• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Zwemmen met school
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Zwemmen met school

15 jaar
2 maanden geleden
Hey,

Wij gaan binnenkort met gym een paar keer zwemmen. Normaal zwem ik eigenlijk alleen op vakantie. We gaan elk jaar naar Frankrijk en daar moet je meestal een strakke zwembroek aan in het zwembad. Daarom heb ik dus ook alleen zo’n strakke zwembroek met pijpjes tot net boven m’n knieën.

Ik heb het er met m’n ouders over gehad, maar die vinden het een beetje zonde om voor maar 3 gymlessen een nieuwe zwembroek te kopen. Op zich snap ik dat wel.

Alleen denk ik dat de rest van m’n klas waarschijnlijk gewoon zo’n losse zwembroek/zwemshort draagt. Dus ik ben dan misschien de enige met zo’n strakke.

Wat zouden jullie doen? Gewoon aantrekken en niet teveel nadenken, of toch proberen ergens een andere zwembroek te regelen?

Ben benieuwd
15 reacties
16 jaar
2 maanden geleden
Hoi Ts Hier P.
Zie je nu wel dat het mee viel? zei het toch?

En wat jij zegt is waar! in sommige landen mag je alleen maar in een gewone zwembroek het water in.
Wat je hier af en toe ziet, is niet normaal en smerig!
Gaan in hun onderbroek met daar overheen een sportbroek het water in.
Ronduit smerig!
Wat is er op tegen om gewoon een zwembroek aan te doen?
Tjonge jonge.. dat je een kleine hebt of een grote of weet ik veel...
Ik heb zelf nog wel eens een string aan. maar alleen op een strandje of zo. anders gewoon een normale zwembroek.
Maar goed voor jou kerel! succes verder!
Grt. P
15 jaar
2 maanden geleden
Als wij gaan zwemmen met de school of gewoon met vrienden ik draag altijd een speedo het boeit mij niet mijn piemel mag gezien worden ben niks anders gewoon omdat ik aan wedstrijden zwemmen doe
19 jaar
2 maanden geleden
Een vraag aan de jongen van 15, de TS:

Draag je een strakke zwemboxer of is het een zwemslip? Zit ook nog verschil in namelijk, en ook voor de reactie van je klasgenoten
15 jaar
2 maanden geleden
Ik ben de TS

Ik had vandaag voor het eerst zwemmen met school. Mijn ouders vonden het nog steeds niet nodig om een nieuwe zwembroek te kopen, dus ik moest mijn strakke aan. Ik zag daar eerlijk gezegd best tegenop, vooral om zo het kleedhokje uit te komen.

Uiteindelijk viel het eigenlijk heel erg mee. Op een paar jongens na reageerde niemand erop, en dat was ook zo weer voorbij. Daarna heb ik er niks meer over gehoord.

Dus ik denk dat ik het de volgende keer gewoon weer draag.

Zijn er hier meer jongens die ook een strakke zwembroek dragen? En wanneer dragen jullie die dan? Bijvoorbeeld voor sport, op vakantie of gewoon altijd? En wat zijn jullie ervaringen met leeftijdsgenoten?
16 jaar
2 maanden geleden
Hey TS..
Ja ik snap best wat jouw probleem of zorg is. Aan de andere kant vind ik dat jij ook recht hebt om jou zelf te zijn. toch?
Ik zwem normaal gewoon met een speedo. toaal geen probleem.
Ja ik zie heus wel eens af en toe dat er stiekem naar mijn geslachtsdelen gekeken wordt.
Maar laat ze! Net wat jij zegt, in sommige landen is een zwembroek verplicht. Hier in NL is het schijnbaar not done om gewoon een zwemslip te dragen...
Gewoon wel doen en je niet schamen! voor niemand!!
Tsjee wat kunnen ze zien??? dat jouw balletjes groot en rond zijn? Das normaal! Dat jouw piemel gebogen ligt in jouw zwembroek? is normaal!
En ik snap de schaamte! maar kom op zeg!
Wat jij ook doet man, ik wens jou sterkte. als ik er bij was geweest weet ik zeker dat het normaal zou zijn.
groetjes!
ff laten weten hoe het is gegaan aub?
Grt
P.
23 jaar
2 maanden geleden
Gewoon lekker je normale zwembroek aantrekken. Dat zwemt alleen maar fijner dan een short
16 jaar
2 maanden geleden
Kijk maar uit. Ik heb met mijn vriendin het zwemshort van haar broer een keer onverwacht naar beneden getrokken.
Die strakke van je komt ook al bijna tot je knie. Waarom gunnen jullie meiden niets?
12 jaar
2 maanden geleden
Koop een goedkope weide
17 jaar
2 maanden geleden
Zwembroeken zijn niet al te duur, dus als je echt niet in een te kleine zwembroek wil kun je het beste zelf een paar zwemshorts ergens kopen
15 jaar
2 maanden geleden
He ik begrijp dat het ongemakkelijk kan zijn maar als jouw niets boeit dan doe wat je zelf wilt en anders kan je gewoon snel een goedkope zwembroek halen bij de zeeman
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.