Oke... Ik ben dus 18 jaar. School gaat prima, ben tevreden over hoe alles gaat maar ik merk dat ik de laatste tijd ergens tegenaan loop. Namelijk het volgende; ik heb kennelijk andere doelen die ik wil bereiken in het leven dan een goede vriend van mij.
Hij houdt er erg van om in het weekend uit te gaan, veel geld te spenderen aan drank, en vervolgens druk bezig te zijn met meiden. Qua geld komt er genoeg binnen bij hem dus de mogelijkheden heeft hij ook zeker. Ik daarentegen, wil soms wel eens uitgaan, maar hoef echt niet elk weekend in de kroeg/café te staan. Eens in de zoveel tijd is leuk, maar ik wil mijn tijd nuttiger besteden. Ik wil graag sporten, of iets anders nuttigs doen.
En ik ga nog naar school, hij niet. Hij zegt dan ook gewoon rustig; "Waarom wil je nou perse zo'n HBO halen dan, je kan toch ook gewoon zo fulltime gaan werken?". Soms denk ik weleens, daar heb je gelijk in, maar achteraf denk ik dan ook: leren is goed voor je, je hebt later meer mogelijkheden qua werk, en het toont ook sowieso aan dat je op een bepaald niveau bent opgeleid en bepaalde dingen aankunt. Ik heb bijvoorbeeld dingen waar ik van droom om te doen en daar heb je nou eenmaal een diploma voor nodig. Ik merk dat mijn vriend, die nu dus wel fulltime werkt, niet zo bezig is met wat hij over 10 jaar doet. Hij is enkel bezig met werken, uit gaan, rijles en zo snel mogelijk een auto hebben om dan vervolgens daar de tijd mee vol te maken. Hij is gewoon een druk persoon terwijl ik lekker op de achtergrond aanwezig ben. Dat verschil mag er zijn maar ik merk dat er de laatste tijd gewoon steeds meer ergernis ontstaat.
Hij zegt dan ook bijvoorbeeld dat hij dan veel betaald voor mij ook bijvoorbeeld. Vandaag ook, zegt ie bij de mac: "kan jij betalen voor mij, mijn telefoon is bijna leeg" dus ik zei dat ie dat prima zelf kon betalen. Toen zei hij dat hij afgelopen weekend al grotendeels van de drank had betaald, terwijl ik toen ook dacht: "jij kwam opeens aan met die drank. Als jij het niet besteld had, had ik het niet voor mezelf gekocht hoor."
Nou wil ik de vriendschap niet kwijt natuurlijk, maar ik merk dat ik het soms wel lastig vind omdat hij andere dingen belangrijk vind in het leven. Hij is makkelijk met geld uitgeven, waar ik liever rustig aan doe met m'n geld.