Hier TS weer. Bedankt voor jullie reacties en adviezen, dat helpt mij echt en geeft steun.
Ik denk dat ik inderdaad een brief naar mijn ouders ga schrijven, want ik vind het lastig om erover te praten. Laatst, toen ik met mijn moeder boodschappen deed, kocht ze ook sigaretten voor mijn broer. Ik zei dat ik het belachelijk vond dat ze die voor hem kocht. Toen zei ze dat hij het zelf betaalde en ik er niet over in moet zitten.
Met slecht weer rookt hij in de woonkamer, anders gaat hij naar buiten. Het begon vlak voor kerst toen het echt superhard regende. Hij stond met zijn sigaretten bij het raam en keek naar buiten. Hij twijfelde en vroeg toen een verlegen of hij binnen mocht roken. Na een soort van goedkeuring stak hij onzeker zijn peuk aan. Ik zei toen boos dat ik het niet vond kunnen. Mijn vader zei geïrriteerd gun je broer ook eens wat. Ik moest toen huilen. Mijn broer stond daar met een rode kop en nam een paar trekjes. Er viel toen as op de grond en alleen ik zag dat. Hij keek snel om zich heen en veegde het weg. Ik moest alleen maar harder huilen. Daarna ging hij zitten en werd het nog erger. Hij nam weer een paar trekjes. Hij keek beetje ongemakkelijk en tikte toen nonchalant het as af op de tegelvloer. Precies op dat moment zag mijn moeder het. Ze zei iets als, "Kan je dat niet in een lege mok of glas doen?" Hij leek zich betrapt te voelen, werd rood, en pakte toen een mok van tafel om de as in te doen en uiteindelijk peuk in uit te drukken.
Ik vind het echt niet chill, dus die brief gaat er zeker komen.