• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. 18 plus
  4. Therian, Furry of toch gewoon eerder een beetje exhibitionistisch?
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Therian, Furry of toch gewoon eerder een beetje exhibitionistisch?

20 jaar
6 maanden geleden
Ik schreef het eerder al elders, afgelopen zaterdag was ik op een verjaardagsfeestje waar ik niet zo heel veel mensen kende en dus had ik voor mijn eigen plezier een nogal niemendallig jurkje aan met daaronder enkel en alleen een paar ophoudkousen en een plug met een lange vossenstaart. Hoewel niet echt doorschijnend kon het jurkje niet echt verhullen dat ik er verder niets onder aan had, met als direct gevolg dat een aantal mensen al snel door had hoe de staart omhoog gehouden werd. Dat maakte dan weer dat ik uiteindelijk in een discussie terecht kwam of ik nu een Therian of een Furry was. Zelf had ik daar tot hier toe niet echt in dergelijke termen over nagedacht, omdat ik mezelf niet identificeer als vos (furry) en ook niet het gevoel heb dat ik een dier in een verkeerd lichaam (Therian) ben. Ja, ik heb intussen mijn huiswerk gedaan.
Voor mezelf is het dragen van die staart toch eerder ‘gewoon’ een geil spelletje. Het dragen van de buttplug is lekker en ondeugend, de staart en plein public laten zien past wel bij mijn neiging om mezelf te exhibitioneren. Wat de vraag in de titel van dit topic betreft, neig ik dus zelf eerder naar het laatste, maar daar dachten sommigen zaterdag toch echt anders over. Daarom ben ik toch wel nieuwsgierig naar jullie meningen en hopelijk ervaringen. Shoot!
10 reacties
20 jaar
2 weken geleden
@J22 Ik denk dat ik er al wel bijna voor het stellen van de vraag uit was dat ik onder de derde optie uit de topic titel val. Toch ben ik blij met je uitgebreide antwoord. En al snap ik dat je in jouw optiek als cosplay staartdrager voor de riem-optie kiest, begrijp dan ook dat het voor de kleine exhibitioniste in mij een extra kick geeft om te denken dat de onschuldige voorbijganger zich misschien zou kunnen afvragen of ik echt zo’n staart met zo’n plug draag die ze wel eens op die internetpagina die ze nooit bezoeken hebben gezien 😉 Los van het feit dat ik het fijn vind om ze zo te dragen natuurlijk.

@J21 Ja, natuurlijk zie je steeds gelijkaardige verhalen voorbijkomen. Mensen zoeken hier naar gelijkgestemden om ervaringen mee te delen. Zijn dat geen zaken waar jij in geïnteresseerd bent, dan lees je die toch niet? Ik heb hier een topic aangemaakt over een onderwerp dat mij interesseert, intrigeert en ja, soms ook opwindt. De titel is duidelijk, dus waarom voel jij je getriggerd om het te openen? Zoals in de openingspost duidelijk gevraagd, ik ben op zoek naar de mening van anderen over het onderwerp. Jij geeft een algemene veroordeling van de manier waarop sommigen dit forum gebruiken of in jouw optiek misbruiken. Daar heb ik niet om gevraagd.
21 jaar
2 weken geleden
Ik lees steeds topics en comments over staarten luiers en dat soort...
Sorry, ik geloof er helemaal niks van volgens mij zijn het steeds dezelfde personen die hier hun fetisjfantasieën neerkalken om terug te kunnen lezen en dan opgewonden raken.
22 jaar
2 weken geleden
Hoi, furry (vos) hier! Laat me even alle furry misverstanden de wereld uit helpen. Furries denken niet dat ze dieren zijn EN furries zijn ook geen fetish. Furries zijn eigenlijk next level cosplayers. Waar een cosplayer zich als een karakter uit een film of een serie verkleed, doen furries dat ook, maar dan gebaseerd op hun zelf gemaakte personages (fursona).

Heel weinig furries zijn sexueel actief als hun sona, laat staan in de pakken (Fursuits), maar natuurlijk zijn er - zoals overal - uitzonderingen die het hele imago kapot maken. Kijk maar de mensen die geilen over cosplay, anime of videogame karakters. Zouden mensen dan ook zeggen "Gamers zijn een hoop fetishisten"? Nee, dat doe ze niet, maar wel over furries, omdat mensen niet begrijpen wat ze zijn.

Om terug te komen op mijn punt dat furries next level cosplayers zijn en niet denken dat zij zelf dieren zijn. Cosplayers denken ook niet dat de personages zijn waarin ze gekleed/verkleed zijn. Mensen die denken dat ze dieren zijn, zijn therians. Eerlijk, helemaal niet mijn ding haha! You do you ofcourse, maar ik - een furry - kan er niet bij hoe Therians zich dier voelen, en niet mens????

