• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Roken
  4. Roken
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Is roken zo leuk?

15 jaar
1 week geleden
Wat is er nou zo leuk aan roken. Als kinderen bij mij in de klas dit doen in de pauzes stinken ze daarna, je longen gaan ervan naar de klote en om de zoveel uur MOET je even een hijsje.
Oprechte vraag trwns, niet stop of spottend bedoeld
43 reacties
23 jaar
1 week geleden
Wat zijn de meest awkward momenten en plekken dat en waar jullie roken? Doen jullie het ook wel eens stiekem op plekken waar het eigenlijk niet mag?
15 jaar
3 weken geleden
@m16 das kut! Wij gelukkig wel maar hoe weten ze dan of je pauze heb of dat je uit ben? Je hebt ook wel eens uitval toch?
16 jaar
3 weken geleden
Ha , op die manier , dat gebeurt bij ons ook voor en na school maar tijdens de pauzes mogen we het terrein niet af .
17 jaar
3 weken geleden
Op het terrein van school mag het bij ons niet, maar in het parkje ernaast staan wat bankjes en daar roken we dan ons sigaretje.
16 jaar
3 weken geleden
@m17 Mag er bij jullie dan nog gerookt worden tijdens de pauzes op school ? Bij ons absoluut verboden op het hele schoolterrein , sommigen doen het soms snel op de wc's maar ferme straffen als je daar betrapt wordt .
15 jaar
3 weken geleden
@m16 schooldag rook ik denk 8-9 soms meer als ik een kut dag heb ofzo. Bij m’n ma mag ik binnen roken ik merk dat je dan echt wel sneller sigaretje aansteek. Vooral als m’n moeder rookt pak ik ook sneller zelf ofzo. Ik rook bij m’n ma dus ook meer als dat ik bij mn pa ben.
M’n beste vriendin rookt ook sigaretten en nog wel wat andere vrienden, en inderdaad in het weekend chillen met elkaar ga je sneller roken!

Ik denk dat er in m’n klas meer vapers zijn maar ik vind vape goor geef mij maar echt sigaretjes veeel lekkerder
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

17 jaar
3 weken geleden
Ik heb zelf nog 2 meiden in de klas die roken dus gezellig in de pauzes. Vapes worden inderdaad veel gebruikt. Heb er zelf ook niets mee. Vind het niet lekker.
16 jaar
3 weken geleden
@m17 Dat laatste herken ik , mijn beste vrienden roken ook en dan doe Je mee he , zeker op feestjes en bij het chillen .
@m15 Aan 10-15 kom ik soms ook maar niet alle dagen , op een gewone schooldag een 5tal zowat .
Zijn er bij jullie op school veel sigarettenrokers ? Bij mij in de klas worden vooral vapes gebruikt ( hou ikzelf niet van) , minder sigaretten .
17 jaar
3 weken geleden
Ik doe twee dagen met een pakje van 20 sigaretten. Begin er ook 's morgens gelijk mee. Heerlijk relax dat is echt een van de lekkerste. Als ik met de meiden uitga is het wel echt veel. Zij roken ook.
15 jaar
3 weken geleden
@m16 ik rook er 10-12 per dag. Maar bij m’n ma is t heel makkelijk want ik mag binnen roken. Bij m’n pa moet ik naar buiten of het tuinhuis dan ist soms iets minder. Maar ik begin de dag met een sigaretje zodra ik aangekleed ben ik kan niet wachten tot ik bij school ben. En voor het slapen gaan is m’n laatste.. tussendoor ook gerust thuis dus
16 jaar
3 weken geleden
Thuis rook ik niet veel , op de fiets doe ik het niet want door de wind brandt de sigaret dan veel te snel op haha . Mijn eerste is meestal bij het chillen met anderen naast de school voor die begint . De laatste idem dikwijls wanneer de school uit is . Het meeste rook ik eigenlijk op feestjes , bij het uitgaan en wanneer ik bij mijn beste vriendin ben . Ik heb wel de indruk dat de anderen hier meer roken dan ik , veel hangt bij mij af wat ik doe , met wie en waar . Hoeveel roken jullie eigenlijk ?
17 jaar
3 weken geleden
@j ik rook buiten en ik begin de dag met een sigaretje en vlak voor ik ga slapen rook ik er nog eentje. Meestal gezellig met m'n moeder of een van mn zussen
15 jaar
3 weken geleden
@m17 precies op die fiets is niet chill en inderdaad als je wil roken dat je er zo 1 op kan steken.

