Hoi, hier TS weer 🙂 Leuk dat je weer reageert.
Er is inderdaad best wat veranderd sinds mijn eerste post 😅 Bij hem rook ik nu sneller en ook vaker binnen. Ondanks dat hij een asbak op zijn kamer heeft, vindt hij het volgens mij nog steeds het fijnst als ik even naar buiten ga. Met dit warme weer doe ik dat ook wel vaker, of ik ga bij het raam staan. Maar soms rook ik ook gewoon waar we zitten en zetten we even een raam open.
Ik snap wel dat het intimiderend kan overkomen. Zo voelt het voor mij niet, maar ik ben er wel minder onzeker over geworden omdat het van hem meestal mag. Daardoor vraag ik het niet steeds opnieuw en steek ik sneller gewoon een sigaret op. Ik denk ook dat hij het juist wel fijn vindt dat ik me bij hem op mijn gemak voel. Ik ben van mezelf best onzeker, dus dan is het juist fijn dat ik daar niet ook nog onzeker over hoef te zijn. Dat van zijn moeder was achteraf misschien wel wat te brutaal. Het was niet bedoeld als iets tegen haar, meer een impulsief moment waarvan ik achteraf ook wel dacht dat ik het subtieler had kunnen doen.
Bij hem rook ik ’s avonds na het eten meestal één en later op de avond nog drie of vier, plus vaak nog eentje voor het slapen. Bij mij thuis rook ik vaker en ook wel op bed als hij erbij is. Bij hem heb ik dat nog niet gedaan.
Over dingen waar ik tegenaan liep: laatst was er een goede vriendin van hem op bezoek. Ik steek na het eten meestal binnen een sigaret op, en dat deed ik toen ook terwijl zij er was. Zij mocht de vorige keer volgens mij niet binnen roken bij hem, dus dat zorgde even voor een ongemakkelijk moment. Ik heb die snel opgerookt en ben de rest van de avond met haar buiten gaan roken.