Jongen 22. dan heb je mijn beleving niet goed gelezen. Over mijn 1 jarig verblijf op een Amerikaanse highschool. Dit gaat over sm of bdsm zoals je zegt. Daar draait het vaak ook om macht en onderdanigheid, Niet in die mate, maar wel beperkt die overheersing en machtsgevoel jegens nieuwkomers. Spank was niet aan de orde op deze school, alleen tijdens een traditie is het nog altijd een ritueel, wat ik toen niet normaal vond. Maar de meerderheid wel. Verder voor Nederlandse begrippen ben ik dik, Zelf noem ik me meer stevig. Op die school was ik het daar niet, Vooral de Amerikaanse studenten en ook mijn kamergenoot waren allemaal nogal stevig gebouwd. Maar daar was het normaal, De meesten waren er trots op en gaf een zekere status. Dit was mijn beleving, zelf vond ik het een toevoeging, mag dat, waarom zo negatief. Dit verhaal staat niet op zich zelf , iedere student die in het buitenland op een internationale school of internaat heeft gezeten, zal hier iets in herkennen. Niet alles niet de vrije scholen, maar de traditionale scholen waar nog een uniform wordt gedragen.