• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Drugs
  4. Drugs
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

verslaafd aan pijnstillers

16 jaar
7 jaar geleden
Hoi allemaal, ik denk dat ik verslaafd ben aan pijnstillers.

Geen straffe pijnstillers, gewoon dafalgan of perdofemina ofzo.
Het probleem is dat ik dat echt te vaak neem (ook al heb ik geen pijn). Mijn hoofd wordt daar minder zwaar van en dat is echt rustgevend. Ik neem ook echt te veel denk ik (soms 2 gram dafalgan in 1 keer) en ik probeer om te stoppen maar ik kan gewoon niet zonder dat gevoel in mijn hoofd (en mijn stress gaat dan weg).

Weet iemand wat ik kan doen? (ik wil het echt tegen niemand zeggen)
Help mij alsjeblieft
2 reacties
17 jaar
7 jaar geleden
Ik zou als ik jou was inderdaad hulp zoeken bij de huisarts. Het is echt niet gezond geloof mij... Ik ben verslaafd geweest aan paracetamol. Da's iets minder heftig dan wat jij neemt... Ik heb een therapie gehad waarvan me ouders niks mee hebben gekregen. Ik ben inmiddels al een half jaar ervanaf. Het heeft enorm geholpen om iets anders te nemen. Zo vond ik zoethout kauwen fijn... Misschien kun jij ook een alternatief bedenken? Succes (de huisarts mag niks zegen en zegt het ook nie)
20 jaar
7 jaar geleden
Je zou het er eens met je huisarts over kunnen hebben. Die moet geheim houden wat je hem/haar verteld, dus je hoeft dan niet bang te zijn dat iemand erachter komt.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Vapen

Hoe slecht?