• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. 18 plus
  4. Nofap
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Nofap

19 jaar
3 weken geleden
Oke, ik zal het kort houden. Ik zit momenteel op dag 80 van nofap. Ik ben dus (naast 2 natte dromen) al 80 dagen niet klaargekomen. Ik vroeg mij af ofdat andere mensen dit ook ooit zolang volgehouden hebben, en waarom ze dat dan deden.
6 reacties
22 jaar
1 week geleden
Vorig jaar ben ik medische reden besneden vooraf vertelde de arts dat ik na de ingreep 6 tot 8 weken geen seks mag hebben of aftrekken. Aangezien ik het ruim van te wist heb ik diverse pogingen gedaan om niet af te leren deed vaak 2x per dag. Maar mij is het niet gelukt heb uiteindelijk van arts libido verlagers gekregen.
23 jaar
1 week geleden
Ja, dit kan zomaar best goed voor je zijn hoor. Maak je geen zorgen over overproductie van zaadcellen want die worden gewoon weer opgenomen. Het aanmaken van de zaden kost je lichaam energie en bloed. Daar gaat het in eerste instantie om. Ten tweede gaat het om dopamine. Dat zenuwachtige gevoel wat je hebt als je zin krijgt is je dopamine en noradrenaline. Als je dat weet te doorstaan krijg je langzamerhand steeds meer innerlijke rust en doorzettingsvermogen. Tja het klinkt vaak een beetje zweverig maar ik kan je vertellen dat ik het meerdere keren heb gedaan ( minstens 3 maanden per jaar) en het gebeurt elke keer weer hetzelfde. Na een relapse hoeft je niet bang te zijn al je opgebouwde “krachten “ kwijt te zijn maar je lichaam moet weer even wat produceren, en dat kost soms wat energie.
19 jaar
3 weken geleden
TS hier,
-hiervoor fapte ik echt heel vaak, altijd meerdere keren per dag (tot 4x ofzo). Dit was natuurlijk te veel en het plezier was er ook wel van af.
-hoe dit het mijn leven beïnvloed is een beetje dubbel, je moet echt niet verwachten dat je ineens 'supperkrachten' gaat krijgen ofzo, ik verlies nu wel minder tijd en energie, maar aan de andere kant kon ik als ik vroeger geil was snel ff aftreken zodat het weg was, dat kan nu niet meer. Verder ben ik eig ook niet heel veel socialer of zelfverzekerder geworden, maar mischien wel een klein beetje.
-dit is zeker niet mijn eerste poging
-het blijft eigelijk steeds even zwaar, maar het wordt wel echt een gewoonte om niet af te trekken dus het wordt relatief gezien wel echt gemakkelijker (vooral na 1 maand)(ik weet dat ik mezelf hier tegenspreek, maar ik probeer te zeggen: je geile momenten worden niet minder intens, maar je kunt het wel steeds beter verdragen...)
-het is niet uit religie, ik merkte dat ik het echt gwn te veel deed en ben dus gaan minderen.

Als je nog vragen hebt, laat dan maar weten. En veel succes aan iedereen die het probeert:)
19 jaar
3 weken geleden
ben hier dus super benieuwd naar, als je enkele vragen wilt beantwoorden?
- hoe frequent was het fappen voordat je hieraan begon?
- hoe merk je dat het je leven beinvloedt? met name: productiever geworden? creatiever? socialer? of juist een afgeleide wandelende hormoonbom?
- is dit je eerste poging?
- was het alleen in het begin zwaar? nu nog steeds? of juist makkelijk?
- religie gedreven of principieel?

Heb dit al meermaals geprobeerd maar wordt doorgaans na 3 dagen al geconfronteerd met m'n zwakke karakter.
22 jaar
3 weken geleden
@j18, meisjes volschieten? Niet zo netjes heh en dat zegt mn lichaam nooit want ik ben gay.

Ik heb ook wel eens nofap gedaan en het langste was 21 dagen. Ik doe soms ook wel eens een peniskooi om voor nofap.
18 jaar
3 weken geleden
Ben je dan niet snel geil en afgeleid? Ik focus me na paar dagen al te veel op seks dan. Het is ook niet gezond. Je prostaat moet blijven werken, daarom ook die natte dromen. Dat is je lichaam dat je zegt, hup seks hebben, meisjes volschieten.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.