• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Verliefd & Verkering
  4. Verliefd & Verkering
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Ik weet niet of ik verliefd ben...

15 jaar
1 kwartaal geleden
Hoiii nou kijk er zit dus een meisje bij mij in de klas en we gaan dus best veel met elkaar om omdat we ook in dezelfde vriendengroep zitten. En we praten dus ook veel op snap mr veel als in best wel heel veel. Het is ook gwn zo als er wat gebeurdt dan kijken wij elkaar aan ipv dat ze haar vriendinnen aankijkt ofzo snapje. We hebben dus ook al 2 keer afgesproken en dat was ook geen seconde awkward, het was juist alleen mr leuk. Mr nu weet ik dus niet of ik verliefd ben. Ben ik wel verliefd? Mr ja wat is verliefd zijn? Hoe voelt dat dan? Miss wordt ik wel nooit 'verliefd'en is dit alles wat ik ooit ga voelen? Snap je? Ik weet echt niet qat ik moet doen/voel. Dus iemand advies? Of miss een soorgelijke ervaring zou ook helpen denk ik. Nou thxx alvast
3 reacties
23 jaar
1 kwartaal geleden
Dag TS, Waarom doe jij zo moeilijk? Je hebt een hele innige en intieme band met elkaar. Het enige is dat jullie nog niet met elkaar naar bed zijn geweest. Die drempel is op dit moment nog wat te hoog, maar op een dag zijn jullie daar aan toe. Dat gaat allemaal vanzelf. Geen stress, geen haast. Laat het groeien en laat de natuur zijn werk doen!

Psychologen zeggen dat verliefdheid en rouw twee jaar duren. Dan moet het overgaan naar liefde en berusting. Jullie zitten eigenlijk al in het stadium van liefde en dat is toch heel fijn? Vriendschap is liefde.
Accepteer voor jezelf dat wat jullie nu hebben heel bijzonder is. Iemand met wie je alles kan delen en die alles met jou deelt en die jij niet meer kwijt wilt en datzelfde geldt voor haar.Wat wil je meer?

Hoe het verder zal gaan dat weet je nooit. Voor haar kan je niet spreken, maar jij wilt je leven met haar delen. Niet alle tienervriendschappen houden stand maar daarnaast zijn er ook paren die al 40 jaar samen zijn en elkaar soms al hebben leren kennen toen ze nog jonger waren dan jullie.

Geniet van jullie vriendschap en ga niet moeilijk zitten doen van "ben ik verliefd of niet?". Jullie houden van elkaar en zijn elkaars beste vrienden. Dat is wat het is en daar zou je heel blij mee moeten zijn! Wat er verder van kan komen, dat merk je vanzelf wel. Laat haar het aangeven!
15 jaar
1 kwartaal geleden
Bednkt voor het reageren j15 kijk het probleem is dat het absoluut geen normale vriendschap is voor mij. Kijk ik ben bevriend met meer meiden mr dit is anders, we vertellen elkaar letterlijk alles en ik weet dus ook dingen die niemand weet en zei ook van mij. En als ik zeg veel contact bedoel ik ook echt veel contact (letterlijk nu zitten we op snap) en we sturen dus eig altijd filmpjes naar elkaar die soms wel drie kwartier duren ofzo. En ik heb gwn het gevoel dat ik niet meer ga voelen als dit. Ik ben dus best wel een overthinker en maak dus best vaak een toekomstbeeld in m’n hoofd, eerder was dat gwn altijd met ‘mijn toekomstige vriendin’ mr als ik daar nu aan denk dan zie ik dat met haar. Zegt dat niet gwn al genoeg? Nou vlg mij heb je wel door dat ik lichte paniek heb. Mr toch zegt m’n gevoel meer ja dan nee. Zal ik er dan voor gaan? Mr ja maak ik dan een move? Of moet ik gwn een appje opstellen waarin ik gwn zeg wat ik voel? Oke pls send help
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

15 jaar
1 kwartaal geleden
Hoi TS/J15
Je bent niet verliefd, dat is de duidelijk voor mij. De manier hoe gezellig jullie met elkaar omgaan. Dat klinkt als een vriendschap of als soulmates. Buiten het feit dat je deze vraag stelt. (Niet lullig bedoeld)

Kijk in de spiegel en stel jezelf deze vragen. Wat voel ik voor precies haar. Zou ik met haar een serieuze relatie willen.