• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Vrijen
  4. Vrijen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Vreemdgegaan

20 jaar
1 maand geleden
Hi iedereen
Ik heb een paar vragen.
Zijn jullie wel is vreemdgegaan? Hoe was dat en wat was je gevoel achteraf?
Heeft je vriend/in je vergeven?
Vinden jullie dat zulke fouten kunnen gebeuren en de gene een tweede kans verdiend?

X
28 reacties
18 jaar
1 maand geleden
Ik heb mijn vriendin ooit betrapt toen ze met een andere jongen bezig was. Ik kende die jongen niet, als het een vriend ofzo was was ik echt kwaad. Nu heb ik eerst meegedaan en daarna heb ik d'r gedumpt.
21 jaar
1 maand geleden
@j17. Nou begrijp jou wel hoewel het niet helemaal eerlijk is naar jouw vriendin. Kun je hier niet open in zijn? Maar ja, als je lekkere sex hebt met jongens, is dat niet zo makkelijk.
16 jaar
1 maand geleden
Druk seksleven, wat vinden jullie het lekkerst?
17 jaar
1 maand geleden
Wat is vreemdgaan? Als je seks hebt met iemand anders zonder dat je vriend of vriendin het weet? Dan ga ik vreemd, want ik heb regelmatig seks met twee jongens en mijn vriendin weet van niks. Maar eigenlijk vind ik het ook weer geen vreemdgaan, want het is niet ten koste van haar ofzo. Met haar heb ik ook gewoon seks, en seks met jongens is gewoon anders. Hoeft ze ook niet te weten. Zelf zou ik het ook niet erg vinden als ze het met een meisje deed, maar met een jongen wel.
22 jaar
1 maand geleden
M17, wat heerlijk als jullie zoveel afleiding hebben. Doen jullie ( je vriend en jij) het ook nog regelmatig samen ?
21 jaar
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

1 maand geleden
Dat is toch geen vreemdgaan toch? Jullie hebben gewoon een gezonde open en verfrissende relatie. Die heb ik ook met mijn vriendje.
17 jaar
1 maand geleden
Mijn vriendje nu was eerst mijn friends with benefit en toen hadden we allebei ook al andere friends with benifit. Dus dat we het buiten met elkaar ook met anderen doen, was al vanaf het begin. Ik heb naast mijn vriend nog drie jongens en hij heeft twee meisjes en twee jongens met wie we het regelmatig doen.
21 jaar
2 maanden geleden
Ik vind het woord vreemdgaan anno 2025 zo ouderwets en beladen. Ik gebruik het ook nooit.
17 jaar
2 maanden geleden
@m18 ik doe precies hetzelfde. ik heb een vriendje en mijn bff niet. ik probeer mijn vriendje over te halen voor een trio zodat het wat minder vreemd is maar hij durft of wil niet. hoe kan ik dit oplossen?
21 jaar
2 maanden geleden
Fijn te lezen dat velen de traditie van monogamie verwerpen. Fijn ook dat jongeren in deze tijd weten wat ze willen en het taboe van open relaties eindelijk voorbij is. Open relaties zijn echt een hype aan het worden.
18 jaar
2 maanden geleden
M18
Wat jullie doen, gebeurt bij mijn bff een ik ook.
Het is anders en ook heel lekker.
21 jaar
2 maanden geleden
@j23. Mooi dat jullie elkaar sex met anderen gunnen. Jullie geven aan wanneer. Omdat wij een volledig open relatie hebben doen wij dat niet. Wij hebben beiden absolute vrijheid. Ja, ook bij ons komt het voor dat een van ons thuiskomt en dat de ander sex heeft. Laatst kwam mijn vriend thuis terwijl ik druk bezig was met 2 jongens. Dat vormt totaal geen probleem. Beiden daten we zeer vaak.
18 jaar
2 maanden geleden
ik en mijn bff hebben allebei een vriend maar als ik en mijn bff samen zijn beffen en scharen we weleens en onze vriendjes weten van niks.
20 jaar
2 maanden geleden
Aan J21: Ge spreekt over het GGD en prep.

