• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Meidenvragen
  4. Meidenvragen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Skivakantie en zwakke blaas

23 jaar
1 week geleden
Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort op ski vakantie met de studievereniging echt veel zin in, alleen ik heb best een zwakke blaas. Ik moet vaak plassen en mij zorgen over dat ik misschien te laat de wc bereik. Zijn er meer meiden die deze struggle op vakantie en ook tijdens het reizen herkennen en hoe gaan jullie er mee om?

Ik zit bijvoorbeeld te denken om voor de zekerheid extra night maandverband te dragen voor bescherming tegen lekken
8 reacties
22 jaar
1 week geleden
@M21:
Het gaat niet om sporten in het algemeen, maar specifiek om wintersport.

Door de kou komt er meer druk op je blaas en door de ski- of snowboardbewegingen komt er meer druk op je bekkenbodemspieren. Dit zijn de spieren waarmee je je plas kan ophouden. Bovendien heb je natuurlijk geen wc's bovenaan de piste. Je moet dus extra goed plannen.

Een incobroekje kan dan veel rust en zelfvertrouwen geven, zoals ik al zei. Bij het uitgaan kan zo'n broekje ook helpen: daar heeft het met de alcohol te maken. Door alcohol heb je minder controle over je spieren, dus ook over je bekkenbodemspieren. Terwijl alcohol wel heel erg vochtafdrijvend werkt. De aandrang om te plassen neemt dus heel erg toe.
21 jaar
1 week geleden
Hey ts.
Heb je hier het dagelijks leven ook last van dat je de wc niet haalt? Of alleen met sporten?
Ik heb het wel vaak met uitgaan dus kleed me daar ook wel op
22 jaar
1 week geleden
De kinderen van de buren doen dat ook: op skivakantie doen ze een luier aan in de auto, onder hun skipak, en 's nachts in het hotel. Gewoon voor de zekerheid. Thuis niet. Ze zijn 14, 12 en 11, of iets daaromtrent. Hun ma zegt dat ze dan veel relaxter zijn, zonder al die stress. Op vakantie maakt het haar niet uit als ze een natte broek hebben, als ze maar van de reis kunnen genieten.

Ik vind het een beetje raar; bij ons zou het niet gemogen hebben. Maar ik heb nog al gehoord van anderen dat er tegenwoordig meer en meer families zijn die dat doen.
13 jaar
1 week geleden
Misschien op de piste minder drinken en apres ski overslaan.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

18 jaar
1 week geleden
Extra night maandverband begint waarschijnlijk na een paar scheutjes al door te lekken. Dat is dus niet zo'n goed idee. Zo'n Always Discreet-broekje zal waarschijnlijk beter zijn. Daar kan zo goed als een hele plas in, tenminste als je het niet explosief in één keer laat lopen. Na gebruik vouw je het op en gooi je het gewoon weg als een maandverband. Best een keer vooraf thuis uitproberen zodat je een idee krijgt hoever je kan gaan. Neem wel die met de beste absorptie (het meeste aantal druppeltjes). Goeie bescherming geeft je een hoop rust op de latten. Ik las eens dat heel veel mensen bescherming dragen op de piste. Laat maar weten hoe het is gegaan.
22 jaar
1 week geleden
Als je nu al weet dat je die vakantie 3 keer of vaker je skipak moet wassen en spoelen met wat citroensap, koop dan die tena. Als je het meestal wel red en een keertje met je broek op je hielen te bewonderen bent, laat het dan zo, dan maak je je blaas groter en sterker. Voor een enkel ongelukje dus die tip van citroensap.
17 jaar
1 week geleden
Ik heb dit ook, ik vertrek ook binnenkort, mijn ouders weten ervan( woon nog bij me ouders). Ik gebruik meestal een inlegkruisje voor mannen.
22 jaar
1 week geleden
Het is tegenwoordig heel normaal om bij wintersport een incobroekje te dragen. Ziet er gewoon uit als een normale onderbroek en heeft dus niets met een luier te maken. Er bestaat ook nog incomaandverband. Dit kan je in zo'n incobroekje plakken voor extra bescherming. Is ook makkelijk tussentijds te verwisselen. Kijk maar eens op tena.nl wat ze tegenwoordig allemaal hebben.