Ik weet hoe je je penis moet opmeten om je condoommaat te bepalen, maar daarbij wordt altijd geadviseerd om meerdere maten te proberen. Daarom heb ik passetjes gekocht, van heel klein tot heel groot. Ik ben besneden en ze passen allemaal, terwijl dat vóór mijn besnijdenis niet lukte (kreeg hem niet afgerold). Maar hoe weet ik nu welke maat de juiste is?
11 reacties
23 jaar
2 weken geleden
Overigens, bij het omdoen mag je hem niet te strak omdoen: aan het einde (van de gesloten kant) moet je een stukje vrij laten zodat er plaats is voor sperma. Anders lekt dat langs de zijkanten alsnog weg. Daar moet je bij de keuze ook rekening mee houden, wanneer er verschillende lengtes in het aanbod zouden zijn. Dus minstens genoeg plaats voor "een koffielepel spul". :-)
17 jaar
2 weken geleden
Ik heb mbv AI geprobeerd de juiste maat te vinden, de omtrek is bij mij 15,5 cm dus doorsnee is circa 4,5 cm. Het advies is mast 64 of 69, zou dat luidt kunnen zijn want dat lijkt mij best groot, ik vind mijn penis helemaal niet zo dik.
23 jaar
3 weken geleden
Condoommaat heeft vooral te maken met dikte. Lengte is niet zo heel belangrijk. Je rolt hem helemaal af. Heb je een lange lul dan komt hij gewoon niet helemaal tot de basis. Geen probleem.
22 jaar
3 weken geleden
Ik gebruik condooms van my size. Ik heb een extreem brede/dikke penis. My size heeft nu 72 dat is voor o.a penis vanaf 7,2cm breedte.
22 jaar
3 weken geleden
Hi TS, is het ook gelukt met de juiste maat vinden?
22 jaar
3 weken geleden
TS hier iedereen bedankt voor de reacties en heb ook zelf wat research gedaan. Maar condoom moet makkelijk zijn af te rollen en mogen geen plooien ontstaan.
23 jaar
5 weken geleden
Ik koop meestal wat dunnere condooms. Dan merk ik niet eens dat ik er een omheb. Voor mij dus geen verschil.
22 jaar
1 maand geleden
Wat vinden jullie lekkerder. Met of zonder condoom? Ik met omdat ik nogal strak besneden ben en bij het litteken alleen al door de opwinding nogal eens pijn krijg. Een condoom zorgt dan bij voor iets meer beweging. Ervaringen?
23 jaar
1 maand geleden
Durex heeft inderdaad verschillende maten. Daar kwam ik ook achter doordat ik een keer een ander soort had gekocht en merkte dat ik die bijna niet om kreeg. Bleek ik een extra smalle te hebben. Je kunt de breedte zien aan de ringen die op hun verpakking staan en de dikte van de condoom is te zien aan de dikte van de strepen die erop staan. Ik kan de gemiddelde maat dragen, maar de XL zitten het lekkerst.
22 jaar
1 maand geleden
Moet best strak zitten, maar niet onaangenaam knellen.