• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Jongensvragen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Voorhuid besnijden of niet

17 jaar
1 week geleden
Hoi allemaal

Zoals je kunt lezen gaat dit over voorhuid. Ik heb dus een probleem mijn voorhuid kan dus niet over mijn eikel heen en ik durf dus het niet te zeggen tegen mijn ouders. En ik vind het besnijden niet echt lekker klinken. Of is er nog een andere manier. Of kan ik zelf naar de dokter ofzo iets. heeft iemand ook een keer in deze situatie gezeten alle hulp is welkom
14 reacties
19 jaar
1 week geleden
Huh meisje 13? Ben jij geen jongen v 13 dan? Je schrijft:
Ik had het ook toen ik 11 was
De dokter had het vastgesteld met medisch schoolonderzoek
Ik heb toen een zalf gekregen dat ik er moest aandoen elke avond en dan elke avond een beetje verder proberen naar achter te doen.
Nu gaat het er vlot over zelfs als hij helemaal stijf is
Dus ga naar de dokter en je hoeft je daar echt niet voor te schamen

Trouwens ik (wel n jongen) ben ook besneden omdat mn voorhuid te nauw was. Ik zie t niet als verminking maar als functioneel en vind t er zelfs mooier uitzien.
13 jaar
1 week geleden
Ik had het ook toen ik 11 was
De dokter had het vastgesteld met medisch schoolonderzoek
Ik heb toen een zalf gekregen dat ik er moest aandoen elke avond en dan elke avond een beetje verder proberen naar achter te doen.
Nu gaat het er vlot over zelfs als hij helemaal stijf is
Dus ga naar de dokter en je hoeft je daar echt niet voor te schamen
23 jaar
2 weken geleden
Kan je de voorhuid terugschuiven in slappe toestand? Bij ernstige vernauwing (phimosis) of verkleving kan dat ook niet.
Is dat wel mogelijk dan kun je proberen je voorhuid terug te schuiven en het zo de hele dag te laten zitten. De voorhuid staat dan onder spanning en rekt geleidelijk op. Met een beetje creme op de eikel kan je hem weer makkelijker terugschuiven.
Kan het allemaal niet, dan wordt het toch echt dokterswerk.
22 jaar
2 weken geleden
De kans is groot dat je voorhuid niet te nauw is, maar dat ze verkleefd is aan je eikel, en daarom niet ver genoeg naar achter gaat. Dat komt ook voor bij schaamlippen van meisjes; ik ken er die dat gehad hebben.

Meestal kan je dat goed krijgen door er hormonenzalfjes op te smeren: dat doet die verkleving los komen. Wel via de dokter natuurlijk, niet zelf experimenteren. Indien je dokter niet wil, of dat niet kent, zoek een andere.

Dus niet besnijden indien niet medisch absoluut nodig, vind ik. Je huid kan nadien makkelijker inscheuren bij sex of aftrekken, omdat je een groot stuk huid wegsnijdt. Dus de rest kan niet meer genoeg uitrekken. Littekenweefsel is ook niet zo soepel als goede huid.

Besnijden is een vorm van verminking. In sommige woestijnculturen doen ze dat omdat zand ertussen niet aangenaam is en ontstekingen kan veroorzaken, dus daar kan ik dat nog begrijpen. Maar hier leven wij niet in de woestijn, dus hier zijn dat soort dingen niet zinvol.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

21 jaar
2 weken geleden
Ik had eerder allerlei problemen met mijn voorhuid.
Vanallles is er geprobeerd, maar het bleef strak en pijnlijk.
Ik heb toendertijd zelf contact opgenomen met een besnijdenis kliniek en binnen 2 weken was een afspraak geregeld.
Ik ben toen dus besneden,dat is even een tijdje gevoelig.
Maar achterna was het beter geweest om me gelijk maar te laten besnijden.
De huisarts kwam steeds maar weer met een middeltje maar de artsen in de kliniek vertelden dat die maar in enkele gevallen zouden helpen.
20 jaar
2 weken geleden
Hey,

Ik heb dit ook gehad. Eerst geprobeerd met een crème, maar dat hielp niet. Blijkbaar helpt dat alleen bij jonge kinderen, maar ik was al 15 jaar. Ik ben dan besneden. Ik ben er wel blij mee want dat is het beste wat me is overkomen. Besneden zijn is helemaal niet erg en super lekker. Moesten alle jongens dat weten ...
23 jaar
2 weken geleden
Zoals iedereen hier al zegt: huisarts. Besnijdenis is het allerlaatste redmiddel… Het kost je meer dan je wilt.

Zelf had ik te kort toompje en toen dat een klein beetje inscheurde tijdens de seks met mijn vriendinnetje was het voor mij stukken beter en heb ik gelukkig mijn hele voorhuid nog. Best grote voorhuid en daar heb ik heel veel profijt van. Ondanks PA piercing (superfijn en echt aan te raden) kan ik gewoon lekker staand plassen zonder de hele boel onder te pissen.
19 jaar
2 weken geleden
Heb dit zelf ook gehad. Je krijgt dan een zalfje van de huisarts inderdaad. Ik was toen 13 ofzo?

Maar uiteindelijk gaat het dan verder en verder naar achter. Meerdere mensen hebben dit.

Beter tegen de huisarts gaan / als het echt moet, tegen je ouder(s) zeggen, dan dat je straks er amper meer wat aan kan doen.
22 jaar
2 weken geleden
Soms kan een zogeheten Z-incisie ook helpen, en wellicht is een volledige besnijdenis, de hele voorhuid wegsnijden dus, ook niet nodig. Kortom, laat je breed informeren.
23 jaar
2 weken geleden
Zoek op Google op 'Oprekken voorhuid'. Dan vind je hoe je dat kan doen, met verschillende mogelijkheden. De zalf waar J18 over schrijft is om de groei van nieuwe huid bij het oprekken te stimuleren. Besnijden kan, maar is meestal niet nodig. Probeer gewoon eerst zelf wat je kan bereiken.
15 jaar
3 weken geleden
Hey, gewoon naar je huisarts gaan hij zal naar je piemel kijken en in begin zal hij een zalfje geven als dit niet werk zal er een besnijdenis besproken worden zoals bij mij
12 jaar
3 weken geleden
Je zou je huisarts kunnen bellen zelf zou ik echt niet voor een besnijdenis gaan probeer eerst of je geholpen kan worden. Zelf heb ik ook nog een voorhuid en kan hem gewoon helemaal naar achteren schuiven
18 jaar
3 weken geleden
Ga er mee langs de huisarts die kan je een zalfje geven waardoor je het kan oprekken :)
12 jaar
3 weken geleden
Ts. als je piemel in een warme omgeving is warm water of sauna moet je proberen het velletje over je eikel te schuiven maar niet te hard.