• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Verliefd & Verkering
  4. Verliefd & Verkering
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

(wat) moet ik reageren?

13 jaar
1 week geleden
Gisteren had ik afgesproken samen met mijn lief mijn beste vriendin en haar lief om te gaan bowlen. We komen allemaal best goed overeen en het was heel leuk maar ze (de jongens) waren nogal heel openlijk bezig over raggen. (ik en hij zijn 4 maanden samen en zij en hij 2 maanden) De jongens waren heel blij toen ze wisten dat het mag vanaf 14 (raggen) en hij stuurde mij om 00:01 kom raggen 🥹 en ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Heeft iemand hier tips voor want ik weet niet of ik hier op moet terugkomen of het gwn negeren?
9 reacties
16 jaar
1 week geleden
Respectloos, hij zal wel proberen stoer te zijn voor zijn vrienden, maar dit is gewoon kansloos en heeft niks met een serieuze relatie te maken, hij wil je gewoon gebruiken voor seks lijkt het wel.
13 jaar
1 week geleden
Doe alleen wat je wil! Als hij wil raggen dan kan hij dat doen met zijn vrienden
22 jaar
1 week geleden
Sommige jongens zijn alleen maar geinteresseerd in klaarkomen. Ze lopen blind achter hun piemeltje en hun hormoontjes aan. Ze zien wel je tieten en je kut, maar ze beseffen niet dat daar nog een heel mens aan vast hangt, met gevoelens, wensen, dromen,...

Dus zeg duidelijk dat je (bijvoorbeeld) alleen wil knuffelen en zoenen, maar geen sex, geen vingeren, geen penetratie. (Als dat is wat je wilt, ik geef maar een voorbeeld.)

Wat je dan zelf niet moet gaan doen, is hem teveel opwinden, dus hem niet gaan uitdagen met je halfbloot te laten zien tot zijn piemel stokstijf staat en blauw ziet; en dan pas nee zeggen. Nee, je moet hem van in het begin de grenzen zeggen.

Dan merk je snel of hij in je geinteresseerd is als mens, of dat hij enkel uit is op sex en klaarkomen.

Dus je moet daar zo openlijk en eerlijk mogelijk over praten, samen overleggen, samen grenzen stellen en die respecteren. Heel lastig in het begin, zeker als je erg preuts opgevoed zou zijn (zoals bij ons helaas). Maar daarna gaat het makkelijker. Hoe openlijker hoe beter.
23 jaar
1 week geleden
Dag Meisje, Het is wel duidelijk dat jij nog lang niet aan een seksuele relatie toe bent. Zelfs vraag ik mij af in hoeverre jullie vriendschap als verkering kan worden gezien.
Misschien dat jouw vriend en die van je vriendin er wel van dromen om echte seks met jullie te hebben, maar daar gaat een hele fase aan vooraf voordat jullie daar klaar voor zijn. Het is iets waar je geleidelijk aan naar toe groeit. Voor je aan seks toekomt moeten jullie eerst meer naar lichamelijke en geestelijke intimiteit toegroeien en misschien wat volwassener worden.

Van die jongens kan het stoere praat zijn en hopen ze hooguit dat jullie (jij en je vriendin) er op ingaan maar zullen ze het wel accepteren als jullie zeggen dat je het daar nog te vroeg voor vindt. Tenslotte zijn het ook nog gewoon jongetjes. Het idee van echte seks is spannend, maar ook wel een beetje eng.
Bij alle dieren is het zo dat het vrouwtje bepaald of er gepaard gaat worden en bij de mensen is het al net zo. Jij bepaalt, besef dat goed! Voor jou zit er veel meer aan seks vast dan voor die jongens.

Het lijkt mij dat jullie relatie eerst wat meer een echte relatie moet worden en niet alleen maar een leuke vriendschap. Jullie moeten verantwoordelijkheid naar elkaar gaan voelen.
Jij hebt zijn ouders niet ontmoet en hij die van jou niet. Weten jouw ouders dat jij een vriendje hebt?
Op jullie leeftijd kan er nog van alles gebeuren en die jongen mag dan wel je eerste vriendje zijn maar waarschijnlijk niet de laatste en ook niet die waarmee jij een echt serieuze relatie gaat hebben. Dat komt pas als je rond de 20 bent. Dan ga je over de rest van je leven nadenken.

Als jij seks voorlopig niet ziet zitten maak dat dan duidelijk. Als je ouders nog niet weten dat jij een vriendje hebt, neem hem dan een keer mee naar je ouders. Dan gaan ze misschien bedenken dat bepaalde maatregelen nodig gaan zijn.
Wil je vriendje niet mee naar je ouders dan weet je eigenlijk al genoeg. Hij is niet serieus. Dan is seks voorlopig zeker niet aan de orde als jij dat al zou willen.

Je bent 13, je hebt nog tijd genoeg en hoe eerder je er aan begint hoe eerder je er op uitgekeken bent. Je kan hier lezen wat voor rare dingen sommigen dan gaan doen om het toch nog spannend te maken.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

22 jaar
1 week geleden
Je kan het beste duidelijk zijn. Dus het antwoord is dan "nee". Als hij dat snapt is het verder prima. Als hij het niet snapt en erover blijft beginnen dan kan je aangeven dat hij respectloos is tegenover jou. Dan moet je alleen nog voor jezelf bepalen of je dat wilt accepteren of niet.

