Om te beginnen jongen geef ik je moeder helemaal gelijk in haar aversie tegen alcohol. Ik werk dagelijks met mensen met een alcohol probleem, mannen van 40 die al te veel gedronken hebben en alleen nog maar kunnen kwijlen, brabbelen en in hun broek schijten.
Ik vind alleen wel dat dit verkeerd aagepakt is. Je moeder had moeten uitleggen waarom jullie met jullie veel te jonge vingers van die drank af moeten blijven.
Jij hebt namelijk nog een heel jong brein die volop in ontwikkeling is. Deze is aan het groeien en aan het ontwikkelen. Alcohol maakt hersencellen kapot, best zonde toch?
Verder, omdat jouw brein nog niet volwassen is, is alcohol geen goed idee WANT (en die want is zo belangrijk)
- jouw inhibitie is nog niet ontwikkeld. Dat betekend eigenlijk dat, hoewel jij denkt van wel, je gewoon nog niet zo goed over consequenties na kunt denken. Dit is niet erg, dit is gewoon natuurlijk. Dat deel van jouw hersenen moeten namelijk nog verder groeien. Het gevolg is dat je fouten maakt en domme dingen doet. part of growing up, van fouten leer je enzo. Maar als je fouten maakt met te veel alcohol hebben die helaas consequenties die wij niet voor jouw kunnen oplossen
- Daarmee maakt alcohol het beetje inhibitie wat je hebt ook nog kapot dus ga je nog meer domme dingen doen
Samengevat maak je je hersenen kapot, rem je ze in de ontwikkeling en gaat jouw domme dingen doende puberbrein (nogmaals. no offence, we've all been there), nog dommere dingen doen
Dus blijf nog even lekker van die alcohol af en ontwikkel sterk en gezond oke?