Dank je wel J16, Ik waardeer het dat je dit schrijft al ben ik een bescheiden iemand en maakt het mij ook wel wat verlegen.
Ik help graag iemand die ergens mee zit en zo ben ik hier ook begonnen. Er was een jongen die zijn cijfers bij wilde houden met Excel, maar er niet uit kwam. Daarna kwam er een jongen die op zoek was naar vrienden en om apps vroeg. Daar op heb ik gereageerd en er ontstond een conversatie. Die jongen bleek het erg moeilijk te hebben en ik ben heel veel genegenheid voor hem gaan voelen. Het was echt een lieve jongen. Ik denk nog elke dag aan hem en ik vind het erg jammer dat ik hem nooit heb kunnen ontmoeten, maar ik wist dat ik niet ben wat hij zocht. Hoe gaat het nu met jou T? Ben je gelukkig met het leven dat je nu hebt?
Daarna ben ik op steeds meer posts gaan reageren, vooral op post waar weinig of geen reacties kwamen, de moeilijke dingen zeg maar. Als je anders bent dan kan het leven heel moeilijk zijn en dan is het fijn als je ergens terecht kan, maar dan moet er natuurlijk wel iemand zijn die reageert.
Omdat ik zelf behoorlijk 'anders' ben kon ik vooral jongens, maar ook meisjes, die het moeilijk hadden met hun 'anders' zijn goed begrijpen en ontstonden er discussies. Voor mij werden het een soort van vrienden, vandaar dat ik sommigen met 'vriend' aanspreek.
In september ben ik jarig en volgens de regels van het forum mag ik hier dan niet meer komen. Aan de ene kant vind ik dat wel jammer, maar aan de andere kant ben ik mij af gaan vragen of ik hier niet te dominant aanwezig ben. Zo van: Oh, J23 heeft al gereageerd, dan hoef ik het niet te doen.
Als je hier een tijdje zit dan leer je heel veel over hoe jongeren zijn en waar ze mee zitten. Je leert ook steeds beter hoe je op hun problemen moet reageren.
Het idee van het forum is aardig, voor jongeren door jongeren, maar niet altijd zijn jongeren in staat om iemand die ergens mee zit echt goed te helpen. Ik weet niet of de redactie van dit forum dat als een probleem ziet of dat men accepteert dat het nu eenmaal zo is en dat er voordelen tegenover staan.
Voor mij is het dus straks voorgoed voorbij en besta ik niet meer wat het forum en haar bezoekers betreft. Vooral als er posts komen waar niemand op reageert of geen goede reactie dan zal het nog wel eens kriebelen, maar mijn reacties zijn zo herkenbaar dat ik niet stiekem kan verjongen en weer gaan reageren.
Ik hoop dat er anderen zijn die het van mij overnemen en niemand die hier komt met zijn probleem komt er mee blijft zitten.
Nog even ben ik hier, en dan vaarwel! Iedereen die hier kwam en mijn bijdragen heeft gewaardeerd, Bedankt! En het beste verder!
Van de redactie
Ook namens de redactie willen wij jou hartelijk bedanken voor jouw vele bijdrages. Wij wensen je alvast een fijne verjaardag toe in september en een hele mooie toekomst.