• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Roken
  4. Hoeveel rook je
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Hoeveel rook je

16 jaar
3 jaar geleden
Ik ben dus paar maanden terug begonnen met roken met vrienden. Begon met 1 of 2, maar nu wel stuk meer. Wat is eigenlijk normaal? Hoeveel roken jullie? En al lang?
217 reacties
16 jaar
3 jaar geleden
@m16 ja wel jong dan haha. Pakje per dag kom ik niet aan. Doe meestal twee dagen met een pakje. Ik rook Marlboro Gold.

@m15 Ik was eerst door mijn zus betrapt. Ik had een sigaret uit een pakje hier thuis gepakt en toen kwam ze eerder thuis en toen zei ze van wil je dat ik een pakje voor je haal. Dan valt het niet op. En toen een paar dagen later kwam mn moeder langs school fietsen en die zag mij en een vriendin mrt sigaret. Maar ze reageerde heel normaal en vond het niet erg ook. Had wel gedacht dat ik ook ooit beginnen zou
15 jaar
3 jaar geleden
m16
Ik ben niet rokend betrapt maar door een vergeten sigaret die ze in mijn jas op mijn kamer vonden , Ik heb toen meteen gezegd dat ik af en toe rookte en was net als jij opgelucht dat ik het niet meer stiekem moest doen (vooral omdat mama er cool op reageerde en geen drama maakte , ze was vooral bang voor brand op mijn kamer haha)) .
16 jaar
3 jaar geleden
M16
Ik ben al begonnen in de brugklas op mijn twaalfde. Ik rook nu een pakje Pall Mall Rood per dag.
16 jaar
3 jaar geleden
@m16 ja dat herken ik wel. Was ook opgelucht dat ik gewoon kon roken met de anderen en niet meer dat stirkeme. Hoe jong ben jij begonnen dan?
16 jaar
3 jaar geleden
M15
Ik denk dat iedere roker wel stiekem er mee begint. Mijn ouders keken ook niet echt op dat ik net als zij ook wilde roken. Alleen dat ik wel nog jong was. Vond het wel fijn dat toen mijn ouders het wisten ik bij bezoek aan familie gewoon een sigaret kon opsteken net als de rest.
16 jaar
3 jaar geleden
@m15 kwam bij mij door mijn zussen natuurlijk. Als zij niet hadden gerookt had ik precies zoals jou gereageerd denk ik. Ben jij betrapt uiteindelijk? En hoe? Ik vond het de eerste keer samen met ze wel spannend net of ze keken of ik het wel goed deed haha als kleine zusje. Met vriendinnen voelde het gelijk normaal. Maar vind het wel fijn toen het geen geheim meer was
15 jaar
3 jaar geleden
m16
Hier verschillen we . Hoewel mijn beide ouders ook roken (ook binnen) wist ik helemaal niet hoe ze zouden reageren wanneer ik er zelf mee zou beginnen , heb het daarom ook een hele tijd stiekem gedaan . Toen het uitkwam was ik eigenlijk best verbaasd hoe chill ze erop reageerden . Maar ik blijf het awkward vinden om te roken in hun aanwezigheid , blijft een raar gevoel voor mij . Toen ik voor het eerst rookte in het bijzijn van vriendinnen was dat gevoel er dan weer helemaal niet , weet ook niet waarom ik dat gevoel wél heb wanneer ik het doe wanneer ouders of familie me zien .
16 jaar
3 jaar geleden
@m15 Ja mee eens hoor! Als iemand eens wil proberen dan moeten ze dat zelf weten. Je weet dat het verslavend is. Ik vind vapen ook niet lekker. Gewoon een sigaretje is het lekkerst. Doordat mn moeder en zussen al rookten was de stap klein omdat ik wist dat m'n moeder toch niet boos werd. En niemand was verbaasd erdoor
16 jaar
3 jaar geleden
@m16 wel chill dat je binnen mag roken. Dan was jij al jong begonnen als je vriendin een aantal jaren terug begonnen is. Ik herken het wel hoor. Altijd veel anderen zien roken dus ik was er ook heel nieuwsgierig naar. En vond het ook gelijk lekker
16 jaar
3 jaar geleden
M16
Bij ons wordt er wel binnen gerookt. Ik vind de eerste sigaret bij het opstaan ook de lekkerste. Een van mijn beste vriendinnen is door mij er ook mee begonnen aantal jaar terug al. Vaak stond ze erbij als ik buiten het schoolterrein een sigaret opstak. Zij wilde het ook eens proberen. Nu rookt ze ook 'vast'.

Dit topic is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.