• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Studie
  4. Studie
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Ongelukkig door studie

21 jaar
2 jaar geleden
Ik ben al een keer gestopt met een studie en daarom vind ik dat ik de studie die ik nu doe niet afmaken. Ik vind het alleen helemaal niet leuk. Ik heb het er ook al met mijn ouders over gehad en afgesproken dat ik het afmaak en dan verder zie.

Ergens wil ik nu ook wel stoppen, maar ik heb dit afgesproken en echt een goed alternatief heb ik ook niet, maar ik zit er wel altijd een beetje mee. Daarnaast baal ik er ook van dat ik tegen bijvoorbeeld andere familie te makkelijk zeg dat de studie maar goed gaat en wel leuk is, terwijl ik de studie echt alleen moet af zien te maken.

Iemand die dit herkent?
3 reacties
15 jaar
2 jaar geleden
De meeste mensen werken niet in het werkveld waarvoor zijn opgeleid al volgens mijn ouders.
22 jaar
2 jaar geleden
Beste TS, het eerste jaar is lastig en een kwestie van doorbijten. Als het goed is wordt het verderop in de studie steeds leuker (eigen ervaring) succes!
22 jaar
2 jaar geleden
Zeker weten amigo, voor mij is het HBO ook nog geen gelukkig huwelijk. Het probleem bij mij was dat ik op het MBO niet serieus was omdat het heel makkelijk ging allemaal. Je moet daar natuurlijk gaan nadenken waar je verder in wilt gaan en dat verzaakte ik min of meer. Nu al 2 studies gedaan die niet bevielen en ga het nu voor de laatste keer nog proberen. Als je al ver bent raad ik je aan om de studie af te maken en daarna verder te kijken. Ik herken mezelf zeker in je verhaal.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.