• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Verliefd & Verkering
  4. Verkering met moslims?
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Verkering met moslims?

17 jaar
3 weken geleden
Hoi, ik ga naar een school waar de meeste leerlingen islamitisch zijn. Uiteraard zijn er dan een paar moslimse meisjes die ik wel leuk vind. Alleen weet ik niet zeker of ik ze wel kan uit vragen, want het schijnt in de Islam in veel gevallen haram (verboden) te zijn om ook maar iets met elkaar te hebben voor het huwelijk. Een moslimse vriend van me had me wel een keer verteld dat niet elke moslim in Nederland zich hier per sé aan houdt, omdat de cultuur in dit land vanzelf een beetje verwestert. Heeft iemand hier wel eens verkering gehad met een moslim? En deed de familie van diegene daar erg moeilijk over?
13 reacties
17 jaar
3 dagen geleden
Als je moslim wilt worden denk ik dat je je moet laten besnijden, een stukje van je piemel afsnijden. Heb je dat ervoor over?
15 jaar
4 dagen geleden
Je kunt je beter niet bekeren. Die meiden doen alles zolang niemand uit hun community het weet.
12 jaar
2 weken geleden
Zij kan ook bekeren waarom jij?
22 jaar
2 weken geleden
Als ik mij moet bekeren tot een achterlijke religie (in mijn ogen, want ze heeft in 1000 jaar niets gerealiseerd) alvorens ik met iemand mag uitgaan of samenzijn, dan zal ik wel iemand anders zoeken uit andere kringen waar ze wel nuchter gezond verstand hebben, en wel met hun tijd mee zijn.
21 jaar
2 weken geleden
Je kan je bekeren tot de Islam. Dat gebeurt heel vaak bij jongeren.
20 jaar
3 weken geleden
Zoals anderen al zeggen, bespreek dat met het meisje. Iedereen staat daar anders in. Mijn ervaring is een beetje mixed feelings. 3 jaar geleden heb ik een tijdje verkering gehad met een meisje uit een moslim familie. Zij was weinig met het geloof bezig. Ze droeg bijvoorbeeld geen hoofddoek, ze dronk weleens alcohol en we hadden ook seks. Haar ouders waren wel gelovig maar niet super streng. Het waren best aardige mensen en toch merkte ik als ik daar was dat ze niet echt blij waren dat ze met een niet-moslim jongen verkering had. Dit was niet de reden dat het uit is gegaan maar echt een toekomst zat er ook niet in denk ik.
17 jaar
3 weken geleden
Hey TS, het advies is al meer gegeven, vraag het bij het betreffende meisje na, zij alleen kan jou het antwoord geven.

Wat ik recent wel heb meegemaakt in mijn vriendengroep is dat een meisje uit de groep met een Marokkaanse jongen verkering heeft gekregen. Was een leuk stel en ze paste ook echt bij elkaar. De verkering was compleet, dus sex en zo! Maar na een jaar ver af naderde dat, hij begon haar meer te claimen en op familiefeestjes bij hem (daar was niet gezegd dat ze verkering hadden) moest zij bij de vrouwen gaan zitten en mocht ze niet bij de Jongen in de buurt komen. Vervolgens kwamen er meer regels, geen broek meer aan maar een rok of jurk, niet meer met andere jongens praten etc. Mijn vriendin heeft het toen snel uitgemaakt want dat is geen basis voor een gelijkwaardige vriendschap en ik geef ze zeker gelijk hierin.
17 jaar
3 weken geleden
@M22 weet niet waarom je zo aanneemt dat onderdanigheid een reden voor me is om me aangetrokken te voelen... sommige moslimse meisjes zijn gewoon heel mooi en gezellig
22 jaar
3 weken geleden
Hangt ervan af hoe vrijgevochten en nuchter ze zijn.

Sommige moslims (zoals diegenen die recent gevlucht zijn uit Iran voor de zedenpolitie) zijn heel open en zijn even Westers als wij, of soms nog Westerser. Wij hebben hier zo verschillende aan de univ. Het eerste wat die deden toen ze hier toekwamen, was hun haren losmaken, en een spannende jeans en trui met korte mouwen aantrekken. Allemaal dingen waarvoor ze in Iran door de zedenpolitie opgepakt waren. Iraansen zijn meestal ook hoog opgeleid en beschaafd: de Perzen zijn altijd al een groot volk geweest. "Persians are no Arabs"; je mag die niet met elkaar verwarren. Meestal kunnen die Iranezen na een jaar al beter Nederlands dan veel anderen die hier al 50 jaar wonen. (Tenminste toch diegenen die ik gezien heb.)

Recent toegekomen Marokkaansen zijn ook redelijk vrij; in Marokko lopen ze in bikini op het strand. Tenminste in de grote steden, niet in achterlijke plattelandsdorpjes.

Maar veel moslims die hier al drie generaties zijn, zitten nog altijd muurvast in hun oude middeleeuwse cultuur, die in hun eigen land al lang niet meer bestaat. Die zijn dikwijls erg conservatief en achterlijk: ze blijven vasthouden aan hun middeleeuwse woestijngebruiken. Ze beseffen nog altijd niet dat ze niet meer in de woestijn wonen. (Ik mag dat zeggen; wij hebben ertussen gewoond, ik weet waarover ik spreek.) Dat geldt ook weer niet allemaal voor allemaal, er zijn er ook die zich erg goed geintegreerd hebben.

Dus ja, vraag terloops hoe dat bij hen gaat, hoe zij het zien. Hoe het in hun familie gaat. Wat hun ouders ervan denken. Hoeveel vrijheid zij krijgen.

Bedenk: als je met een moslim meisje (of jongen) gaat, of met zwarten, dan krijg je dikwijls hun hele familie erbij, inclusief ouders, broers, neven,... Alleen al daarom zou ik er niet aan beginnen, dat zijn geen culturen waarin ik mij thuis voel. Maar het is jouw leven: je moet uitzoeken wat bij jou past, niet wat bij mij past; en daar naar leven.
22 jaar
3 weken geleden
Ga bij jezelf na wat er leuk voor jou aan deze meisjes is. Grote kans dat dat is omdat ze onderdaniger dan Europese meisjes zijn. Nog grotere kans dat jij je onderdanig moet opstellen tegen hun geloof en de mannen in hun familie.
Maak het jezelf niet makkelijk en ga met je tijd mee. Vrouwen zijn gewoon gelijk aan mannen.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.