Ik had een vraagje waar ik een beetje over zat na te denken.
Als wij gaan zwemmen met school ofzo dan moet iedereen altijd een badpak of bikini aan. Maar toen ik laatst met mijn familie was, zei mijn nichtje dat toen zij van mijn leeftijd was ze soms gewoon zonder bovenstukje zwom toen ze nog geen borsten had.
Nu vroeg ik me af: waarom moet je eigenlijk een badpak of bikini aan als je nog helemaal geen borsten hebt? Want jongens lopen ook gewoon zonder shirt en dat is dan normaal.
Ik bedoel het niet raar ofzo hoor, maar ik snap het gewoon niet helemaal. Wanneer moet je dat dan ineens wel? En waarom is dat zo?
10 reacties
19 jaar
4 dagen geleden
Ja, heeft j16 gelijk in. Maar vaak is het toch verplicht of iedereen had een topje aan en je stond voor gek als je dat niet deed. Dus ook ik, maar als we dan op vakantie of naar het strand gingen waren er niet eens topjes mee. Mijn zus en ik vonden dat helemaal niet erg. Tot ik tietjes begon te krijgen en erover ging zeuren. Mijn zus was makkelijker en liep ook toen nog met haar tietjes bloot.
14 jaar
4 dagen geleden
Toen ik 11 was en soms 12 ging ik nog welzonder topje zwemmen. Bij een volwassen broekje hoort ook een topje, maar ik had nog een roze broekje waar ik me meer een kind in voelde.
16 jaar
5 dagen geleden
Is eigenljik ook wel raar ja, als er toch niets zit, wat moet je dan bedekken. Maarja, dan weet je niet wanneer je wél eentje moet dragen, want waar ligt de grens? dan heb je straks meiden met al redelijke borsten die nog steeds topless rondlopen.
11 jaar
1 week geleden
Ik was 11 toen ik echt wel borsten had en zou echt nooit topless zwemmen.
14 jaar
1 week geleden
Op school een badpak of bikini dragen, volgens de regels. Thuis, op het strand kun je zonder bovenstukje of naak zwemmen. als jij dat prettig vind.
18 jaar
1 week geleden
Gewoon kijken waar jezelf behoefte aan hebt. Ik was 15 toen ik een topje ging dragen en had toen echt al wel borsten
12 jaar
1 week geleden
Hi,
Nee helemaal niet raar hoor. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt. Op vakantie heb ik tot mijn 10e vaak bloot op het strand geweest omdat ik dat fijn vond (nu eigenlijk ook nog), alleen mijn klasgenoten lachen me erom uit
13 jaar
2 weken geleden
Hallo,
Kweenie of je in Nederland of in België woont. Ik bedoel nie slecht en ik wil je niet bang maken ofzo ma normaal in België zijn de regels meisje=topjes niet zonder. Ik weet niet wat de regels in NL zijn. Toen ik 8, 9 of 10 was droegen alle meisjes topjes. Dus ik zou wel aandoen.
14 jaar
2 weken geleden
He, op de lagere school hadden wij ook schoolzwemmen. Ik woon in een dorpje op het platteland. En bij ons deed niemand moeilijk of de meisjes nou een topje aan hadden of niet. Dan zag je soms dat een meisje borstjes begon te krijgen, maar dat vonden we allemaal heel gewoon. Je hebt toch wel een zwemslip aan? Ik ga nog steeds topless zwemmen, vind dat heerlijk. (De jongens ook 😄)
13 jaar
2 weken geleden
In het zwembadje thuis lig ik er naakt in. Mn broer en broertje ook. Soms mn ouders ook. Is best wel fijn. Op het strand heb ik een string bikini aan. En als we in Spanje zijn ga ik topless