• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Verliefd & Verkering
  4. Verliefd & Verkering
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Te veel nadenken en verliefd zijn

19 jaar
2 maanden geleden

Ik werk momenteel in een supermarkt en heb het prima naar m'n zin.

De laatste tijd werk ik steeds vaker met een collega waar ik steeds meer gevoelens voor krijg. We werken vaak wel allebei vaak op een andere afdeling, maar toch, elke keer als ik haar zie, dan krijg ik kriebels in m'n buik.

We praten de laatste tijd wel meer met elkaar maar ik weet vaak niet goed wat te zeggen. Ik denk gewoon veel te veel na over wat ik doe en hoe ik dingen zeg omdat ik het niet 'fout' wil doen.
Elke keer als ik iets zeg dan denk ik na over wat ik beter had kunnen zeggen of beter had kunnen doen.

Ik merk dat we eigenlijk onbewust best wel veel naar elkaar kijken en ik krijg dan ook spontaan een glimlach op m'n gezicht.
Nu ik dit zo schrijf krijg ik weer kriebels in m'n buik.

Alleen 's avonds als ik op bed lig voordat ik ga slapen denk ik best wel veel na.

"Wat als zij mij niet zo ziet zoals ik haar zie?"
"Wat als ze gewoon al een vriendje heeft?"
"Waarom onderneemt zij geen actie als ze mij toch ook leuk vindt?"

Soms denk ik gewoon te veel na over wat er fout gaat of fout kan gaan en doe ik dingen die misschien niet zo logisch zijn.

Heeft er iemand toevallig iets soortgelijks ooit meegemaakt of zijn er mensen met advies? Vooral de vraag "Waarom onderneemt zij geen actie als ze mij toch ook leuk vindt?" blijft de hele dag in mijn hoofd ronddwalen...

8 reacties
18 jaar
2 maanden geleden
Hoe vaak zien jullie elkaar? Misschien kun je haar appen? Als je haar nummer hebt. Dat voelt misschien minder eng.
17 jaar
1 kwartaal geleden
Ben wel benieuwd, heb je je eerste stap gemaakt?
19 jaar
2 kwartalen geleden
Oké, stel dat ik zondag of ergens anders komende week een move zou maken...

Wat moet ik dan zeggen?
Moet ik meteen met de deur in huis vallen en zeggen dat ik haar leuk vind? Of moet ik gewoon vragen of ze binnenkort wat leuks wil gaan doen samen?
18 jaar
2 kwartalen geleden
Raap je ballen bij elkaar en ben een man!

Vraag haar gewoon, dan hoef je ook niet meer te piekeren.
20 jaar
2 kwartalen geleden
Ik heb ook deze quote gelezen

‘Liefde is voluit op je gezicht durven gaan voor iemand’
17 jaar
2 kwartalen geleden
Eerste jongen 15

Waarom ben jij ineens 15? Jij bent die jongen van 23 die altijd enorme lappen tekst typt. Je praat precies hetzelfde.

Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

15 jaar
2 kwartalen geleden
misschien durft ze zelf niet om iets te zeggen of denkt ze waarom onderneemt hij geen actie
15 jaar
2 kwartalen geleden
Hoi TS,
De vraag die je stelt is begrijpelijk: waarom onderneemt zij geen actie als zij mij toch ook leuk vindt?
Die vraag kan zij natuurlijk ook stellen, maar dan andersom. Zij kan het natuurlijk net zo goed spannend vinden.
Uit onderzoek van Lexa blijkt dat slechts 41 procent van de vrouwen tussen de 18 en 65 ooit een man op date gevraagd heeft. dat betekent dus ook 59 procent niet. Oftewel: als je haar leuk vindt, en dat lijkt duidelijk, zet dan de eerste stap zelf. Als het wat wordt, dan heb je een leuke date. zo niet, dan heb je in ieder geval initiatief genomen. Succes!