• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Heb advies nodig
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Heb advies nodig

17 jaar
2 weken geleden
Ik zit een beetje met een situatie en weet niet goed wat ik ermee moet doen.

Ik ben gay en ik praat al een tijdje elke dag met een jongen via Snapchat. Hij is 21 en ik ben 17, bijna 18. We sturen elkaar iedere dag snaps en ik vind hem eigenlijk steeds leuker. Ik zou graag willen weten of er misschien iets meer tussen ons kan ontstaan, maar ik durf niet goed te zeggen dat ik gevoelens voor hem heb.

Tegelijkertijd besef ik dat het leeftijdsverschil en het feit dat ik nog 17 ben het ingewikkeld maken. Daarom twijfel ik of ik hier überhaupt iets mee moet doen of dat ik beter gewoon afstand kan houden.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie eerlijk vertellen dat je gevoelens hebt, of zouden jullie wachten tot je 18 bent?
10 reacties
18 jaar
2 weken geleden
Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed advies voor jou jij moet het gewoon doen als jij het een goed gevoel krijgt en het wil
19 jaar
2 weken geleden
Het leeftijdsverschil is niet zo'n probleem lijkt me. Jij bent immers bijna 18. Hij woont ver zeg je. Hoe ver is ver? Als je geen auto hebt kan de afstand wel een probleem zijn. Steeds met het OV moeten als elkaar wilt zien wordt dan ook duur. Maar goed, ik denk dat je het beste eerlijk tegen hem kunt zijn. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. En ben het eens met J17 hier boven. Als het echte liefde is komt het wel goed
17 jaar
2 weken geleden
Hier ben ik weer kijk we praten af en toe over intiem zijn enz maar ik denk dus dat hij ooo op me is maar ik moet er niet hard op hopen ik zie wel wat de tijd brengen zal
17 jaar
2 weken geleden
Hey Hallo Ts. Ik ben P.
Ik snap jouw probleem volkomen! Mijn gezond verstand zou zeggen Niet doen!
Maar ik kan mij voorstellen dat jij nieuwsgierig bent geworden.
Jullie leeftijd verschil zal niet zo'n probleem zijn denk ik.
Het is erg moeilijk om jou te adviseren omdat ik niet weet welke gevoelens jij hebt voor deze jongen.?
Ben je echt verkikkerd op hem, dan kan ik zeggen wat ik wil, maar dan houd niemand jou tegen lijkt mij.
Dus erg moeilijk kerel!
Ik zou denk ik aan hem vragen om naar jou toe te komen of in ieder geval ergens halverwege afspreken of zo. ( weet niet waar jullie 2 wonen natuurlijk!)
Maar misschien heeft hij wel een auto en kan hij jouw kant op komen?
Maar wat ik zeg jongen... vind het erg moeilijk om jou advies te geven. Hoe lang ga jij al met hem om? Denk jij in jouw hartje dat hij de ware zou kunnen zijn kerel? Ofwel heb jij gevoelens voor hem en is dat wederzijds?
Maar wat ik zeg.. ... laat hem naar jou toekomen of ergens afspreken halverwege of zoiets.. Je kunt en mag ook zeggen dat jij die vraag hier hebt gesteld op deze site!!! En hem dat zeggen! Kijken wat er gebeurd. Toch? spreken toch geen kwaad over hem? Hoop dat het een lieve jongen is!!!
Ik zeg eerlijk dat ik altijd huiverig ben voor zulke afspraakjes.
Heb zat verhalen gehoord dat het niet leuk afloopt.
Maar ik wil het ook niet verpesten voor jou kerel.
Pas goed op jou zelf en met wat je doet.
Heel veel sterkte en laat nog eens wat horen aub?
En doe jouw computer vriend de groetjes?

Grt
P.en R.

17 jaar
2 weken geleden
Hoi Ts. Ik ben P en mijn vriendje R.
Ook ik ben 17 jaar en heb eigenlijk het omgekeerde. Mijn vriend is 14.5. jaar.
Ik ruim 17jaar.
Ik vind persoonlijk dat je leeftijd er niet toe doet als je echt verliefd bent op iemand.
Zeker niet op onze leeftijd. Ja als je rond de 10 jaar bent misschien.. ha ha ha
Maar even zonder grapjes.. Jullie leeftijd verschil valt eigenlijk ook wel mee! 3 jaar!!!
Zou mij daar geen zorgen over maken hoor!
Mijn vriend is 14.5, bijna 15 en ik over een paar maanden 18. dus precies het zelfde eigenlijk.
Onze ouders maken er gelukkig geen probleem van en leven lekker zo!

