Ik zit met iets. Iets wat voor mij best een groot probleem is.
Er is een meisje dat ik echt heel leuk vind, en ik heb het gevoel dat zij wel doorheeft dat ik iets voor haar voel. Ik heb het haar nog niet letterlijk verteld, maar ik probeer het een beetje subtiel duidelijk te maken. Toch vind ik het moeilijk om het rechtstreeks te zeggen, omdat ik bang ben om afgewezen te worden. Ik wéét dat het uiteindelijk gewoon een kwestie is van het doen en dat het ergste wat kan gebeuren is dat ze nee zegt maar het blijft spannend.
Alleen… dat is niet waar ik het meeste mee zit.
Er is namelijk nog een ander meisje waarvan ik het idee heb dat zij iets in mij ziet. We kunnen goed met elkaar opschieten, maar voor mij is het puur vriendschappelijk. Meer dan dat zal het ook nooit worden, zo zie ik het gewoon. Ze heeft me gevraagd of ik dit weekend met haar uit wil gaan. Dat leek me op zich wel leuk, gewoon gezellig, als vrienden. Alleen heb ik er een beetje een vreemd gevoel bij. We zijn nog nooit samen uitgegaan, en ik heb het vermoeden dat ze misschien een move gaat maken.
Ik ben bang dat als we allebei wat gedronken hebben, er iets gebeurt wat ik niet wil. Niet eens vanuit mij, maar dat zij misschien ineens probeert me te zoenen of iets in die richting. En mocht dat gebeuren, dan zal ik wel duidelijk zeggen dat dat niet is wat ik wil, maar ik zou het echt niet oké vinden tegenover mijn crush. Zoiets hoort gewoon niet te gebeuren. Alleen weet ik ook dat als je in zo’n moment zit, het lastig is om direct goed te reageren.
Wat me het meest zorgen baart, is dat mijn crush er misschien achterkomt dat ik met haar ben uitgegaan. En áls er dan iets gebeurt, dan weet ik dat ik het wel kan vergeten. Dat soort dingen komen altijd uit. Zeker omdat ze elkaar ook kennen, wat het allemaal nog ingewikkelder maakt. (Niet perse vriendinnen van elkaar, meer een kennis van het zien)
Ik heb al gezegd dat ik mee uitga, maar ik merk dat ik er tot het weekend waarschijnlijk nog best mee zal zitten.
Stiekem hoop ik dat jullie misschien een goed idee hebben hoe ik dit zonder gedoe kan laten verlopen. Misschien maak ik me ook te druk en bedoelt zij het ook gewoon vriendschappelijk maar dat weet je natuurlijk nooit van tevoren.