Ik ben Vlaming en ik kan goed overweg met Nederlanders: ik mag hun openheid wel.
Maar wij Vlamingen verschillen van mentaliteit veel meer van Nederlanders dan van Walen. Meestal komen gewone Vlamingen ook goed overeen met gewone Walen, tenminste zolang er aan beide zijden geen corrupte politiekers tussen zitten die de mensen tegen elkaar opstoken. Maar geen van ons beiden komt goed overeen met de dikke nekken uit Brussel.
Dus ik zou zeggen: Vlaanderen en Wallonie samen, bestuurd door een enkele regering. Hoe dat land moet noemen, weet ik niet: Vlawonia? Belgoland? Belgonia? Wallovlania? Gallia? Belgica?...
En iedereen verplicht viertalig N-F-E-D.
Met zoals in Zwitserland veel grotere autonomie voor de dorpen, zodat ieder dorp zelf over bouwreglementen, industrie en inwijkelingen en zo kan beslissen, op basis van volksreferendums (dus niet van bovenaf opgelegd).
Met goede handelsbetrekkingen met alle nabije en verre buurlanden (inclusief Rusland, het land met de grootste voorraden ter wereld aan olie, gas, steenkool, hout en mineralen). Dus een beetje op de manier waarop Zwitserland het doet, het enige land waar de bevolking soms nog enige rechten en inspraak heeft. Maar wel los van Europa dat met zijn huidige, gore dictatuur alles kapotmaakt: onze communistische mutti Merkel en neo-nazi Macron schaffen dass nicht, maar zij hebben het nog nicht gewusst.
Maak van de regio Brussel zeker een apart land, waar wij niets meer mee te maken willen hebben. Bouw daar een grote muur rond, zodat niemand er nog uit kan. Daar mogen alle Eurocraten en alle uitschot dan gaan samenzitten. Brussel is een weerzinwekkend shithole. Dus de naam daarvan zou een mengeling van "Brussel", "Bruxelles" en "Euro" kunnen zijn, bijvoorbeeld "Bweurksel". Dat klinkt toepasselijk.
Maar ik vrees dat mijn visie niet politiek correct is, dus dat zal het wel niet worden... :-)