Beste j16, TS, ik herken het probleem en af en toe zou ik willen dat we 30 jaar terug in de tijd konden gaan. Van mijn ouders hoor ik hoe toen het leven was zonder computer en smartphone. Niet meer voor te stellen, maar ik begrijp dat er meer aandacht voor elkaar was.
Zelf heb ik ervoor gekozen mijn limiet per dag op max anderhalf uur te zetten. Dat dwingt je selectief om te gaan met wat je op internet allemaal doet en andere invulling te zoeken.
Zo ben ik begonnen met imkeren, bijen houden, erg interessant, goed voor de natuur en het vraagt niet al teveel tijd. Hiernaast ben ik meer gaan sporten, hebben niet al te dure renfiets gekocht en fiets nu 2 á 3 maal per week zo’n 40 km, wandel elke dag een flink stuk en ben bewust vrienden gaan uitnodigen voor live ontmoetingen, ook in coronatijd met de beperkingen doorgegaan, maar wel volgens de regels. Dit allemaal naast mijn studie, waar ik toch minimaal de ochtenden voor vrij hou!
Deze zomer wil ik met wat vrienden een actieve vakantie gaan ondernemen, we weten nog niet wat, wandelen en kamperen in het buitenland en anders gewoon in Nederland. Wellicht nu nog niet mogelijk voor jouw, maar vraag vrienden voor een actieve vakantie in Nederland, en dan niet een zuipvakantie in Renesse, maar ook iets van wandelen of fietsen. Wat kun je in mij ogen nog meer gaan doen: oude brommer/auto kopen en opknappen, thuis of bij opa/oma, andere familie helpen in huis of tuin, bijbaantje zoeken, etc. Volgens mij genoeg te doen, als je die telefoon/tablet maar aan de kant schuift. Succes