• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Roken
  4. Is roken zo leuk?
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Aanmelden
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Pers & Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Is roken zo leuk?

15 jaar
3 maanden geleden
Wat is er nou zo leuk aan roken. Als kinderen bij mij in de klas dit doen in de pauzes stinken ze daarna, je longen gaan ervan naar de klote en om de zoveel uur MOET je even een hijsje.
Oprechte vraag trwns, niet stop of spottend bedoeld
61 reacties
23 jaar
2 maanden geleden
Zijn jullie zeker dat je roker bent, en geen dealer die hier op achterbakse wijze zijn koopwaar komt promoten? Daar lijkt het soms erg op?

Overigens, vapes zijn nog veel verslavender dan tabak: ze doen daar opzettelijk extraveel nicotine in, net om ze zo verslavend mogelijk te maken. Na twee dagen vapen, ben je verslaafd, dat is het doel. In sommige vapes zit zoveel nicotine als in 400 sigaretten. Dus 1 vape per week = equivalent van 20 pakjes van 20. Plus natuurlijk ethyleenglycol (=soort antivries, zowel in vapes als tabak), plus andere gifstoffen.

Maar ja, dat dringt blijkbaar allemaal niet door... Roken en vapen heeft blijkbaar ook een desastreuze invloed op de hersenen. En sommigen hadden om te beginnen al geen overschot.
18 jaar
2 maanden geleden
M15
Ik vind het zo zonde van jou gezondheid. Je bent vast begonnen omdat je vrienden het ook doen. En de eerste was vast heel erg smerig.
Stop er mee nu het nog kan.
Scheelt ook een berg geld.
15 jaar
2 maanden geleden
@m16 onder schooltijd. Ze weten het (nog) niet
12 jaar
2 maanden geleden
Heerlijk hoor mijn buren roken je kunt niet in de tuin zitten zonder ziek te worden
16 jaar
2 maanden geleden
& m15 Hoe doe je het dan buiten de vakantie ? Waarom is het nu een probleem ?
15 jaar
2 maanden geleden
Hoe roken jullie in de vakantie? Ik kan nu minder roken en mis mijn sigaretjes, en hoe moet dat straks op vakantie?
17 jaar
3 maanden geleden
@m17 ja hier ook sigaretten genoeg in huis😉 inmiddels begin ik de dag ook rustig met een sigaretje!

@m23 dat kan.. ik vind ze anders toch echt lekker 😋
23 jaar
3 maanden geleden
Ben geen roker. Maar het smaakt nergens naar het is puur een verslaving (waar sommige moeilijk vanaf kunnen komen)
17 jaar
3 maanden geleden
@m16 dat lukt mij niet hoor haha. S morgens staan we gewoon weer op en beginnen de dag met een sigaretje!

@m17 ik denk eigenlijk best snel. Er zijn bij mij altijd wel sigaretten thuis dus ik dacht al heel snel van oh ik wil er eentje. Mijn zus had dat door en via haar haalde ik dan pakjes in het begin
17 jaar
3 maanden geleden
@m17 jaa elke keer smoesjes verzinnen om sigaretje te kunnen doen. Gelukkig is dat niet meer nodig. Was je snel verslaafd? Ik vond het wel gelijk lekker en fijn maar na paar maanden dacht ik fuck ik wil roken
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.