Nog een laatste puntje, mijn tail is gewoon met een riem. Ik kan met alle respect niet voorstellen om een plug tail te gebruiken 😭! Gelukkig is zo'n plug tail echt een uitzonderlijke rariteit en is het gemaakt voor kinks/pleasure, dus NIET voor ons furries.

Oki dat was het! Heb jij nog vragen, SHOOT :3
Vox out -
20 jaar
2 weken geleden
Ondanks het frisse weer vandaag toch een jurk aan naar de uni. Dan maar gekozen voor iets uit mijn wintercollectie in combinatie met stay ups. Ik had mijn mede-staartdraagster nu eenmaal beloofd dat ik er vandaag ook een zou dragen. Benieuwd ook naar haar outfit keuze trouwens.
20 jaar
1 maand geleden
Zo, dat was wel even zoeken om dit topic nog terug te vinden. En ja, ik draag nog steeds regelmatig een staartplug, zeker nu het voorjaarsweer het dragen van rokjes en jurken weer wat aantrekkelijker maakt. Ik vertelde jullie eerder al over het meisje dat me hier op de uni over aansprak en toevallig liepen we elkaar vrijdag voor de vakantie weer eens tegen het lijf. De eerste keer ook trouwens dat we allebei tegelijk duidelijk zichtbaar een staart onder onze rok droegen. Ik had van anderen al wel gehoord dat er nog een meisje met een staart op de uni rondliep en ik had natuurlijk mijn vermoedens, maar het was toch extra leuk om haar zo tegen te komen op een dag dat ik zelf ook voor mijn staart had gekozen. Zij vertelde me ook dat ze pas geleden in de stad ook schoolmeisjes was tegengekomen die elkaar hadden uitgedaagd om met plug en staart naar buiten te gaan. We are not alone 😉
20 jaar
6 maanden geleden
Meer dan geïnteresseerd zo blijkt. Veel heen en weer geappt de laatste weken en vanochtend op de uni werd ik ineens mee de wc in gesleurd om te kijken wat ze onder haar rok had. Het boefje is aan het oefenen met een konijnenstaartje.
20 jaar
6 maanden geleden
Hihi het verhaal van vorige week krijgt nog een staartje (pun intended). Gisteren had de dame in kwestie daadwerkelijk een paar kattenoortjes in haar kapsel verwerkt. Ze vertelde me dat ze wel eerder (op de middelbare) heeft geëxperimenteerd met furry-achtige stijlen, maar dat de reacties vaak nogal kinderachtig waren. Na mijn uitleg van vorige week had ze zich meer verdiept (lees had ze het hele internet afgestruind naar) in mijn manier van een staart dragen. Let’s say she’s intrigued 😎
20 jaar
6 maanden geleden
Hoewel hier het aantal lezers een multimeervoud van het aantal reacties is, word ik in het echte leven steeds vaker aangesproken op mijn staartje. Gisteren nog kwam er op de uni een meisje naar me toe met de vraag of ik geen oren draag in het openbaar om minder op te vallen. Toen ik haar vertelde dat het mij vooral om het gevoel van de staart gaat, snapte ze dat niet meteen. ‘Die hangt toch gewoon tussen je kleren..?’ Ik heb even getwijfeld of ik haar moest uitleggen dat mijn (en veel andere) staartjes niet gewoon een sleutelhanger is. Heb het toch maar gedaan. Ze keek wel even verbaasd, maar toen werd ze razend enthousiast. Vond het gelijk jammer dat ik hem op dat moment niet droeg. Vond ik ook, maar het is de laatste tijd een beetje koud…
20 jaar
6 maanden geleden
@M23 Ik denk dat je gelijk hebt, maar het lijkt me wel leuk om hier ook ervaringen te lezen van anderen.
That said was het Halloween feestje van gisteren natuurlijk een goede reden om me eens wat uitgebreider te verkleden. Wolven masker, oren, staart en een bloot pakje. En nee, ik denk niet dat het masker en de oren iets toegevoegd hebben aan mijn beleving, maar ik had wel een leuke avond 🦊
23 jaar
6 maanden geleden
M20, met de andere dingen die jij schrijft ben je gewoon exhibitionistisch, waarbij je "een beetje" wel weg kunt laten. Die staart is gewoon een accessoire waar je gek op bent en die je dus vaak gebruikt maar dat lijkt vooral om de aandacht te trekken. Waarschijnlijk vind je hem lekker, maar hij is niet essentieel. Zelf word ik natuurlijk ook steeds meer de exhibitionistische kant op geduwd en ondanks de angst die ik er doorgaans bij heb, begin ik ook steeds meer te beseffen dat ik het wel lekker vind. Maar Furry of Therian lijk je niet. Hooguit een beetje anders dan de meeste mensen.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.