Niet reageren zal ervoor zorgen dat de vraag gesteld blijft worden. Dus beter gewoon Nee antwoorden.
15 jaar
1 week geleden
Kijk ts je doet wat je niet laten kan maar eig heb je net alle antw gegeven. Ga eerst is praten met hem. Wrs heeft zijn vriend tijdens het bowlen zijn hoofd wat gek gemaakt en dan heeft hij echt zin in raggen. Zo werkt het brein van een jongen nu soms eenmaal op die leeftijd. Dus praat eerst. Zeg wat je ons zei. Dat je liefst eerst elkaars ouders wil ontmoeten en dan wil gaan experimenteren om dan pas later als jullie elkaars lichaam wat beter leren kennen om dan te gaan neuken.

Zelf vind ik het nogal raar moest mijn vriendin nu plots sturen kom raggen. Ten eerste dat zeg je niet zomaar plots om 00:01. Je praat erover. En meestal gebeurt de eerste keer omdat alles vlot loopt. Bv jullie zijn met 2 een dagje uit geweest naar t stad en hebben gezwommen en elkaar in het zwembad wat aan het strelen waren jullie komen terug thuis ploffen in bed kussen en dan loopt het zo over tot de eerste keer.

En je bent nog geen 14 dus best nog even wachten met het echte raggen. Experimenteer eerst en pas op je 14 neuken.

Dus wat zeg je nu ( of wat zou ik doen moest ik op jou plaats staan) eerst een beetje bozer reageren dat je het raar vindt dat hij dit op deze manier vraagt. Zeg dat je eerst wat wil experimenteren en elkaar pijpen en beffen ofzo vooraleer jullie echt gaan neuken. Zeg dat je zijn ouders wil ontmoeten en dat je pas echt seks wil hebben als hij een condoom over zijn piemel trekt jij aan de pil en beide 14 zijn.

Denk je dat hij dit idee krijgt door het bowlen? Heb je hem al naakt gezien of zijn piemel gezien? Hebben jullie al iets geëxperimenteerd? Hoever stonden de andere in hun seks relatie?

Zet even alles op een rijtje en maak een goede en duidelijke keuze, succes, laat zeker weten wat je beslist hebt!
13 jaar
1 week geleden
J23 TS hier, ik ben nog geen 14 en gebruik ook niet de pil. We zijn nog niet echt bij elkaar op ontdekking gegaan en ik zou ook zeker graag hebben dat hij eerst mijn ouders ontmoet en ik de zijne. Hij stuurde het vandaag weer maar ik heb het weer gwn genegeerd en op geopend gelaten ik weet gwn niet goed wat ik moet reageren als hij dat weer zegt. Hij stuurt het ook alleen maar via tekst hij heeft er nog niet echt over gepraat.
16 jaar
1 week geleden
Jij bent nog geen 14 dus jij mag het niet! Of gewoon nee zeggen als je niet wil. Laat je niet dwingen
23 jaar
1 week geleden
Raggen heeft verschillende betekenissen maar wat die vrienden er mee bedoelen is dat ze seks willen en zo begrijp jij dat ook. Blijkbaar zie jij er tegenop, vandaar dat je hier die vraag stelt.
Bij seks gaat het er om dat het voor beide partners leuk is en met volledige toestemming moet gebeuren. Jij twijfelt erg en dan denk ik dat jij er nog niet echt klaar voor bent. Zij zijn 14 en dan mag het officieel (met toestemming van de ouders) maar ben jij ook 14?
Als je de verschillende topics op het forum leest dan zie je wel dat er heel wat zijn die zich niets van die leeftijd van 14 aantrekken en ook denk ik niet dat alle ouders weten wat ze doen, maar jij bent jij en daar gaat het om.

Jij hebt 4 maanden verkering met je vriend en je vriendin 2 maanden. Dan neem ik aan dat jullie bij elkaar wel eens op 'verkenning' zijn gegaan. In Amerika spreken ze over petting als het gaat om wat stelletjes samen doen. Petting is alles wat je doet bij seks maar niet neuken.
voor het gevoel van die Amerikaanse tieners hebben ze dan niet echt seks gehad.
Het is een manier om elkaars lichaam te leren kennen en te ontdekken wat seks is en wat dat met je doet. Hoever zijn jij en je vrienden op dat punt?
Zij willen 'echte' seks, maar wat wil jij? Gebruik jij de pil?
Je wilt geen moeder worden als je 14 bent. Als er iets gebeurt waar dat het gevolg van kan zijn en je wilt voorkomen dat dat er van komt dan geeft dat een hoop gedoe.

Denk goed na over wat jij wel en wat jij niet wilt. Zeg dat ook tegen je vriend, praat er over met je vriendin. Samen staan jullie sterker naar die jongens. Die willen op dit moment ook niet echt vader worden lijkt mij. Wees sterk! Kleine pleziertjes kunnen hele vervelende gevolgen hebben. Die eerste keren zijn vaak ook niet echt leuk voor een meisje. Vrijen moet je ook leren, vooral die jongens!
Als het er dan toch van komt, liever niet dus, sta er dan op dat ze condooms gebruiken!