Vandaag op het traject Amsterdam-Vlissingen moest ik vanwege werkzaamheden overstappen, dus twee treinen in plaats van één directe rit. Na een uur moest ik overstappen om vervolgens de laatste 2 uur in de andere trein te besteden. Ik stapte in Amsterdam al in met een redelijk volle blaas, maar kon niet naar de wc want de wc was defect. Oké, een uurtje hou ik wel vol. Dat eerste uur ging nog wel, maar ik voelde het wel steeds meer worden. Bij de overstap dacht ik eindelijk, nieuwe trein, nieuwe kans. Ook defect. Vanaf dat moment wist ik eigenlijk al dat het fout ging. Wat eerst alleen wat druk was werd langzaam meer pijn, en rond Roosendaal was het echt kritiek. Ik pakte m’n tas en liep door de hele trein naar de wc aan de andere kant. Onderweg moest ik een paar keer stoppen want anders was het daar al misgegaan. Kom ik eindelijk aan bij die wc… ook defect. Met een stickertje erbij: “er is een tweede toilet aanwezig.” Ja leuk, maar dat was dus die eerste, ook al kapot. Op dat moment hield het gewoon op. Drie defecte wc’s in twee treinen, bijna 2 uur opgehouden, en toen plaste ik gewoon alles in m’n broek. Broek en schoenen compleet doorweekt. En dan nog naar huis fietsen ook. Die natte broek die bij elke trap tegen je benen plakt, koud en klef, echt niet te doen. Thuis meteen onder de douche. Heeft iemand anders ook ooit in zijn of haar broek geplast in de trein vanwege defecte toiletten?