• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Aanmelden
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Roken
  4. Klaar met roken vriendin
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Aanmelden
  • Werken bij
  • Onze locaties
  • JOU Academie
  • Pers & Publicaties
  • Onze partners

Check onze socials

• Privacyverklaring
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Klaar met roken vriendin

18 jaar
4 weken geleden
Mijn vriendin rookt en ik ben er helemaal klaar mee. Ik wil het niet uitmaken maar ik irriteer me er elke keer zo aan. We hebben gepraat maar ze gaat niet stoppen wat nu?
9 reacties
18 jaar
4 weken geleden
Iedereen die begonnen is met roken vond de eerste sigaret vast wel vies. Maar je deed het om stoer mee te doen met vriend(inn)en. En zo raak je verslaaft terwijl je weet dat het slecht is voor je lichaam en je bankrekening. Van mij mag de prijs nog veel stijgen.
Stoppen zit tussen je oren, want je verstand weet wel beter. Koop niks meer, pak niks meer aan van een ander en je lichaam zal blij zijn. En ga wat leukere dingen doen met het geld wat je bespaart.
20 jaar
4 weken geleden
Toevallig rook ik. En doe eens je best is wel verrekte makkelijk gezegd! Ik rook graag dus dag maakt stoppen niet makkelijk. Nu ben ik dat ook nog niet van plan,
15 jaar
4 weken geleden
Het is mss wel makkelijker gezegd dan gedaan maar doe eens een beetje je best! Het is ongezond. Als je vriendin net is als j22, zo zelfverzekerd dat het bij zijn leven hoort dan moet je het uitmaken naar mijn mening. Dat ze dan met een ander gaat roken.

AL DE MENSEN DIE ROKEN ZIJN EGOÏSTISCH!!! Ze denken niet aan de stank die ze achterlaten, hun vieze tanden, stinkende adem en dan gwn de peuken laten liggen. Het zou ILLEGAAL MOETEN ZIJN!
18 jaar
4 weken geleden
Iedereen kan stoppen met roken. Maar ook iedereen die rookt zal vanzelf wel een keer stoppen met roken, want je gaat er meestal ook aan dood. Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarvoor heb je wel een groot deel van het zorgbudget opgemaakt wat beter aan iets anders besteed had kunnen worden zoals ernstige ziektes bij kinderen.
Helaas denken de rookverslaafde alleen aan zichzelf.
Dus ook niet aan hun partner die roken smerig vind. Zoenen met een asbak is ook niet aan te raden.
22 jaar
4 weken geleden
Wat is precies wat je eraan irriteert? De plekken waar ze rookt of maak je je vooral druk om haar gezondheid?
Ik rook zelf en mijn vriendin niet. In het begin vond zij dat behoorlijk vervelend en hebben we er meerdere discussies over gehad. Voor mij hoort roken bij mijn leven en ik wilde daar niet mee stoppen. Dat heb ik ook aangegeven en gezegd dat als zij daar niet mee kan leven, we misschien niet bij elkaar passen. Sindsdien is het eigenlijk geen onderwerp van discussie meer.
Ik vind het ook een beetje vreemd dat er vaak automatisch vanuit wordt gegaan dat de roker zich maar moet aanpassen. Natuurlijk moet je rekening houden met elkaar, maar dat geldt wat mij betreft wel van beide kanten. Als iemand al rookte voordat je een relatie kreeg, dan weet je ook dat dat bij die persoon hoort. Dan vind ik het niet eerlijk om later te verwachten dat diegene ineens moet stoppen of zich overal maar aan moet aanpassen.
Dat is bij ons ook zo gegaan toen we gingen samenwonen. Ik heb toen gezegd dat ik binnen wil kunnen roken. Buiten roken vind ik prima als het lekker weer is, maar ik wil niet voor iedere sigaret naar buiten moeten, zeker niet als het koud is, regent of laat is. Binnen rook ik vooral in de woonkamer, zodat zij er in de rest van het huis minder last van heeft. Zo houden we met elkaar rekening. Dat lijkt mij ook redelijker dan dat alle aanpassing maar van één kant moet komen.
20 jaar
4 weken geleden
Duidelijk geen rokers. Stoppen is makkelijker gezegd dan gedaan hoor!
20 jaar
4 weken geleden
Pakje sigaretten stiekem pakken. en dan van die nep sigaretten er tussen stoppen. Heb vernome dat deze nie te roke zijn
19 jaar
4 weken geleden
Ja gewoon, uitmaken. Laat haar lekker gelukkig wezen met een andere roker.
16 jaar
4 weken geleden
Ik denk dat je je besluit al gemaakt hebt. Ik zou net hetzelfde doen. Vraag het nog is dat ze stopt anders is het wel klaar geweest idd. Veel succes, sta strek in je schoenen en maak de juiste keuze 😉
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.