@j.. bij m’n pa in het tuinhuis en bij m’n ma mag er binnen gerookt worden. Dus daar rook ik
23 jaar
3 weken geleden
Waar en wanneer roken jullie je eerste en laatste sigaret van de dag?
17 jaar
3 weken geleden
M15 ja inderdaad dat heb ik ook hoor! En vind met een sigaretje op de fiets ook niet Heel chill. En gewoon het gevoel dat als ik zin heb om te roken ik kan roken.
15 jaar
3 weken geleden
@17 ja die eerste kan ik zeker niet overslaan!

Ik vind het juist fijn dat ze weten dat ik rook dan kan ik het ook thuis doen. Anders moet ik steeds weg, of wachten tot ik op de fiets zit naar school. Nu kan ik echt even zitten genieten van m’n eerste sigaretje
17 jaar
3 weken geleden
Ja snap ik wel m16. Ik had m'n zussen ook al zien roken samen met mijn moeder dus dat maakte mijn stap daar heel makkelijk in. Maar mijn oudste zus had dat in het begin ook wel.
16 jaar
3 weken geleden
@m17 Ongemakkelijk is veel gezegd maar ergens vind ik het nog altijd awkward om een sigaret op te steken waar mijn ouders (of familie) staan op te kijken haha , ze weten nochtans dat ik rook en ze doen het zelf ook , maar toch ! Als ik het thuis doe is het meestal alleen in mijn kamer maar roken in de kamer waar ik slaap vinden mijn ouders dan weer niet zo leuk .
17 jaar
3 weken geleden
@m15 ik ook niet hoor. Heerlijk alleen al om de dag met een lekker sigaretje te beginnen!

@m16 vind jet ongemakkelijk thuis te roken dat je dan bijna niet rookt?
15 jaar
3 weken geleden
Ja dat is heel moeilijk om dan niet te roken. Ik kan echt niet zonder meer eigenlijk
16 jaar
3 weken geleden
@M15 Ik kan wel nog altijd een tijdje zonder hoor , maar als er een pakje in de buurt is en je vrienden roken is het moeilijk om er geen te nemen . Thuis rook ik eigenlijk weinig , maar wanneer ik bij vrienden ben heb ik mijn pakje op zak en rook ik nogal veel , de meeste roken en/of vapen ook .
17 jaar
3 weken geleden
Jaa dat is echt niet fijn zonder te zitten. Maar gelukkig zit ik dat bijna nooit en anders ligt er wel ergens een pakje van de anderen haha
15 jaar
3 weken geleden
@m16 zoo kut ja ik moet echt wel kunnen roken hoor pff gelukkig ligt hier altijd genoeg op voorraad
16 jaar
4 weken geleden
Ja , dat gevoel wanneer je zin hebt en je pakje is leeg is inderdaad eng haha ! Hier koopt mama mijn pakjes maar ik moet ze wel zelf betalen van mijn zakgeld , ik ben regelmatig blut dus dat is dan wel een probeem want indien ik geen centen geef geen pakje (en uitgesteld betalen wil mama niet ! ) .
17 jaar
4 weken geleden
@m15 Nee kom nooit tekort omdat m'n moeder en zussen ook roken, maar gewoon elke keer vragen of ze meenemen hoef ik dan niet meer.
15 jaar
4 weken geleden
@17 waarom wil je graag zelf halen? Kom je wel eens tekort? Dat lijkt me echt kut heb je zin in een sigaret heb je niks meer
17 jaar
1 maand geleden
Hier rookt iedereen thuis. M'n moeder en mijn 2 zussen. Wel altijd buiten. Vind ik zelf ook wel fijn. Ben wel blij als ik straks 18 ben en zelf ook kan halen nu moet ik altijd vragen aan mam of sis.
15 jaar
1 maand geleden
@m15 aa ja dan ist wel koud. Paar maanden geleden mocht ik van m’n pa nog binnen roken! Maar hij is gaan samenwonen met z’n vriendin en die heeft t liever niet😏 dus vandaar dat we dan samen in het tuinhuis zitten. Maar mijn ouders weten dat ik rook dat scheelt ook al
15 jaar
1 maand geleden
m16 : hier staat geen tuinhuis en een sigaret opsteken waar mijn ouders staan op te kijken vind ik nog altijd awkward haha !
15 jaar
1 maand geleden
@m16 ik heb geluk m’n pa rookt ook dus die zet de kachel aan in het tuinhuis. Kunnen we relax en warmpjes roken
16 jaar
1 maand geleden
m15 : Klopt , bij mij ook maar lukt hier niet altijd : ik mag intussen roken maar niet binnen in huis en dadelijk 's morgens gaan buitenstaan met een sigaret zie ik dikwijls ook niet zitten haha !
17 jaar
1 maand geleden
@m15 ja klopt! Het gevoel dat je dan krijgt is zo ontspannen.
15 jaar
1 maand geleden
@m17 de eerste als je wakker word is echt mn favo
17 jaar
1 maand geleden
M15 klopt heb ik ook. Vooral als ik na een paar uur eindelijk weer kan roken.
15 jaar
2 maanden geleden
Ik vind het niet leuk maar lekker kan echt genieten van m’n sigaretje
16 jaar
2 maanden geleden
J23 : ik denk dat vapes net gevaarlijker zijn dan sigaretjes , bij een sigaret wéét je wat je in je longen trekt (tabak) en wat de risico's zijn , bij vapes wéét men gewoon niet wat er allemaal inzit en wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn en blijft het een gok als je het doet . Ik rook wél sigaretten maar vapen doe ik niét , ben er gewoon bang van .
23 jaar
2 maanden geleden
Vroeger waren de mensen nog niet zo goed geïnformeerd over de gevaren en schadelijke gevolgen van roken. Deze onwetendheid is hier nu niet meer dus moet je echt goed gek zijn nu nog te beginnen met roken. Ik zou bij elke trek aan een sigaret steeds banger worden om longkanker te krijgen. Bij vapen zijn de gevaren en gevolgen van de voornamelijk chineese brol nog niet helemaal gekend, maar dit beloofd sowieso ook weinig goeds. Veel van het chinese goedkope speelgoed en kleding bevatten ook al schadelijke stoffen. Dat vapen zal vermoedelijk ook niet bevorderlijk voor de gezondheid zijn.
17 jaar
2 maanden geleden
Ik vind altijd als ik even niet heb kunnen roken dat heerlijk rustige gevoel dat je krijgt na een trekje heel fijn.

