J.18. klopt ik was reageerder over highschools. 5 jaar geleden dat ik een jaar hier was.
Wat jij beschrijft en met je vriend wil meemaken, niet gangbaar in Nederland . Typisch een oude Amerikaanse studenten traditie onder de noemer hazing.
Nog steeds vooral op privéscholen en ook nog op sommige andere scholen een populaire traditie.
Toen ik uitgedaagd werd, verplicht meedoen vond ik het abnormaal in tegenstelling tot andere studenten, die het konden waarderen.
Zelfs door de leiding van de school blijkbaar, die het zagen als een vorm van teamgeest.
Wel eens over afschaffing gesproken maar vond geen instemming, van de studentenclubs, die vonden dat deze traditie gehandhaafd moest blijven.
De mentaliteit is totaal anders, die wij niet kennen.
Jij hebt het er over dat je stevig gebouwd bent, ik ook, was ik op andere internaten ier altijd de dikke, daar totaal niet.
Vooral Amerikaanse studenten, ook mijn Duitse kamergenoot waren dikker als ik.
Ze waren inmiddels niet zo als hier dat slank de voorkeur had, net andersom bij hun, gaf een soort van status.
Zelf vond ik dit zeer positief voor mezelf, was geen buitenbeentje meer.
Nog iets, jullie zijn homo. Wat jullie voelen of beleven heeft hier niets mee te maken.
De meeste studenten die voorstander waren van deze traditie waren overwegend hetero, maar wel voorstander, het had toch iets magisch, en spannends.
Mijn kamergenoot en vriend vond het ook een geweldige beleving, hij sleepte mij er door.
Toen overviel me toch een soort van schaamte, nu, kijk ik er positiever op terug, en ben trots dat ik dit beleefd heb.
Het hoort er nou eenmaal bij zei mjjn vader toen ik hem dit vertelde. En moest zelfs lachen.
Zou me van jou tegen gevallen zijn zei hij als je geweigerd had, dan had jij je vriend en de anderen in de steek gelaten.
Voor jullie, gewoon zoeken, zijn meerderen met deze interesse, moet lukken, heb het met veel plezier gelezen, en herkenbaar, niet alleen bij mezelf maar ook bij anderen.
Niet normaal, wel normaal, wat maakt het uit. Wel nadenken, en zoeken naar anderen die je vertrouwen kunt.