Hoihoii,
Ik ben momenteel 22 jaar en heb mijn school (mbo4) afgerond. Ik ben erachter gekomen dat het HBO niet echt iets voor me is. Nu heb ik nog geen zin om al een vaste baan te gaan zoeken dus vroeg ik me af of er wellicht goede alternatieven zijn. (Misschien iets in het buitenland of een educatie ofzo.) Zijn er misschien mensen die hier tips/ideeën/ervaringen over hebben?
Ik hoor het graag;)
Ik ben momenteel 22 jaar en heb mijn school (mbo4) afgerond. Ik ben erachter gekomen dat het HBO niet echt iets voor me is. Nu heb ik nog geen zin om al een vaste baan te gaan zoeken dus vroeg ik me af of er wellicht goede alternatieven zijn. (Misschien iets in het buitenland of een educatie ofzo.) Zijn er misschien mensen die hier tips/ideeën/ervaringen over hebben?
Ik hoor het graag;)
2 reacties
21 jaar
3 jaar geleden
Je kan zoveel doen, werken in t buitenland is wel gaaf. Wellicht hebben andere mensen nog ideeën?
22 jaar
3 jaar geleden
Een of meerdere jaren buitenland klinkt op het eerste gezicht leuk maar meteen hier aan de slag en je eigen geld verdienen is nog veel leuker. Plus : ooit zal je toch hier aan het werk moeten en dan kom je met een achterstand op de arbeidsmarkt. Voor veel werkgevers ben je dan al te duur voor een startersbaan. Jouw schoolmakkers hebben dan de beste banen al ingepikt en je zal genoegen moeten nemen met wat de anderen hebben overgelaten. Ik zou het niet doen en het buitenland lekker houden voor jouw zelfverdiende vakanties.
Plaats je reactie