• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Pubertijd
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Pubertijd

13 jaar
2 dagen geleden
Hoi , ben een jongen van 13 en maak me een beetje zorgen .
Ben namelijk nog niet in de pubertijd gekomen , ben zelf klein van stuk en loop gewoon achter bij mijn teamgenoten
Ook bij mijn piemel en ballen is geen groei te zien en begin me toch wat te schamen onder douche bij voetbal .
Moet ik hier iets mee ?
12 reacties
16 jaar
1 dag geleden

Hoi TS.

Schaam je echt niet jongen! Bij de 1 gaat het sneller als bij de ander. En of je nu groot bent wat lengte betreft of juist klein wat lichaamslengte betreft, maakt geen bal uit. Ik was het tegenovergestelde van jou op jouw leeftijd.!

Had beginnende schaamhaar op mijn 11e jaar en zo baard en snor groei iets later. Ben echt gepest toen. Had ook voor mijn leeftijd een best grote piemel. Dus precies andersom als bij jou.

Weet je.. jij kan hier niets aan doen!

Ik had ook een klas genootje die op zijn 14e geen haartje had en niet kon klaarkomen zei hij. Terwijl ik op mijn 12e a 12.5 jaar zoiets kon klaarkomen met sperma.

Dus geen zorgen en je niet schamen!!

Ik ben gay en heb nu een een tijdje al verkering met mijn huidige vriendje. Hij 2.5 jaar jonger dan ik. Nu sinds kort heeft hij pas wat sperma. En heeft echt nog een jongens pik als hij stijf staat! .. Geeft toch niet? Dus geen nood jongen! Komt vanzelf goed!

En onthoud 1 ding!!!~... Beter een kleine die steigert, als een grote die weigert!. ha ha ha

Grt

P.

16 jaar
1 dag geleden
Hey vriendjes!
Ik ben nu 16 jaar en ben gay en heb een vriendje van jullie leeftijd. Waarom niet een jongen van mijn leeftijd? gewoon omdat ik verliefd werd op hem. En dat al toen hij nog erg jong was. Is dat raar? nee vind ik .Liefde gaat niet om een leeftijd maar van houden van en dat is nooit raar van wie je houd en hoe oud of jong. Geniet er van!
13 jaar
2 dagen geleden
Hallo het ia echt per jongen verschillend en op.onze leeftijd kan het in korte tijd snel gaan . Ben zelf een van een tweeling en mijn broertje
Is nog kinds en mijn piemel is echt groot geworden met een volle bos schaamhaar ( wat ik binnenkort weg scheer) ook komt er sinds kort sperma uit als ik me aftrek . Vraag als het kan een vriendje om advies . Ik heb het er ook over met mijn beste vrienden .
Succes jongen.
12 jaar
2 dagen geleden
ik ben denk ik ook nog niet in de puberteit, ik heb ook nog geen echte haartjes. maar zoals andere jongens al schrijven bij de 1 gaat het sneller als bij de ander. komt ook wel voor dat jongens die een lange of grote slappe piemel hebben een kleinere stijve piemel hebben. we zullen moeten afwachten. gaat erom wat je ermee kan doen.
18 jaar
2 dagen geleden
@TS heb hetzelfde meegemaakt op kamp als 13 en 14 jarige. Snel douchen want de grote jongens lieten het graag zien. Die waren sneller in hun ontwikkeling. Ik ben door CLB dokter zelfs doorverwezen naar uroloog omwille van mijn ballen. Die zei wel dat het nog fors ging groeien. Ondertussen klop ik sommige van mijn maten onder de douche.

Het doet geen pijn groeien. Wel ongemakkelijk soms met veel stijve piemels die je niet kan tegenhouden. Eerst worden de knikkers wat groter, dan paar haartjes, dan klimt je pietje naar 6 en 7cm en meer. Als laatste gaat hij ook dikker worden. Moest onlangs nog eens terug naar de uroloog om te zien of alles goedgekomen was.

Hij controleerde mijn ondertussen grote ballen en trok ook mijn voorhuid terug. Spijtig genoeg kreeg ik daardoor een stijve. De dokter vond het niet zo erg maar ik vuurrood. Hij zei dat het zeker goed werkte terwijl hij mijn velleke even heen en weer schoof om te zien of het niet te strak zat.

Ondertussen ben ik 10,5cm slap en 15,5cm stijf dus dat kan je ook nog krijgen. Maar het begon bij mij dus pas rond mijn 14de. Ben je echt de enige in de ploeg?
12 jaar
2 dagen geleden
Ach bij elke jongen groeit alles op zijn eijen tijd en andersom gebeurd het ook . Ik zit al midden in de groei en bij voetbal ben ik een van de weinige met een lamgere piemel met schaamhaar .
Ze staren mij gewoon aan . Dus het komt goed ook bij jouw.
13 jaar
2 dagen geleden
Ik ben niet de ts maar groeien doet geen pijn. Maar ik ben ook nog klein en daar beneden groeit bij mij ook nog niks hoor, ik ben denk ik ook wat laat ik maak me er niet druk om
13 jaar
2 dagen geleden
Hier ts nog eens mjn piemel is een cm of 5 echt een slurfje nog
En heb twee knikkers in mijn zakje . Er is nog geen haar te zien
Laats had ik er een op mijn bal heb ik weggeknipt .
Bij douchen van het voetbal kijk ik toch veel om me heen wat een
Verschillen! Ik sta zo kort mogelijk onder de douche en heb het idee dat sommige grote jongens er mee showen zeg maar .ook.mijn moeder had gezegt tegen mij en mijn broetje van elf dat als ze grotere onderbroeken moest kopen dat we dat maar moesten zeggen . Verder kan ik wel stijf worden , ben gewoon benieuwd wat er gaat gebeuren en of de groei pijn doet ofzo .
22 jaar
2 dagen geleden
Eens met de anderen: de een is wat sneller, de andere wat trager. Nog geen reden tot zorg.

Goed en veel slapen is belangrijk: je groeit in je slaap (ook je ballen en penis). Verder veel zink eten (rood vlees, mosselen, garnalen, cashewnoten, pecannoten, pompoenpitten, sesamzaad, linzen, kikkererwten, bruine bonen en volkoren graanproducten). Zink levert testosteron, waardoor je sneller mannelijker kan worden.
17 jaar
2 dagen geleden
Ik weet nog toen wij in de onder15 zaten met voetbal (12-14 jaar) dat er ook grote verschillen waren en meerdere jongens met nog een klein pikkie en nog helemaal kaal.
Toen iedereen 15 was had iedereen een gegroeide piemel en een bos schaamhaar. Gewoon afwachten dus.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.