Ik zou je niet al te druk maken hoor kerel!
Als het ECHTE liefde is, komt het zeer zeker goed! dat zweer ik jou!
Hou lekker van elkaar en maak het naar jullie zin!
Oke?
Ik wens jullie veel succes, veel liefde en hoop jou nog eens te horen!

Liefs voor jullie!
P. en R.

18 jaar
2 weken geleden
Eens met andere j18. Ik vermoed dat als je hier niets mee doet, je er later spijt van gaat krijgen.
Afstand is betrekkelijk, wat is "ver"? Als hij ook serieuze gevoelens voor jou heeft, hoeft afstand (zeker binnen Nederland) toch geen probleem te zijn?
18 jaar
2 weken geleden
Je hebt online contact met een jongen en je voelt je aangetrokken tot hem maar je durft het niet te zeggen. Je denkt ook dat jullie leeftijdsverschil een probleem is.
Tenslotte woont hij ver weg en dat is een belemmering om hem eens in het echt te ontmoeten. Allemaal problemen, voor jou dus!

Zoals anderen al hebben gezegd, dat leeftijdsverschil hoeft echt geen probleem te zijn. Vandaag lijkt 4 jaar misschien veel maar over 10 jaar is dat al veel minder.
Wat ook van belang is, hoe zie jij jouw rol in een relatie? Ben je op zoek naar iemand die jou wat leiding geeft en geborgenheid, of zoek je een meer gelijkwaardige relatie. In het eerste geval is het leeftijdsverschil al helemaal geen probleem. In het tweede geval eigenlijk ook niet echt, maar dat hangt ook van de ander af.

Je zou graag wat meer open willen zijn over je gevoelens maar je durft niet goed. Waar ben je bang voor? Dat je afgewezen wordt? Hij is 21 en jullie hebben veel contact met elkaar. Waarom zou iemand van 21 zo veel contact hebben met iemand van 17? Toch alleen als er bepaald gevoelens spelen!
Je snapt dus veel met hem, maar over intieme dingen praat je blijkbaar niet. Waar hebben jullie het dan de hele tijd over? Ik denk dat je gerust wat opener kan zijn. Dan krijgen jullie snaps wat meer diepgang en wellicht wil die ander er niet over beginnen omdat jij zo jong bent maar als jij zelf het initiatief neemt ligt dat anders.

Tenslotte, kan dit wat worden? Jullie wonen ver van elkaar en lange afstandsrelaties leven meestal niet lang. Als je wat met elkaar hebt dan wil je elkaar zo vaak mogelijk zien. Eens in de 1 of 2 weken, dat werkt niet.

Wat anders, jullie kennen elkaar dus alleen van die snaps. Voor een relatie moet je elkaar in het echt ontmoeten. Daarnaast, weet jij zeker dat hij is wie hij zegt dat hij is? Misschien ken je dat grapje, je ziet een hond achter een computer. Hij zegt: "Niemand weet dat ik een hond ben". Dat is het probleem van contact via internet.

Misschien moet je wat openhartiger worden in jullie snaps en verder gewoon gezellig blijven snappen. Laat het initiatief dan verder maar aan hem over.
Misschien ook dat je vandaag of morgen wat dichterbij een leuke jongen tegenkomt die wil snappen en ook wel wat meer ;-). Waarschijnlijk heb je daar dan wat meer aan.
20 jaar
2 weken geleden
Niet te hard van stapel lopen knul
17 jaar
2 weken geleden
Dat wil ik wel maar hij woont zo ver helaas
18 jaar
2 weken geleden
Je kunt gewoon aangeven dat je hem graag wil ontmoeten. Dat is helemaal niet verboden. Op dit afspraakje kun je aangeven wat je voor hem voelt. Seks zal toch niet gelijk aan de orde zijn? Bovendien mag je zover ik weet vanaf 16 jaar wel seks hebben met een meerderjarige, zolang geen dwang aanwezig is of dat deze persoon jou er voor betaald.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.