Beste TS, het probleem zit erin dat de mobiel je leven bepaald. Zelf ben ik van het fysieke, al de fora’s zijn vóór mij een surrogaat wereld. Je denkt er je leven in op te halen, maar het is (bijna) allemaal fake. Met veel verbazing lees ik ook op dit forum items waarvan ik denk, dit bestaat toch niet, het lijkt wel of vele vervreemden van de werkelijke wereld. Social media is zo belangrijk geworden voor vele dat ze de buurman of buurvrouw niet meer zien staan.
Zelf heb ik het gebruik van mijn mobiel aan banden gelegd. Ik lees 3 x daags mijn mail en apps uit (7.00 - 12.30 - 18.30 uur), daarbuiten moet men maar wachten en dat weten vele van mij. Is het urgent dan bellen ze wel. Verder staan alle signalen uit, belletjes, berichten op homescherm etc. zijn uitgeschakeld, zodat ik hierdoor niet afgeleid wordt.
Est is er nu zo belangrijk dat je daar meteen op in moet springen, niets is mijn conclusie, bijna alles kan best wel een paar uur wachten. Het is gewoon een kwestie van opvoeden en daar zijn ze bij mij al aardig aan gewent. Let wel, ik ben niet anti mobiel, maar we moeten eens wat meer terug naar de fysieke wereld, ontdane hoe leuk een mens kan zijn. Succes