• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Naakt buiten spelen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Naakt buiten spelen

18 jaar
3 maanden geleden
Ik fietste net van mijn werk terug naar huis. Ik fiets dan altijd door een niet al te arme buurt. Beetje achteraf, redelijke tuin eromheen, precies waar mensen met wat meer geld wonen. Nu waren bi een van die huizen 3 jongens van ik schat een jaar of 12 in de voortuin een watergevecht aan het houden (geef ze ook ongelijk met dit weer). Maar wat mij opviel was dat ze alle 3 bloot rondrende.
Ik ging toen even na hoe dit bij ons ging. Ik had vaak vrienden over de vloer en anders was ik vaak wel bij vrienden. Zomers deden we dan ook watergevechten of gingen we zwemmen als iemand een zwembad in de tuin had staan. Maar dan hadden we altijd wel gewoon een zwembroek of op zijn minst een onderbroek aan. We deden dan wel samen omkleden en we deden ook vaak genoeg daana nog bloot op de slaapkamer spelen als we dan nog geen zin hadden om weer naar beneden te gaan. Maar bloot beneden of in de (voor)tuin spelen was uberhaupt niet eens aan de orde.
Hoe ging/gaat dit bij jullie?
42 reacties
17 jaar
2 weken geleden
Hallo Meisje hier boven van 20 jaar,
Ben het helemaal met jou eens! Waarom zo krampachtig allemaal? Ja getuigd van goede "zeden" zeggen ze dan... Ik zat laatst op YouTube een filmpje te kijken van Bert Haanstra. ( Nederlandse film producent) Hij heeft in de jaren 60 en 70 films gemaakt over het zedelijk gedrag van de Nederlanders en het opkomende "vrije gevoel"
Ofwel Flower Power tijd. Het was destijds heel normaal dat meisje en vrouwen gewoon topless rondliepen met een stringetje aan waarbij er niet veel ongzien over bleef zeg maar! Ofwel je kon duidelijk de vormen van de vagina zien. En bij de jongens en mannen de lengte/ dikte van de penis en ballen.
Nu in deze tijd is het weer helemaal veranderd en loopt iedereen weer krampachtig en preuts rond. Ook de jongens die tegenwoordig gewoon met vuile onderbroek aan gaan zwemmen met daaroverheen een boxer of zo. enz.. En ik vind dat kinderen gewoon de vrijheid moeten en mogen krijgen om zich zelf te zijn. Als dat betekend dat ze bloot willen lopen langs een stukje kanaal of meertje ect, wie stoort zich hier dan aan? En als het een groepje jongens of meisjes zijn, zal er weinig gebeuren denk ik.
Ben ook van mening dat door het preuts zijn, het kindermisbruik ook gegroeid is, Want het is niet meer "normaal" om een kind bloot te zien! Althans dat denk ik wel eens dat dat zo is. ( zal het wel fout hebben!)
Toen wij nog geen zwembad in de tuin hadden 2 jaar geleden, zwommen wij ook in dat kanaaltje en ook regelmatig gewoon bloot!
Sterker nog.. doen dat zelfs nog wel eens! Wij hadden zelfs afgesproken toen destijds dat voorbij de bocht in het kanaaltje, de meisjes zwemplaats was en voor de bocht in het kanaaltje die van de jongens. ha ha ha .. ( en dat ging echt niet altijd goed!!!!)
Ik vind het in ieder geval een lief gezicht als die kids gewoon bloot rond rennen en stoor mij er echt niet aan en vind er verder niets sexueels aan.
Fijne voortzetting van de zomer!
Groetjes,
P.
20 jaar
2 weken geleden
Ik vind eigenlijk dat je als kind sowieso gewoon naakt zou moeten buiten kunnen spelen (in een achtertuin dan uiteraard). Op openbare plekken dan wel met een onderbroek/zwembroek aan. En zodra je als meisje vorming begint te zien, ook een topje.
17 jaar
3 weken geleden
Hey jongen van 16 hier P.
Ja ik zag het ook ! ik denk dat ik een typ foutje heb gemaakt!
Maar ben wel degelijk 17 jaar ! ha ha ha. Maar bedankt! houd je scherp!
Groetjes P.

12 jaar
3 weken geleden
Met dit warme weer de afgelopen weken, heb ik in de tuin geen zwemkleding aan en op het strand eigenlijk ook zo weinig mogelijk
17 jaar
1 maand geleden
Wij hadden laatst de afsluitende dag van onze kerk en dat was bij iemand op een boerderijterrein. Voor de kinderen was er een zwembadje opgezet, terwijl de andere mensen aan een activiteit deelnamen. Na afloop kwamen we terug en zagen we dat de kinderen (iets van 7 in totaal) nog in hun zwemkleding speelden. We zouden beginnen aan de barbecue, maar daar moesten de kinderen natuurlijk ook bij zijn. De leiding van de kindernevendienst riep hen daarom en zei: "Trek jullie zwemkleding uit en doe je normale kleren weer aan." Daar zaten ook al wel wat kinderen bij die richting de tien jaar gingen, dus dat vond ik wel opmerkelijk.
16 jaar
1 maand geleden
Aan die ene jongen die een hele verhaal plaatst die afscheid neemt met zijn naam P, hoezo ben je nú plotseling 2 jaar jonger geworden?
16 jaar
1 maand geleden
Ik heb nooit naakt buiten gespeeld maar ik loop wel vaak in me onderbroek in het bos als het warm is ( op rustige plekken)
19 jaar
1 maand geleden
Bij ons in de buurt hebben er best veel zwembad in de tuin en volgens mij hebben de meeste dan wel zwemkleding aan
11 jaar
1 maand geleden
Bij ons thuis is er eigenlijk weinig taboe over het buiten spelen naakt. Wij hebben altijd wel een opblaaszwembadje staan en mij zusjes van 8 en 10 jaar oud en ik gaan daar gewoon zonder kleren in. Behalve dan als er andere bij zijn, wat soms dan wel grappige taferelen oplevert. Want mijn vrienden kwamen spelen en mijn zusjes waren toen naakt in het zwembad aan het spelen. Dat vonden ze een beetje ongemakkelijk waar mijn vrienden bij waren.
11 jaar
3 maanden geleden
Ik heb afgesproken met vriendinnen binnenkort, dat wanneer het goed weer is om met zijn alleen bij iemand in de tuin te gaan zwemmen. Wat voor zwemkleding zouden jullie dan aandoen?
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.