de mail gedaan. Maar wat denken jullie wat ik zou moeten doen? Met de vriendelijke groeten van M15.