• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Onderzoek
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Onderzoek

14 jaar
6 maanden geleden
hoi
Ik moet in november naar het clb voor een medisch onderzoek ik ben een jongen die heel snel stijf word en men ballen krimpen soms van de koude tempt daardoor heb ik veel stress en kan ik me nie focusen op school
Iser iemand die dit jaar al clb onderzoek heefd moeten doen en mij kan vertellen wat ik alemaal moet weten en wat ze alemaal gaan doen
31 reacties
14 jaar
1 dag geleden
Ik werd alleen gewogen, gemeten en een paar vragen gesteld. Maak je geen zorgen!!
Ps: iedereen hun ballen krimpen bij koud weer hoor!
23 jaar
2 dagen geleden
Je leest hier wel fantasie, maar ook waarheid . Dat in Belgie in de lagere school als de jongen 12 is de dokter meestal onverwacht bij de jongen de onderbroek naar beneden trekt en nakijkt of het velletje van zijn piemeltje over de eikel kan worden terug geschoven is wel degelijk waar ! De meeste jongens vinden dat niet leuk , maar sommige jongens hebben op die leeftijd het velletje van hun piemel nog nooit helemaal over de eikel geschoven , of het lukt helemaal niet . Vandaar de controle . Maar sommige jongens ontdekken voor de eerste keer hoe prettig het is om het velletje van de piemel op en neer te schuiven .
22 jaar
6 maanden geleden
Het je bloot moeten geven bij een dokter, zo zie je maar, is ook voor jongens een heftig iets. En dat begrijp ik, het laten bevoelen van je ballen is niet niks, en als dan ook nog eens je voorhuid omlaag moet worden geschoven, voor vaak een oudere arts, wellicht een vrouw, dat doe je niet zomaar, ook al is ze nog zo'n professional. Dat is voor mij de peer keer dat ik het me moest laten gebeuren dat ik met mijn benen wijd geopend, lamp erop en dan me door een arts laten onderzoeken op de meest intieme wijze, ook elke keer weer iets waar ik heel veel mee bezig ben in mijn hoofd. Dat maakt dan ook nog eens dat ik nattig ben, helemaal creepy. Het is voor jongens en voor meiden gewoon superspannend om je zo vergaand bloot te moeten geven. Dat het een dokter is die dat dagelijks doet veranderd daar niets aan. Wat wel helpt, een beetje dan toch, is vertellen dat je best opziet tegen zo intiem onderzocht worden.
16 jaar
6 maanden geleden
Ik ben het met M15 eens. Ook het onderzoek naar het functioneren van de ballen en of de voorhuid wel of niet over de eikel geschoven kan worden hoort daar gewoon bij. Ik denk dat sommige jongens hier erg overdrijven. Zo erg is het toch niet dat de schoolarts de ballen even inspecteert. De schoolarts heeft wel vaker zaadballen gezien en het voordeel voor de jongens is dat zij na afloop weten dat het goed zit met hun ballen, wat mij een hele geruststelling voor een jongen lijkt. Zelf controleer ik heel vaak de ballen van mijn vriendje, die ook 15 jaar is. Hij doet daar gelukkig nooit moeilijk over, sterker nog, hij vindt dat wel leuk als ik aan zijn ballen zit. Soms zegt hij zelfs tegen mij of ik niet zijn ballen moet controleren, wat ik wel leuk vind.
15 jaar
6 maanden geleden
Ik vind het juist wel goed dat jongens zo goed onderzocht worden tijdens hun CLB-onderzoek.
14 jaar
6 maanden geleden
J16
"Onzin jongen van 14 jaar hier boven!
Iedereen weet dat als het koud is alles iets kleiner is.
Denk jij dat een arts dit niet weet? Kom nou toch?"
Ik weet niet waar jij dit leest in mijn reactie. Ik heb niets gezegd daarover.

Wat betreft het schoolonderzoek/CLB. In Belgie is het normaal dat je met
12-13-14 jaar tijdens de (laatste) controle je onderbroek laat zakken. Je testikels en voorhuid worden dan gecontroleerd. Maar ook een lichte check van de puberteit stadium (schaamhaar & penis ontwikkeling). Dit is heel normaal, niet raar en al helemaal niet verboden. Wat een onzin verkondig jij. Veel jongens hebben hier baat bij gehad. Te nauwe voorhuid, een bal die terug is gegaan in de lies etc. Mijn advies is om je eerst te verdiepen in het CLB en het onderzoek, alvorens hier onzin te schrijven. Dat dit in Nederland dit anders verloopt, dat kan. Maar oordeel niet over België, als de regels en richtlijnen niet kent.
16 jaar
6 maanden geleden
Even een grapje!
Ik wou dat ik even dokter mocht spelen! Ha ha ha. ( ben Gay!)