Mijn vriend en ik kennen in onze gay-vriendengroep ook jongens met een open relatie. Die hebben via het Instituut voor Tropische Ziekten in Antwerpen een heel deel vaccinaties gekregen, en ook prep. Omdat ze wisselende contacten hebben, krijgen ze alle vaccinaties voor een heel groot gedeelte terug betaald door de ziekenkas.

Mijn huisarts (mijn vriend gaat er ook, we wonen in hetzelfde dorp) weet wat er gebeurd is van de scheve schaatsen en ook dat we af en toe naar een homo sauna gaan (niet om met anderen bezig te zijn!). Hij heeft voor februari een gesprek geregeld voor ons in het ziekenhuis op de afdeling Infectieziekten. Dit voor vaccinaties tegen Humaan HPV Papillovirus en om prep te bespreken voor als het ooit nodig moest zijn. Hepatitis A en B zijn reeds opgestart: drie pikuren van ieder 30 euro. Al eentje gehad, de volgende over één maand en dan weer eentje over zes maanden.
Die van HPV zijn ook drie pikuren en kosten 100 euro ieder! Het straffe is: we behoren niet tot de risicogroep omdat we alleen seks met elkaar hebben, dus er is geen tussenkomst van de ziekenkas. Maar de huisarts raad ons met klem aan alles te laten zetten omdat we contact hebben met de risicogroep. Komt daar aan uit ...

Hoe zit dat in Nederland? Op de website van het GGD merk ik dat daar alles vlugger terugbetaald wordt, risicogroep of niet?
We zouden al bijna moeten gaan liegen op de dienst infectieziekten, en zeggen dat we ook een open relatie hebben? Dan krijgen we wel alles terug betaald ...
Maar als we terug betaald krijgen, dan moeten we om de drie maanden op gesprek en controle; dus is het dat waard?
Prep is in ons geval niet nodig, maar als we zouden liegen op de dienst infectieziektes en zeggen dat we een open relatie hebben, dan moeten we prep gaan gebruiken.
Dus als ge de waarheid spreekt, kost het een pak geld. Als ge liegt, dan hebt ge bijna alles gratis. Is dat even een verkeerde wereld.
20 jaar
2 maanden geleden
Mijn vriend is vreemd gegaan toen hij met zijn ouders op vakantie was in Frankrijk. Hij heeft het mij bekend en het speet hem enorm 'het gebeurde in een opwelling omdat ze de beste vakantievrienden waren en ook toevallig alletwee gay'; ik was er kapot van.

Maar het uitmaken? Neen. Probeer als homo maar eens een echte vriend te zoeken, eentje waar ge de rest van uw leven mee delen wilt. Eentje die ge eender wanneer kunt vast nemen, knuffelen. Dat is goud waard. Hetero's hebben het vele gemakkelijker op dat vlak: een meisje is een meisje. Homo's kunnen niet zomaar op een leuke jongen afstappen en zeggen dat ze die leuk vinden; we hebben maar twee ogen die blauw geslagen kunnen worden.
Uitmaken was dus geen optie, ik hou veel te veel van hem. Hij was er ook als de dood voor dat ik hem zou laten vallen, dat was duidelijk want hij overlaadde mij met geschenkjes en complimentjes en dat stopte pas toen ik hem een hele, hele lange zoen op zijn lippen gaf ten teken dat we nog steeds een koppeltje waren.

