Hoi, hier TS weer. Met het slechte weer rook ik nu vaker binnen bij mijn vriend. Sinds hij een asbak op zijn kamer heeft gezet, voelt het minder alsof ik iets doe wat niet mag. Toch houd ik rekening met hem, vooral omdat hij het niet fijn vindt als ik vlak voor het slapen of meerdere achter elkaar rook. Als het kan, rook ik buiten.
De eerste keer dat ik op bed rookte, keek hij verbaasd en vroeg waarom. Ik zei dat een sigaret na de seks gewoon heel lekker is. Hij vond het niet fijn, maar begreep dat ik ervan geniet. Sindsdien doe ik het soms en alleen bij mij thuis.
Laatst kocht ik kleine sigaren om iets nieuws te proberen. Die avond regende het hard, en terwijl we tv keken, haalde ik het doosje tevoorschijn. Hij keek ongemakkelijk en vroeg of ik er binnen eentje wou opsteken. Ik pakte er één uit en zei dat ik dat wel van plan was. Hij zei die stinken toch harder dan sigaretten. Ik zei dat het kleintjes waren en wel meeviel. Na wat aarzelen stemde hij toe, op voorwaarde dat ik bij het raam stond.
Met een lichte spanning stak ik het sigaartje aan. De rook was zwaarder dan ik gewend was, maar wel lekker. Terwijl ik uitblies, trok de wind een deel van de rook de kamer in. Hij kwam naast me staan, schoof het raam verder open en mompelde dat het veel erger stonk dan hij dacht. Ik voelde me schuldig, maar het sigaartje meteen uitmaken voelde zonde. Ik zei dat ik hem snel op zou roken en liep naar de tafel om de asbak te pakken. Onbewust nam ik nog een trek. De rook kringelde de kamer in en hij hoestte. Dat gaf me het gevoel dat ik iets deed wat niet mocht.
Ik zei dat ik hem wel uit zou maken, maar hij haalde zijn schouders op en zei rook nu maar door, de geur hangt er toch al. Het voelde als een soort toestemming, een kleine grens die verlegd werd. Het gaf mij een opwindend gevoel.
Later op de avond, terwijl we nog tv keken, kreeg ik opnieuw zin om te roken. Ik vroeg of hij liever had dat ik een sigaret opstak in plaats van een sigaartje. Hij knikte zonder iets te zeggen. Ik haalde een sigaret tevoorschijn, stak hem op en blies de rook de kamer in. De spanning van eerder kwam direct terug en gaf mij een machtig gevoel.