Maar even serieus...
Ik neem aan dat dit nog altijd in Belgie wordt gedaan????
Een schoolarts die jou op je 12e,13e of 14e of ouder in je onderbroekje wil kijken??Ga je niet menen???? Echt????
Sorry!!! dit gebeurd NIET in Nederland!
Althans niet wat ik ooit heb mee gemaakt.

Onzin jongen van 14 jaar hier boven!
Iedereen weet dat als het koud is alles iets kleiner is.
Denk jij dat een arts dit niet weet? Kom nou toch?

Ja op de lagere school toen ik klein was en of je balletjes goed zijn ingedaald.
Een dokter mag zeer zeker geen jongen van die leeftijd zonder reden vragen zijn onderbroek naar beneden te trekken om te zien hoe jouw piemel er uit ziet of jouw balletjes. En als dat zo is er al zeker niet aan komen dus ook ook niet je voor huid naar achter doen! Wees gewaarschuwd! Geloof mij aub!

Nooit(!!!!!) mee instemmen als er geen echte reden voor is!
Het echt geen verplichting! Roep even iemand in die dit echt weet.

Als dit wel zo is, geef dit hier onder deze site aan aan een hulp verlener!!!
Een arts heeft niets te maken met uw geslachtdeel. Heeft ook totaal geen recht om hier op te contoleren. Daar is geen "school onderzoek"voor!
Ook onzin om zaadcellen te produceren! ha ha ha.
Die fabriek in uw lichaam staat niet stil bij koud weer!
Alles te maken met hormonen. niets te maken of het zomer of winter is.
Een arts heeft daar niets mee te maken! Waar hij zich druk om zou moeten maken mist hij!

Hij heeft te maken of jij goed slaapt, genoeg eet en drinkt. naar jouw geestelijke omstandigheden luisterd. Dat heeft echt totaal NIETS te maken met jouw balletjes of jouw piemeltje of voorhuid. NIKS!!!!

Geloof mij nu maar En anders kijk op een website!
Of vraag het jouw eigen dokter! Dit is niet van deze tijd en mag niet eens, Tenminste niet in Nederland.!
Succes!
Grt
P.

14 jaar
6 maanden geleden
m15 wanneer een huisarts of dokter aan je piemel zit kom je niet klaar hoor. Zelfs niet wanneer je voorhuid wordt bewogen. Daarvoor moet je heel erg opgewonden zijn en een stijve hebben die voorvocht lekt. Daar gaat de dokter echt niet aanzitten. Kijk wanneer jij dit zou doen bij je vriendje, op je slaapkamer is natuurlijk anders. Dan komt hij erg snel. Natuurlijk komen er nu verhalen van jongens, die wel klaar gekomen zijn bij een onderzoek. Ik ben al voorbereid op deze sterke fantasie verhalen...
15 jaar
6 maanden geleden
Kwam je niet klaar toe n ze je voor huid terug trok
17 jaar
6 maanden geleden
M16. Ik heb precies hetzelfde onderzoek gehad zoals jij dat beschrijft. Ook bij mij deed de dokter een paar keer de voorhuid naar achteren om te kijken of dat makkelijk over mijn eikel schuift. Dat deed zij wel een keer of 4. Ook zei zij tegen mij dat ik gezegend ben met 2 grote teelballen. Terwijl zij dat zei kneep zij mij ook even in mijn kloten, waarop ik een beetje door mijn knieën zakte. Zij zei toen tegen mij dat bij mij de reflexen goed werken. Ik had toen een beetje pijn in mijn kloten, maar dat trok al heel snel weer weg. Als stoere boy probeerde ik dat niet te laten merken. Mijn kloten zijn ook gevoelig, ik denk bij alle jongens, maar ik had het niet verwacht dat zij mij even in mijn kloten zou knijpen. Ik heb net als jouw vriendje een grote hangende zak met grote kloten onderin.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.