Ik rook graag een sigaretje. Heb het ook altijd thuis gezien dus kleine stap te beginnen.
16 jaar
2 maanden geleden
Na het eten en de koffie vind ik het wel lekker rook er 4 per dag
19 jaar
2 maanden geleden
Ik vind roken echt een slechte gewoonte. Zelf heb ik nog nooit gerookt maar ook niet de trigger gehad om dat te doen.
16 jaar
2 maanden geleden
Ik was vroeger ook heel anti-roken . Tot mijn beste vriendin ermee begon en ik na een tijdje ook eens wou proberen . Die eerste keer viel niet mee maar er kwam een tweede keer , een derde .... Nu rook ik sinds een jaartje en ik rook nu eigenlijk graag alhoewel ik wéét dat het ongezond en duur is . Wat er nu echt zo leuk aan is kan ik moeilijk uitleggen , het voelt voor mij gewoon goed om een sigaretje op te steken . Ik wil roken zeker niet aanmoedigen maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ie het doet of niet vind ik , en wel altijd respect hebben voor niet-rokers ! Dat het op school en veel andere plekken verboden wordt is normaal , er zijn genoeg andere plaatsen waar je het wél kan zonder anderen te storen of in de verleiding te brengen he ,
22 jaar
2 maanden geleden
Bijna alle mensen die ik ken, geven eerlijk toe dat er niet veel leuks is aan roken. Maar ze zijn er fysiek aan verslaafd, ze kunnen niet meer anders. Dat geldt ook voor vapen: daarin doen fabrikanten opzettelijk grote hoeveelheden nicotine, net om gebruikers zwaar verslaafd en dus afhankelijk te maken.

De meeste rokers zeggen wel dat een sigaret na het eten hen oplucht, dan voelen ze zich minder zwaar. Dat klopt: als je zwaar gegeten hebt, drijven er in je bloed een massa kleine vetbolletjes rond. Dat veroorzaakt mee dat "zwaar" voelen. Nicotine doet die vetbolletjes neerslaan tegen de wanden van je aders. Daardoor voel je je dus opgeluchter. Maar die neerslag veroorzaakt wel aderverkalking en vernauwing van de bloedvaten, en hartschade.

En ja, rokers stinken uit hun bek. Als je zo iemand kust, lijkt het net alsof je een vuile assenbak kust. Echt walgelijk.

Mijn vader heeft al een hele auto opgerookt, bij wijze van spreken. Zoveel kost dat. En dan maar klagen dat hij geen geld heeft.
14 jaar
2 maanden geleden
Roken is stom maar is verslavend. We mogen hier op het school terrein niet roken.

Vapen

Hoe slecht?