• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Ervaning besnijdenis
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Ervaning besnijdenis

15 jaar
3 weken geleden
Ik moet binnenkort besneden worden vanwege een te strakke voorhuid. Ik word met lokale verdoving besneden, maar zie er best wel tegenop. Hoe hebben jullie dit ervaren? En hoe was het erna, is het heel pijnlijk? En hoe reageerde anderen (famillieleden, klasgenoten, teamgenoten, ed) toen ze je besneden piemel voor het eerst zagen? En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
13 reacties
15 jaar
1 week geleden
Hey TS hoe gaat het? Ben je al besneden.

Ik was zelf 10 toen ik besneden ben. Ik kreeg wel narcose. Ik weet nog dat ik best schrok toen ik mijn piemel voor het eerst zag, maar dat went vanzelf. Echt pijn had ik de eerste paar dagen, maar daarna bleef het heel lang erg gevoelig (hen toen ook voor het eerst bewust een stijve gekregen). Toen we later dat jaar gingen schoolzwemmen en ik naakt in de kleed kamer stond vond iedereen dat wel interessant, en ook de eerste paar keer douchen op het middelbaar was ik onderwerp van gesprek. Maar dat went vanzelf wel. Eerste keer vergelijken met een vriend vond ik wel wat ongemakkelijk, ondanks dat hij er vamaf wist. Ik mocht toen zijn voorhuid terugtrekken, maar hij mocht niet mijn eikel aanraken want die is nogsteeds wel redelijk gevoelig.
16 jaar
2 weken geleden
Hallo welkom bij de club
Ik ben In december vorig jaar besneden.
Had al een tijd last van een jeukende voorhuid.
De dokter vond een besnijdenis niet nodig maar bleef jeuk houden en zei goed wassen dat doe ik ook altijd. Heb toen een afspraak gemaakt bij een kliniek
Mijn ouders vonden dat goed. Ze zeiden daar doe je goed aan. Ook heb ik mijn beste kameraden het verteld. Sommige zijn ook besneden. De dag van de operatie was wel spannend zat er na uit te kijken.
Bij binnen komst moest je op een tafel liggen op een ijzeren plaat die bedoeld is voor het dicht branden
De verdoving voelde je wel en later een zwaar gevoel
De hechtingen voelde je af en toe maar ze verdoven bij. Ben Midden strak besneden litteken zit ongeveer 2cm onder de eikel . Mijn piemel zat na afloop in het verband en de eikel was gezwollen. Bij het plassen spoot het alle kanten op sta altijd buiten te plassen maar ben de eerste dagen wel na de wc geweest om te zitten plassen . Het verband mocht er na 3 dagen af dat deed wel pijn was nog niet goed nat onder de douche. Daarna de eerste dagen ingesmeerd met vaseline en na een paar dagen hoefde dat niet meer.
Ook het plassen ging beter en sta elke keer weer buiten te plassen de straal gaat lekker ver. Bij het douchen bij Gym op school keken ze eerst verbaasd en vertelde waarom nu geen last meer van opmerkingen. Ook bij het voetbal de zelfde reacties is nu normaal . Zijn meer jongens besneden bij voetbal. Heb een vriendin en die heeft geen moeite met mijn piemel ze vind het mooier dan voorheen.
Laast vroeg een goede kameraad hoe ik me aftrok heb hem dat laten zien en hij mocht ook ff voelen en ik bij hem dat was ook lekker om te doen.
Ben blij dat ik besneden ben en heb geen jeuk meer .
18 jaar
3 weken geleden
Achteraf valt de operatie eigenlijk altijd mee, zeker met lokale verdoving. Alleen de eerste prik is even vervelend, die voel je (net als bij de tandarts!), maar daarna verspreid de vloeistof zich zo snel dat je de volgende prikken al niet of nauwelijks meer voelt.
Overleg goed met de arts wanneer de hechtingen eruit kunnen. Meestal gebruiken ze automatisch oplosbare, maar dat kan te snel gaan als er vocht bij komt. Te lang laten zitten is ook geen goed idee. Vragen dus!
Voor een goede genezing is het goed als je piemel overdag rust heeft: strakke slip is beter dan losse boxers. Eventueel kun je hem overdag met wat van die lichtklevende sporttape fixeren. Wat extra vitamine C voor een goede en snelle wondgenezing kan ook geen kwaad (mooier, minder opvallend litteken).
Reken erop dat je ongeveer een half jaar een gevoelige eikel zult hebben. Dus, vaker dan nu erecties en een opgewonden gevoel. Geeft niet, gaat vanzelf over als je eikel aan voortdurend contact met je ondergoed gewend is.