Maar het litteken bleef. Er werd op woorden gelet om ze niet te spreken. Voorvallen die plots vreemd aanvoelden; een stressfactor. Mijn vriend zei dat moest ik ook ooit eens een scheve schaats rijden, dat hij dat dan niet erg zou vinden. En dat voorstel alleen al liet zien hoe erg mijn vriend er mee inzat. Het frat hem op en dat had ook zijn weerslag op mij.
Mijn kotgenote, een meisje, probeerde al twee jaar lang een pleziertje met mij te beleven, alhoewel ze wist dat ik homo ben. Lang verhaal kort, want ik heb het hier al eens verteld: mijn kotgenote en ik hebben seks gehad. Ze wist dat het een éénmalig iets zou zijn, ik heb het haar allemaal uitgelegd en het was zelfs haar idee. Ze drong echt aan. Ze heeft haar goesting gekregen.

Het is misschien niet de beste manier om een litteken uit te wissen, maar mijn vriend was opgelucht dat ook ik een scheve schaats gereden heb. En we zijn terug op gelijke termen met elkaar; iets stilzwijgen hoeft niet meer. De stressfactor is volledig weg en des te meer appreciëren we echt wel wat we aan elkaar hebben: beiden zagen we een toekomst voor ogen, waarin we op zoek moesten naar een nieuwe vriend. Neen, dat had ik niet gekunnen, het zou me kapot gemaakt hebben.

Dan lees ik hier veel over open relaties. Ik snap niet dat dit met wederzijdse toestemming kan. Jaloezie zou dan niet de stresserende factor zijn, maar verdriet. De tederheden die mijn vriend voor mij over heeft, zou hij die dan ook doen met 'de andere'? Die aanrakingen die me zo speciaal doen voelen, die mij doen beseffen dat ik het allerbelangrijkste voor hem ben op deze planeet, zou hij die dan ook geven aan 'de andere'? Dan ben ik niet meer als een nummertje in de rij.
Ik heb seks gehad met mijn kotgenote. op geen enkel moment heb ik haar hetzelfde gegeven als wat ik aan mijn vriend geef: de absolute liefde. Die kan maar voor één persoon voorbehouden zijn. Slechts één persoon vult mijn hart op die bepaalde manier. Seks moet magisch zijn, niet mechanisch want dan is er geen lol meer aan.

