• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Werk
  4. Werk
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Wat moet ik doen?

17 jaar
2 jaar geleden
Nadat ik een poosje in de horeca heb gewerkt, ga ik binnenkort ergens anders werken, bij een rijk (welgesteld) gezin. Ik zorg dat alles een beetje netjes is en als ze bepaalde dingen nodig hebben zorg ik daarvoor. Dit vroegen ze aan mij omdat ze wisten van mijn ervaring in de horeca. Nu hadden ze dus gevraagd of ik wel een beetje representatief wil verschijnen en dat betekende dat ik een net pak of iets in die trant moet dragen. Maar ik heb dat dus niet echt. Nu zeiden ze dat ze ook nog een livrei, ja echt, zo'n ouderwets ding hadden liggen die ik eventueel kon dragen. Ik weet nu dus niet precies wat ik moet doen. Moet ik zo'n livrei dragen, of zelf een pak kopen, want dan ben ik natuurlijk wel duurder uit.
7 reacties
20 jaar
2 jaar geleden
gewoon een nette broek en shirt is toch prima... dat heb je toch wel?
18 jaar
2 jaar geleden
Ik zou er echt niet zo bij willen lopen
22 jaar
2 jaar geleden
De werkgever moet zorgen voor geschikte werkkledij, indien die vereist is. Vb. veiligheidsschoenen, helm, handschoenen, veiligheidsbroeken op werven of in chemische fabrieken. Bij buttlers weet ik niet, maar indien daar een soort uniform gewenst is, dan zouden zij dat ook moeten voorzien, lijkt mij? Als je gewone nette kleding moet dragen, moet je er zelf voor zorgen. Tja, sommige gezinnen houden van zulke tradities. Maar dit zou alles in je contract moeten staan. Overleg met hen wat ze precies willen, en hoe dat geregeld kan worden.
22 jaar
2 jaar geleden
Mwhahaha… ik denk dat ze je in de maling nemen!
18 jaar
2 jaar geleden
Laat de werkgever jouw werkkleding bepalen en dus ook aanschaffen. Willen ze dat liever niet dan vraag je een voorschot om een net pak te kunnen kopen. Dat is wel duur.
16 jaar
2 jaar geleden
Dit lijkt op een butler functie en zij krijgen € 19,50 per uur betaald ik weet niet of dit in of exclusive kleding is.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

18 jaar
2 jaar geleden
Waarom vraag je dit aan ons? Dit is echt een keuze die jij moet maken op basis van of jij het wel of niet waard vindt om dat te kopen en of je in een livrei wil lopen. Overleg anders met je ouders of met hen