• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Schaamhaar
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Schaamhaar

17 jaar
2 weken geleden
Hallo allemaal,

Een paar weken geleden heb ik voor het eerst mijn schaamhaar afgedaan. Ik had hier nog geen ervaring mee en er werd ook niets in mijn omgeving over gezegd. Ik heb al schaamhaar sinds ik 12 werd en het is alleen maar meer geworden. Eenmaal het weg was voelde ik een duidelijk verschil, een soort van leegte.

Hebben jullie hier ervaring mee? Is het altijd af bij jullie en om de hoeveel dagen of weken doe je dat?
13 reacties
18 jaar
2 weken geleden
Je moet gewoon gaan scheren. Het is jouw lichaam, toch? Je kan later altijd zeggen dat jij het ook fijner vindt als je ongesteld bent omdat er dan geen jeweetwel aan de haartjes gaat zitten. Het hoeft niks met iets sexueels te maken als je kaal bent.
23 jaar
2 weken geleden
Maak je daar niet druk om m14, de kans is groot dat je ouders ook scheren. Gewoon aan een van hen vragen, dat snappen ze echt wel
14 jaar
2 weken geleden
Mijn probleem is gwn dat ik mn ouders niet durf aan te spreken over het feit dat ik me wil scheren, lijkt me heel gênant.
19 jaar
2 weken geleden
@J15, gebruik je ook scheerschuim? Kan ook zijn dat je huid gewoon er wat aan moet wennen en het na een paar keer minder wordt.

Ik vond de eerste keer kaal echt heerlijk na een grote bos. Nu wil ik alleen nog maar kaal
15 jaar
2 weken geleden
Ik heb het weleens met een scherp mesje gedaan. Het wordt dan best wel rood en bultachtig. Iemand tips?
21 jaar
2 weken geleden
Hoe scheren jullie het eigenlijk? Ik heb het nog nooit gedaan😅 (behalve wat knippen)
23 jaar
2 weken geleden
Toen ik jonger was heb ik mijn schaamhaar een paar jaar laten groeien, tot ik me op m'n 16e voor het eerst schoor. Ik vond het dood eng, het voelde heel vreemd en leeg, maar tegelijkertijd ook heel lekker en zag het er goed uit. Sindsdien ben ik meestal kaal en scheer ik me vaak twee keer per week. Maar af en toe laat ik het eens even zitten, maar dan maximaal 2 weekjes ongeveer
21 jaar
2 weken geleden
Waarmee scheren jullie je, mesje of elektrisch? Ik zag bij een grote drogist dat body schaverdijn de helft van de prijs zijn, zou dat iets zijn?
23 jaar
2 weken geleden
Ik scheer ook ieder weekend weer ff lekker glad
22 jaar
2 weken geleden
Dagelijks scheren, glad is lekker.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.