Moest mijn vriend nog eens een scheve schaats rijden, ik weet echt niet wat ik dan zou doen. Echt niet.
23 jaar
2 maanden geleden
@j21, ja, onze relatie is open. Ongeveer 1x per week (soms vaker, maar soms een maand niet) heb ik seks met iemand anders. Zoals ik schreef weet mijn vriendin dat altijd. Zij neukt ook regelmatig bij een andere jongen. We hebben er geen moeite mee, we gunnen elkaar dit. Een keer was het wel even gek, ik kwam onverwacht eerder thuis en mijn vriendin was net met iemand anders bezig. Die jongen wist niet van onze afspraken en schrok heel erg. Nu vertel ik meestal wel even hoe wij samen leven.
21 jaar
2 maanden geleden
Begrijp ik volledig hoor. Zeer fijn om te variëren hoor. Ik zou er alleen wel met jouw vriendje over praten. Nu is het een beetje sneaky. Misschien houdt hij ook wel van variatie.
17 jaar
2 maanden geleden
Ja, ik ga vreemd. Ik hou van seks en ik hou van jongens en ik hou van variatie. Dus ik heb ook seks met andere jongens dan mijn vriendje. En als hij dat ook zou willen, zou ik dat prima vinden. Hij weet het alleen niet van mij, want ik ben wel bang dat hij het dan uit wil maken.
21 jaar
2 maanden geleden
@j23. Geweldig dat dit voor jullie ook goed werkt. Hebben jullie ook een open relatie?. Open relaties zijn echt de toekomst. Binnen onze (gay) vriendenkring heeft iedereen een open relatie. Mijn vriend en ik hebben een volledig open relatie. We hebben wel afspraken gemaakt om altijd een condoom te gebruiken en sexueel contact alleen voor sex. Omdat wij veel wisselende partners gebruiken we wel via de GGD beiden al jarenlang Prepp.
23 jaar
2 maanden geleden
Vreemdgaan is not done. Nooit doen, maakt een relatie stuk. Bespreek het, zoals jongen 21 hierboven zegt. Mijn vriendin en ik zijn er open in. Wij houden van elkaar, maar laten elkaar ook vrij. Regelmatig gaan we allebei onze eigen gang. We hebben maar één afspraak: We zeggen het (voor of na) altijd tegen elkaar. Aan het begin vond ik dat wel wat lastig, nu zijn we het gewend en spreken we er open over. Ook over wat er goed of minder goed ging, wat fijn en lekker was, etc. Het heeft ons seksleven samen ook echt verrijkt.
21 jaar
2 maanden geleden
Als je vreemdgaat dan is dit een vaak een gebrek aan communicatie. Als de behoefte is is om eens buiten de deur te eten dan is het wel handig om dit eerst met je partner te bespreken hoewel het toch kan gebeuren hoor. @j18. Ik begrijp jou ook. Als je een hoog libido hebt dan is het lastig als je partner dat niet heeft. Door hierover te praten kun je wellicht tot een oplossing komen. Zelf ben ik voorstander van open relaties omdat ik vind dat een monogame relatie op een gegeven verstikt en voorspelbaar wordt. De spanning gaat eraf. Mijn vriend en ik hebben al een langere tijd een open relatie wat voor ons prima werkt. We hebben dus ook sex buiten onze relatie. Je moet wel liefde en sex kunnen scheiden.
19 jaar
2 maanden geleden
Ben weleens vreemdgegaan ja.
Bij mn ex die zelf ook vreemd ging. Eigen schuld dus.
Ik ging vreemd met haar vriendin hahaha
Heb haar zelfs een keer gevingerd in het bed van mn ex.
Daarna nooit meer gedaan hoor
23 jaar
2 kwartalen geleden
@ egocentrische j18 Heb jij jouw bericht zelf al eens gelezen en ben jij zeker dat je rekening houdt met de gevoelens van jouw vriendin? Dit was wellicht nog niet spontaan in u opgekomen? Weinig empathie en verstand gecombineerd met een groot libido, ze heeft het echt getroffen! Gelukkig voor haar blijft zoiets nooit lang duren en komt zij binnenkort iemand interessant tegen en is ze jouw vergeten nog voor jouw libido een nieuw slachtoffer heeft gemaakt.
23 jaar
2 kwartalen geleden
Mensen die vreemdgaan hebben geen fatsoen.
Als je relatie zo slecht is dat je het er buiten gaat zoeken, heb dan op z'n minst het fatsoen om de relatie eerst te beëindigen.
16 jaar
2 kwartalen geleden
Ja, ik ben in de zomervakantie vreemdgegaan. Heb gezoend met een andere jongen en m'n vriendje was daar achter gekomen.

Wat was je gevoel achteraf? Spijt. Echt het stomste wat ik ooit heb gedaan en ik voel me echt een slecht persoon

Heeft je vriend/in je vergeven? Nee. Hij heeft het meteen uitgemaakt.

Vinden jullie dat zulke fouten kunnen gebeuren en de gene een tweede kans verdiend? Ik dacht, dat gaat nooit gebeuren en toch gebeurde het. Ergens vind ik niet dat ik een tweede kans verdien want ik heb hem heel veel pijn gedaan.
14 jaar
2 kwartalen geleden
Nee zou ik echt niet doen, ben veelste blij met me vriendje
18 jaar
2 kwartalen geleden
Ja ik ga best wel vaak vreemd. Ik heb gewoon een hoger libido dan mn vriendin, dus dat moet er toch uit. Mn vriendin vind het niet heel leuk maar wil wel dat ik het haar vertel achteraf. Ik vind het zelf niet zo erg want het is niet dat ik een geheime relatie heb ofzo. Ik neuk gewoon soms met iemand anders, thats all
18 jaar
2 kwartalen geleden
Nee, heb ik nooit gedaan. Jij wel dan? Omdat hij het vraagt. Het is meestal het einde van je relatie. Dom dus.