Dat is het wel ongeveer. Succes en alvast welkom bij de "club"!
21 jaar
3 weken geleden
@J22 de enige onzin over besnijdenissen die rondgaat is dat het vaak nodig is vanuit medische noodzaak. In 9 van de 10 gevallen is het juist onnodig en is met een eenvoudige kleine ingreep, zonder verdere mutilatie, het probleem te verhelpen. Hierover is brede consensus onder artsen. De enige reden dat het niet verboden wordt (normaal is mutilatie namelijk wel verboden), is dat men verwacht dat vanuit religieuze redenen het thuis gedaan gaat worden, waardoor er meer complicaties gaan ontstaan. Dat men echter vanuit religie overgaat op besnijden snap ik nog veel minder. Je wil toch juist het lichaam koesteren zoals de door jou veronderstelde god het je gegeven heeft?
22 jaar
3 weken geleden
Ik ben besneden op mijn 16e omdat ik hele lange voorhuid waar vaak kleine schuurtjes en/of sneetjes in kwamen wat super pijnlijk was. Ben daarvoor diverse keren naar dokter geweest en verschillende zalfjes gekregen maar bleef steeds terugkomen. Was beetje klaar met elke keer ander zalfje proberen waarop dokter aangaf dat ik me evt. kon laten besnijden. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik ook niet fijn/mooi vond dat mijn eikel altijd bedekt zelf als hij stijf is. Ik zag vooraf heel erg tegen op maar operatie veel mee. De arts durfde niet gelijk te veel weg te halen dus heb vorig jaar een correctie gehad. Me eikel is nu zowel slap als stijf ontbloot en in begin was erg gevoelig maar nu zou ik niet meer anders willen overingens condoom omdoen is nu veel makkelijker geworden.
19 jaar
3 weken geleden
@j15
Hoe pijnlijk is het:
Ik ben 2x besneden en moet eerlijk zeggen dat alleen de spuiten pijnlijk zijn de rest valt wel mee. De herstel periode is vooral vervelend doordat je eikel niet gewend is om bloot te zijn waardoor je in het begin vaker een stijven hebt wat niet fijn is met de hechtingen. Zodra deze eruit zijn word het snel beter.
Reactie's van andere:
Mijn ouders wisten het natuurlijk dus zij waren er oke mee.
Op school na de gymles was het in het begin wel even grappen maken maar uiteindelijk hoorde ik er niks meer van.
Waar moet je nog rekening meehouden:
Ik was de eerste keer niet strak besneden wat mijn eikel soms voor een klein deel deed bedekken en soms was die volledig bloot. Dit gevoel was heel vervelend waardoor ik mij een 2de keer heb laten besnijden. Ik vroeg deze arts heel duidelijk om zoveel mogelijk te verwijderen.
Maar beter alles in 1x goed doen.
16 jaar
3 weken geleden
Heeee. Ik ben vorig jaar besneden. Hormoonzalfjes werkt niet bij mij, als ik n stijve had deed het soms gewoon pijn. Ik kon kiezen of ik hele kale eikel wilde of nog n stukje vel over. Dat heb ik gedaan. Ging ook met plaatselijke verdoving. Die prik in me piemel was wel even pijnlijk. Na de operatie zat me piemel in het verband. Dat was voor n paar dagen. Er zat ook zo’n heel vettig verband op. In het begin voelde me eikel heel raar aan. Me moeder heeft paar keer nieuw gaasje opgedaan. Toen ik voor het eerst n stijve kreeg deed dat wel beetje zeer. Die hechtingen lossen zelf op. Na n maandje onze had ik nergens last meer van. Aftrekken is in he begin ook wel anders maar ik spuit nu wel echt eerst kwam het eruit gedruppeld. Ben er nu wel blij mee
22 jaar
3 weken geleden
helemaal mee eens j16! er is erg veel onzin over dit soort zaken
16 jaar
3 weken geleden
M22 is duidelijk geen jongen, je snapt blijkbaar niet dat een te nauwe voorhuid echt bestaat en dus echt nodig is en vaker dan jij denkt of wil denken. Ik heb het ook gehad: bij het plassen een ballonnetje, dan weten veel jongens wel genoeg. Stop asjeblieft let je verhalen over de woestijn en dat het bijna nooit nodig is, want dat slaat gewoon nergens op.
18 jaar
3 weken geleden
Ik heb een verbreding van mijn voorhuid gehad na een controle van CLB dat die te strak was. Dat was een dagoperatie en nadien met zalfje en oefenen dat heen en weer bewegen.

Vond de voorbereidende onderzoeken eigenlijk erger met al die dokters en verplegers die er naar keken en probeerden. Hoe was dat bij jullie?
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.