• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Drugs
  4. Smoken heeft me leven overgenomen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Aanmelden
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Pers & Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Smoken heeft me leven overgenomen

15 jaar
8 uur geleden
Vanaf 14 had ik een keer hasj geprobeerd dat gevoel beviel me wel. En dan ga je het steeds vaker doen tot je er zelf geen controle meer over hebt. Ik doe het nu 4 maanden lang elke dag hasj of wiet. Ik heb geleerd zelf te draaien. Het leven voelt nep, ik ben vaak geïrriteerd, ik denk dat ik sukkels heb als vrienden, Ik kan niks meer onthouden en het belangrijkste ik ben vergeten wie ik ben als persoon. Ik zit in een moeilijke tijd van me leven en me examenjaar. Ik wil stoppen, maar hoe gaat mij dat lukken? Ook ben ik erg teleur gesteld in mezelf en zou ik niemand het gunnen om door hetzelfde te gaan als ik. Graag wil ik commentaar krijgen al is het haat, medelijden, begrip het maakt me allemaal niet uit.
1 reactie
19 jaar
8 uur geleden
zoalsik het lees zit je met schuldgevoel en ben je teleurgesteld in jezelf. Dat is gek genoeg in dit geval juist positief. Het betekent dat er diep vanbinnen nog iemand zit die weet dat ze meer uit het leven kan halen en beter kan zijn. Bij veel mensen die dagelijks cannabis nemen ebt dit gevoel weg en vinden ze het allemaal wel goed zo. Wat ik zou aanraden is allereerst om uit de omgeving te stappen die dit slechte gedrag in jou voedt. Heb je ook vrienden die niet smoken? zoek daar dan meer omgang in en distantieer jezelf zo compleet mogelijk van alle smoker-vrienden. Ruim je kamer op en gooi alle spullen weg die smoker-gedrag makkelijker maken of je er aan doen herinneren. Zoek daarnaast nieuwe bezigheden die een betere versie van jezelf helpen ontwikkelen; vaak is sporten hier een goed voorbeeld van omdat je zowel fysiek als mentaal jezelf beter maakt. Sporten in teamvorm kan daarnaast een goede manier zijn om nieuwe mensen te ontmoeten die betere dingen te doen hebben dan hun leven weg te smoken. Probeer een keer diep adem te halen en jezelf te vergeven voor alle fouten die je zelf vindt dat je hierin gemaakt hebt. Je hebt nog een gezond 'stemmetje" in je hoofd die beter wil leven dus je hebt alle kans om er weer goed uit te komen als je die versie van jezelf de weg laat bepalen. Succes!
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.