Ik weet niet veel van geneesmiddelen, maar wel iets van chemie en biologie, dus.
Als de pillen gewone mineralen of vitaminen zijn, zonder additieven, is de kans op problemen klein, denk ik.
Maar echte medicijnen kunnen ontbinden en ofwel hun werking verliezen, ofwel giftig worden. Ook toevoegmiddelen kunnen ontbinden en giftig worden, bijvoorbeeld aspartaam zoetstof in zuigtabletten kan ontbinden in methanol en formaldehyde, beide zeer giftig. In zalfjes kunnen ziektekiemen gaan groeien: gewoonlijk verkleuren ze dan, of gaan ze stinken naar oude schotelvod (ik heb allebei al gehad, dus ik bewaar mijn zalfjes tegen eczeem nu in de ijskast).
Op ieder medicijn moet een lotnummer staan met productiedatum of -gegevens (LOT), en een vervaldatum (EXP). Niet over de vervaldatum gaan.
Je lichaam verandert ook, dus medicatie die toen toepasselijk was, is dat vandaag misschien niet meer. Medicatie van anderen mag je sowieso niet nemen, die kan voor jou extreem gevaarlijk zijn. Vb.: als ze de bloeddruk zou verhogen/verlagen, bloed verdunnen, zenuwschade of hersenschade zou aanrichten (vb. ADHD-pillen in foute dosis), nierschade of leverschade zou aanrichten, enz... Dat kan hun hoofdwerking zijn, maar ook een nevenwerking. Zoek de lijst met nevenwerkingen beslist op.
Dus: als je denkt pillen nodig te hebben: naar de apotheker gaan. Of naar de dokter indien een voorschrift nodig is. Niet gaan experimenteren, zeker niet als het alleen is in de hoop er high van te worden.